توضیحات جدید وزیر آموزش و پرورش درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان | آخرین وضعیت طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و فرهنگیان

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران لایحه رتبه بندی معلمان را «سرهم بندی» خواند.

توضیحات جدید وزیر آموزش و پرورش درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان | آخرین وضعیت طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و فرهنگیان

سرانجام لایحه رتبه بندی معلمان پس از چند ماه وقفه در مجلس تصویب شد. رتبه بندی معلمان در چند ماهه اخیر در صدر درخواست‌های فرهنگیان قرار دارد. لایحه رتبه بندی معلمان پس از تصویب در مجلس به شورای نگهبان فرستاده شد. یکی از مشکلات اجرای رتبه‌بندی معلمان بودجه ناکافی است.

اخبار مربوط به رتبه‌بندی معلمان را در سایت عرشه آنلاین بخوانید.

رتبه بندی معلمان

به گفته وزیر آموزش‌وپرورش ۷۸۰ هزار نفر از فرهنگیان، مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان خواهند شد.

پس از اینکه طرح لایحه رتبه‌بندی معلمان پس از ده سال در مجلس یازدهم موفق به کسب رأی شد این سوال وجود دارد که کدام کارکنان فرهنگی مشمول این رتبه‌بندی خواهند شد؟

یوسف نوری درباره روند اجرای رتبه‌بندی معلمان گفت: دولت لایحه‌ای پیشنهاد کرده بود که به مجلس ارائه شد. در لایحه تقریباً می‌شود گفت که بودجه رتبه‌بندی ۲۵ هزار میلیارد تومان در سال دیده شده بود، ولی با تغییرات ایجاد شده در مجلس به نظرم بودجه آن باید به ۳۶ هزار میلیارد تومان برسد.

وی ادامه داد: رتبه‌بندی ۷۸۰ هزار نفر از همکاران فرهنگی را شامل می‌شود. طرح تغییرات مطلوبی داشت مخصوصاً برای دوره ابتدایی، همکاران استثنایی و معلمان مناطق محروم و عشایری، کاهش زمان رتبه‌ها و غیره. بخشی از آیین‌نامه تدوین و گزارش اولیه در شورای معاونین ارائه شد. شورای عالی آموزش‌وپرورش موظف شد با استفاده از کارشناسان مجرب این موضوع را به کیفیت آموزشی ربط دهد تا بتوانیم از این امتیاز خوب در راستای ارتقای سطح تربیتی نظام آموزش‌وپرورش استفاده کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش اضافه کرد: به‌محض تصویب آیین‌نامه، هیئت‌های ممیزی را تشکیل می‌دهیم. برای سال آینده و در لایحه بودجه  ۲۵ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی شده است.  در حوزه کارکنان اداری، یک عده از همکاران ما آموزشی و یک عده اداری صرف هستند که تعداد اداری‌ها که مشمول رتبه‌بندی نمی‌شوند بسیار کم است و شاید به حدود ۱۰ هزار نفر برسد.

تجمع اعتراضی فرهنگیان درباره رتبه‌بندی معلمان

سومین تجمع سراسری معلمان ایران در دو ماه اخیر در اعتراض به «سرهم بندی» لایحه رتبه‌بندی معلمان و اجرا نشدن طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان روز پنجشنبه در شهر‌های مختلف ایران برگزار شد.

این تجمع در پاسخ به فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برگزار شد و تصاویر و ویدیو‌هایی از تجمعات شهر‌های مختلف منتشر شده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در قطعنامه پایانی این تجمع مصوبه مجلس درباره لایحه رتبه بندی معلمان را «سرهم بندی» خواند و اعلام کرد که «دولت مدعی شده است که همین لایحه ناقص و تحمیلی را هم در سال ۱۴۰۰ اجرا نخواهد کرد.»

لایحه رتبه‌بندی معلمان روز ۲۴ آذر در مجلس تصویب شد، اما پس از تصویب آن حسین عرب اسدی، معاون رییس سازمان امور استخدامی ایران، گفت: «بار مالی اجرای رتبه‌بندی معلمان برای سال جاری دیده نشده و دولت برای ۱۴۰۰۰ اعتباری ندارد که تامین کند.»

جدول کامل افزایش حقوق معلمان بعد از اجرای رتبه بندی

این جدول افزایش حقوق و مزایا مشمولین رتبه بندی معلمان ، بر اساس احتمالات است و قرار گرفتن در رتبه ها بر اساس آیین نامه مشخص می شود.

ضمن اینکه احتمال دارد همه بندهای احکام کارگزینی مشمول افزایش نشود.

 رتبه بندی معلمان

متن کامل مصوبه رتبه بندی معلمان در مجلس

مجلس با محدودیت تخصیص رتبه‌های پنج‌گانه به معلمان مخالفت کرد

نمایندگان ماده ۷ این لایحه را حذف کردند در ماده ۷ سقف تخصیص رتبه‌های پنج‌گانه معلمان به شرح زیر تعیین شده بود:

تخصیص رتبه‌های پنجگانه به نحوی خواهد بود که با اجرای نظام رتبه بندی معلمان و احراز شرایط براساس ماده (۴) این قانون، همواره در هر استان حداقل سی درصد (۳۰%) از معلمان مشمول در آموزشیار معلم، حداقل سی درصد (۳۰%) در رتبه مربی معلم، حداکثر بیست درصد (۲۰%) در رتبه استادیارمعلم، حداکثر ده درصد (۱۰%) در رتبه دانشیارمعلم و حداکثر ده درصد (۱۰%) در رتبه استادمعلم قرار گیرند.

لذا ۴ ماده از این لایحه به شرح زیر به تصویب رسید:

معیارها و شاخص‌های موثر در فرآیند رتبه‌بندی معلمان تعیین شد

ماده ۴: فرآیند رتبه بندی برای کلیه معلمان بر مبنای امتیازات ناشی از دوره‌های ضمن خدمت، سنوات تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر و شهید رجایی، شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، عملکرد رقابتی، دانش تخصصی- تربیتی، پژوهشی، خلاقیت و نوآوری، سنوات تجربه معلمی، سوابق مدیریتی در آموزش و پرورش، آخرین مدرک تحصیلی و کسب امتیازات لازم در نظام رتبه بندی معلمان در یکی از رتبه‌های ماده (۳) این قانون و مطابق آیین نامه اجرایی این قانون، حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

تبصره: طبق این ماده افرادی که با عناوین شغلی مندرج در بند (۱) ماده (۲) این قانون، در پست‌های اداری وزارت آموزش و پرورش اشتغال دارند، کماکان معلم هستند.

میزان سنوات خدمت برای افزایش رتبه معلمان مشخص شد

ماه ۵: کسب رتبه‌های بالاتر مستلزم حداقل پنج سال خدمت در هر یک از رتبه‌ها و کسب سایر شرایط لازم تعیین شده در آیین نامه اجرایی این قانون خواهد بود.

تبصره ۱: دوره خدمت در هر رتبه برای معلمان شاغل در دوره ابتدایی، مدارس استثنایی و مناطق محروم، مرزی و عشایری، به ازای هر سال خدمت ۳ ماه از سقف رتبه کاهش می‌یابد.

تبصره ۲: دوره خدمت در هر رتبه برای نخبگان موضوع آیین نامه احراز استعدادهای برتر و نخبگی مصوب ۱۳۸۵/۶/۱۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی، صرفاً برای یکبار حداقل سه سال می‌باشد.

تبصره ۳: حداقل سابقه خدمت معلمی برای کسب رتبه‌های دانشیار معلم و استاد معلم به ترتیب (۱۵) و(۲۱) سال است و ارفاقات مذکور در تبصره‌های (۱) و (۲) این ماده، از این مدت کسر می‌شود.

میزان افزایش حقوق معلمان براساس لایحه نظام رتبه بندی تعیین شد

ماده ۶: در اجرای بند (۶) سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و تبصره (۳) ماده (۲۹) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، حقوق و مزایای معلمان پس از اعمال رتبه‌های مندرج در ماده (۳) این قانون، به شکل زیر می‌باشد:

۱- برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ده درصد (۱۰%)، مربی معلم پانزده درصد (۱۵%) علاوه بر افزایش رتبه قبلی، استادیار معلم دوازده درصد (۱۲%) علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی، دانشیار معلم ده درصد (۱۰%) علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی و استاد معلم پنج درصد (۵%) علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی، به مجموع حقوق، مزایا و فوق العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان، افزوده می‌شود.

۲- پس از اعمال بند (۱) این ماده، چنانچه حقوق و فوق العاده‌های هریک از معلمان از هشتاد درصد (۸۰%) مجموع حقوق و فوق العاده‌های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران، کمتر باشد، مابه‌التفاوت تا سقف مذکور تحت عنوان «تفاوت تطبیق» در احکام کارگزینی آنان درج خواهد شد.

تبصره ۱- افزایش پرداختی ناشی از اجرای این قانون، تحت عنوان «فوق‌العاده رتبه بندی» و «تفاوت تطبیق» همه ساله متناسب با تغییرات حقوق و فوق العاده‌های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران محاسبه می‌شود و مشمول کسور بازنشستگی نیز می‌گردد.

تبصره ۲- دولت مکلف است همه امتیازات و درصدهای موضوع فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را برابر سایر کارکنان دولت، به مشمولین این قانون اختصاص دهد و فوق‌العاده رتبه بندی موضوع این ماده علاوه بر امتیازات و درصدهای مزبور می‌باشد.

تبصره ۳- افزایش پرداختی ناشی از اجرای این قانون، از تاریخ ۳۱/‌۰۶/‌۱۴۰۰‬ در سقف یکصد و بیست و پنج هزار میلیارد ریال (۱۲۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) پرداخت می‌شود و از ابتدای سال ۱۴۰۱ منوط به پیش بینی بار مالی در قوانین بودجه سنواتی، به صورت کامل اعمال خواهد شد.

اعضای هیات ممیزه رتبه بندی معلمان مشخص شدند

ماده ۸: آیین نامه اجرایی این قانون در خصوص نحوه تشکیل هیات‌های ممیزه مرکزی، استانی، شهرستانی و منطقه‌ای، چگونگی تعیین امتیاز معلمان برای رتبه بندی، شرایط کسب، ارتقاء، توقف و تنزل رتبه و جزئیات تعیین میزان فوق‌العاده رتبه بندی حسب امتیازات حاصله، حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون، توسط وزارت آموزش و پرورش و دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به انتخاب کمیسیون (به عنوان ناظر) با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر گلایه معلمان از روند تصویب و اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: در مجلس و دولت درباره رتبه‌بندی معلمان صحبت کردیم و به نظرم این هفته در دستور کار مجلس باشد؛  قطعا برای همسان‌سازی حقوق معلمان باید تلاش هایی انجام شود و ما هم از ابتدا پیگیر بودیم.

وی با بیان اینکه روی جزئیات، ابهاماتی هست که باید برطرف شود، گفت: این طرح را بیشتر همسان‌سازی می‌دانم تا رتبه بندی. چون رتبه‌بندی باید سند بیاید و بعد روی آن سند مستقر شود که اثرش را روی کیفیت آموزش بگذارد و به حق معلم هم توجه شود. هرچند اکنون تحت عنوان رتبه‌بندی در مجلس است و کار در این قالب جلو می‌رود.

وزیر آموزش و پرورش درباره مشکل کمبود معلم با توجه به حضوری شدن کلاس‌ها گفت: ما کلاس بدون معلم نباید داشته باشیم. به هر طریقی شده باید معلمی را پیدا کنیم و از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنیم که کلاس درس ما بدون معلم نماند.

نوری درباره گلایه برخی دانش‌آموزان که در فضای مجازی آموزش دیده‌‌اند و امتحانات نیمسال اول‌شان حضوری شده است، اظهار کرد: امتحان حضوری برای همه است.  باید به تدریج به سمت حضوری شدن با رعایت پروتکل ها برویم.

لایحه رتبه بندی معلمان بارگذاری شد

منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد: پس از ساعت‌ها و روزها کار کارشناسی و طی گمانه زنی‌ها و برگزاری جلسات فشرده با سازمان‌های ذیربط، بالاخره لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان با ۱۶ هزار میلیارد تومان بارگذاری شد‌.

منادی گفت: مربی آموزشیار حذف و پایه حقوق براساس مربی تعیین شد. او حفظ ۸۰ درصد هیئت علمی واتصال به دانشگاه را جزء ابداعات خود و یکی از اصلی‌ترین خواسته‌ها و مطالبات این لایحه اعلام کرد.

وی  اظهار داشت: از ابتدای رتبه بندی فرهنگیان تا کنون ،تمام همّ و غم خود را در حفظِ بسته ی مهم (اتصال به دانشگاه و ۸۰ درصد هیئت علمی) قرار داده بود که خوشبختانه در این مسیر ریل گذاری شده است.

به گفته او لایحه رتبه بندی روز یکشنبه ۲۱ آذر در صحن مجلس بررسی خواهد شد.

رتبه معلمان با مدرک تحصیلی فرهنگیان

با تصویب طرح رتبه بندی معلمان رئیس مرکز برنامه‌­ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: اعمال مدرک تحصیلی کارکنان شاغل در مشاغل اداری فقط برای یک مقطع تحصیلی و مشمولان طرح طبقه­‌بندی مشاغل معلمان کشور در طرح رتبه بندی معلمان که در واحد‌های آموزشی به امر تدریس اشتغال دارند، صرفاً تا دو مقطع تحصیلی بالاتر با احراز شرایط مجاز است.

 ناصر سلیمان‌زاده در اطلاعیه‌ای خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها بر اجرای صحیح دستورالعمل‌های صادره اعمال مدرک تحصیلی و ادامه تحصیل فرهنگیان شاغل تاکید و موارد زیر را متذکر شد:

کدام مدرک برای کارکنان شاغل در رتبه بندی معلمان ثبت می‌شود؟

- به استناد مفاد بخشنامه ۲۷ دیماه سال ۹۹ اعمال مدرک تحصیلی کارکنان شاغل در مشاغل اداری فقط برای یک مقطع تحصیلی و مشمولان طرح طبقه­ بندی مشاغل معلمان کشور که در واحدهای آموزشی به امر تدریس اشتغال دارند، صرفاً تا دو مقطع تحصیلی بالاتر با احراز شرایط مجاز است.

بیشتر بخوانید: ماجرای تازه در رتبه بندی معلمان | املاک دولتی به فروش برسد، پول رتبه بندی پرداخت می شود

- مسئولیت هرگونه اقدام خارج از ضوابط و مقررات از قبیل تغذیه نرم افزار پرسنل و... که بر خلاف دستورالعمل مزبور باشد و موجب اختلال در اطلاعات سیستم پرسنل و همچنین اجرای قوانین باشد در اداره کل آموزش و پرورش برعهده مدیر منابع انسانی استان و کارشناسان مسئولان ذیریط و در اداره آموزش و پروش شهرستان­‌ها، مناطق و نواحی با رئیس اداره و کارشناس امور اداری ذیربط خواهد بود. بدیهی است در صورت ایجاد اختلال در سیستم پرسنل، شرکت پشتیبان نرم افزار، هیچ­‌گونه مسئولیتی جهت رفع مشکل ایجاد شده در این خصوص را نمی­ پذیرد.

- رعایت شرایط احراز مندرج در رشته شغلی (از نظر پیش­ بینی رشته تحصیلی فرد متقاضی برای ادامه تحصیل با پست مورد تصدی وی) براساس بخشنامه‌­های شماره ۷۱۰/۱۱ مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۷ و ۷۱۰/۵۱ مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ الزامی است.

کارمندانی که با دیپلم استخدام شدند

- کارمندانی که مدرک تحصیلی بدو استخدام آنان دیپلم بوده و در دو مرحله (ابتدا مدرک فوق دیپلم و سپس مدرک کارشناسی) موفق به ارائه مدرک کارشناسی ناپیوسته شده‌­اند، احتساب مدرک تحصیلی لیسانس به عنوان مدرک دوم محسوب می‌شود و کارمندانی که مدرک تحصیلی بدو استخدام آنها دیپلم بوده و در یک مرحله (کارشناسی پیوسته) موفق به اخذ مدرک تحصیلی لیسانس شوند، مدرک لیسانس آنان یک مقطع محاسبه می‌شود.

-اصلاح و به‌روزآوری طرح طبقه­‌بندی مشاغل معلمان کشور، بر اساس راهنمای تنظیم شناسنامه شغلی مشاغل دستگاه­‌های اجرایی، رشته­‌های تحصیلی مورد نیاز در شغل­‌های قابل تخصیص با همکاری معاونت­‌ها، ادارات کل و دفاتر مربوط (معاونت آموزشی، پرورشی، ابتدایی و تربیت بدنی) مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفته که در صورت تایید از طرف سازمان اداری و استخدامی کشور به اداره کل آموزش و پرورش استان­‌ها ابلاغ خواهد شد. بنابراین تا زمان ارسال بخشنامه یا دستورالعمل جدید، رعایت دقیق شرایط احراز مندرج در رشته شغلی (از نظر پیش­ بینی رشته تحصیلی فرد متقاضی برای ادامه تحصیل با پست مورد تصدی وی) براساس بخشنامه­ های­ شماره ۷۱۰/۱۱ مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۷ و ۷۱۰/۵۱ مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ است.

بیشتر بخوانید: تذکر به وزیر آموزش و پرورش: قصه پرغصه رتبه بندی معلمان را پایان دهید

- با توجه به همسان­‌سازی حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین با کارمندان پیمانی و براساس بند ۳ بخشنامه شماره ۷۱۰/۲ مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۱ برخورداری کارمندان قرارداد کارمعین از مرخصی استحقاقی، استعلاجی، بدون حقوق، اعمال مدرک تحصیلی و سایر مزایای مترتبه، براساس مقررات مورد عمل در خصوص کارمندان پیمانی است. پس مبنای مورد عمل مدرک تحصیلی مندرج در حکم ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ آنان خواهد بود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 2574

  • رادمهر

    ببینیم معلم ها با حقوق ۱۸ میلیونی راضی میشن یا از این به بعد با قیمتهای بالاتری باید برای کلاس های خصوصی اجباریشون هزینه کنیم

    • ناشناس 5

      شما اول دیکته ات را درست کن!!
      بعد انتقاد کن

    • افشین

      حیف فامیل رادمهربرای توچون برعکس فامیلت نه جوانمردی ونه مهربان مطمئنم که معنی فامیل خودت راهم نمی دانی تاچه برسد..

      توبااین سوادت کلاس خصوصی هم به دردت نمیخوردکی گفته اجباری است،توهم می خواستی درس بخوانی تابهره مندشوی ازسوادت،
      حاضری برای دکتروغیرآن کلی هزینه کنی امانمی روی چندتاکتاب بخوانی تاسوادت بالابرودوفرهنگ وآداب معاشرت یادبگیری ،
      حق من وتودراین مملکت داردپودرمی شودآن وقت تودنبال پرتقال فروشی..
      هروقت توانستی کلاس۴۰نفری رادرکنارتدریس بایک حقوق برخلاف حقوق کشورهای عربی و اروپاو..کنترل کنی بیاحرف بزن درصورتی که سرت رامثل کبک دربرف کردی واوضاع کشوروبخوربخوربالارانمی بینی..

    • ناشناس

      😂😂😂😂
      حقوق ۱۸ تومن 😂
      داداش اشتباه میزنی با ۱۴ سال سنوات و فوق لیسانس ۶ تومن دریافتی دارم آمار رو درست ندادن بهت

    • ناشناس

      آخه حقوق من 3و نیمه کجاش میشه 18 تمن تو خودت حاضری با 3و نیم زندگی کنی

    • ناشناس

      برات متاسفم

    • Rahman

      اقا شما چرا جرات نداری به اونایی که کارنکرده کلی پول به جیب میزنن گیر بدی؟ مثال میخوای کافیه گوشتو باز کنی چشاتو عینک بزنی.خودتو به خریت میزنی زورت به معلما میرسه

    • نورالدین سیاوشی

      سلام دوست عزیز شاید معلمین تهران به ده میلیون برسه ،بخدا ما شهرستانیها نه محصل اختصاصی داریم نه خصوصی نه انتفاعی قضاوت بیجا نکنید اگر روز قیامتی باشه باید جوابگو باشید معلمین باعث تورم نیستن ،

    • بی نام

      آقایی که میگی معلم 18 تومن حقوق میگیره
      از وضعیت معیشتی معلما خبر داری یا فقط از رو هوا حرف می زنی .
      خودت چقد درآمد داری که اینجوری دم از کلاس خصوصی میزنی .......
      زود قضاوت نکنید .

    • دوست

      جناب آقای رادمهر :اگر دردم یکی بودی چه بودی.
      کاش دردما معلمها فقط حقوق کم بود
      درد بدتر ما تربیت دانش آموزانیه که مثل شما شعور درست حرف زدن را ندارند .من 25 سال عمرم را تو این آموزش و پرورش تلف کردم .

  • علی

    زهی خیال باطل
    هزار وعده خوبان یکی عمل نکند.
    شما ها خسته نمی شوید از این خبر های کذب و وعده های تو خالی

  • ناشناس

    دوقران می خواهید اضافه کنید به حقوق ها هرروز اطلاعیه هرروز دستورالعمل ها هر روز مصاحبه فقط اسم خودتان را مطرح می کنید برای چی هیچی هنوز سر خط اول هستیم

  • ناشناس

    شماخلاف سنت وشیوه رسول الله عمل می کنید
    پیامبرگفت علم محدودیت نداردبمیریدبهترازاین است که جلوتحصیل معلمان رامیگیرید کشورجیبوتی باآن همه فقراین کاررانمی کند

    • ناشناس

      حقیقتا این افزایشی که در رتبه بندی انجام میشه طبق جدول اگر شورای نگهبان همینم زیاد نبینه مثل میر کاظمی هیچ مشکلی از مشکلات عدیده معیشتی و مالی با تورم سرسام آور فرهنگیان حل نمی کنه مخصوصا برای باسابقه ها

  • محمد

    این مدرکها رو از دانشگاه آزاد یا ضمن خدمت گرفتن؟

  • طاهت

    پاداش بازنشستگان سال ۹۹ چی شدرتبه بندی پیش کش

  • جمعی از فرهنگیان بازنشسته

    با سلام از مسئولین محترم وزارت آموزش وپرورش خواهش میکنیم پاداش بازنشستگی فرهنگیان را پرداخت فرمائید ،سپاسگزاریم

  • هموطن

    حقوق هیجده میلیونی زبانم انسان بند می اید دروغ سیزده می ماند برادر عزیز ،ما در خواب هم جرات دیدن این رقم را ندیدیم چون خواب فرهنگیان هم مثل زندگیشان مثل واقعیت زندگیشان که فقر می باشد واقع بینی دردناک ،انهم دست وپنجه کردن با نداری وبی پولی انهم در تورم وحشتناک که خوردن تخم مرغ برای صبحانه برایمان لاکچری بنظر میرسد این ادعا به طنز بیشتر شبیه است خدا کند این دروغ شما در اینده نزدیک به واقعیت بپیوندد وهمه معلمان که نه تنها خودشان وخانوادهیشان رنگ زندگی ولو ساده وعادی راببینند واز این همه وعده ،وامید ،به حق واقعی خود وهمپایه در سایر سازمانهای برخوردار حقوق ومزایا دریافت دارند چون ،چون واقعا دارند ریر بار فشار زندگی نیست ونابود می شوند کمترین ان سکته زودرس ،طلاق بین همسران ،تنفر فرزندان از پدر شان ،وحتی خانواده همیرنشان ،که پشیمان از این وصلت می باشند شما خودتان بقیه ماجرا را حدس بزنید ،.

  • امیر بیگی

    ترو خدا بس کنین نخواستیم آبرومون رفت بخدا.
    نه به داره به به باره کمترین حقوق رو میگیریم هر روز هم میگن افزایش دارین که تو عمل فقط حرفه و مردم فک میکنن چه خبره بخدا پیش دانش آموز و اولیا و اهل خونه سرمون رو نمیتونیم بالا بگیرییم ۱۰ ساله هی میگن رتبه بندی مسخره کردن والا

  • فرهنگی

    شمارا به خدا قسمتون میدم که هرچه زودتر مسئله رتبه بندی را اجرا کنید بخدا وضعیت معیشتی فرهنگیان زیر صفر وخط فقر هست بطوریکه فرزندان مون قسم خوردن که شغل معلمی رو هرگز انتخاب نکنند. مورد بعدی سقف مدرک از فرهنگیان حذف شود . درحالی که ادارات دیگر برای کارمندانش هیچ سقفی ندارد.

  • مرتضی

    معلم در ایران جایگاهی ندارد فقط برا ضمانت بانکی خوبه

  • حسن

    سلام اگر پول وبودجه ای هست اول الویت بدهید به پاداش بازنشستگان و همسان سازی که بیش از یکسال میگذره پرداخت نشده ونصف رتبه بندی بودجه میخواد الویت دوم رتبه بندی معلمان هم در اجرا بگذارید

  • علی

    در جواب آقای رادمهر که گفته معلم ها حقوق ۱۸میلیونی میگیرند باید بگم من با مدرک کارشناسی و ۲۰سال کار حکمم هست هفت و دویست، این قدر دروغ نگین به ملت

    • ناشناس

      منم با دکترا و 23 سال هشت و پونصد حکممه اونقدر از سر و تهش میزنن که دریافتیم به هفت تمن هم نمیرسه. این آقا کجا زندگی میکنه؟

  • ناشناس

    همش بازیه!!!!

  • ناشناس

    ازاینکه معلم شدم خوشحال وازاینکه موردظلم واقع شدم ناراحتم .واقعامتاسفم وهرسال به شاگردانم تاکیدمیکنم معلم نشوندجزفقرچیزی به همراه نداره.

  • عرفان

    رادمهر
    لطفاً ادب داشته باشید و با به کار گیری واژه معلم به همه ی معلم ها توهین نکنید.

  • معلم

    ما پول نمی‌خواهیم. ما معیشت هم نمی‌خواهیم. با نخوردن و نگشتن ونپوشیدن ومثل دیگران نداشتن امکانات اولیه هم اتفاقی نمی افت افتد! چیزی که ما معلمان را نابود می کند، عمریست که در حال کوبیدن این قشرید.با سی سال کار وتلاش به امید این که هرآنچه کنی کائنات آن را به تو بر می‌گرداند زحمت کشیدم. واقعا خسته شدیم که ما وحقوق کم ما مضحکه ی عام و خاص شده! لطفاً بس کنید. بس است این همه تحقیر معلم!خواهش می کنم بس کنیدبگذارید با این یک لقمه نون آرام باشیم.

  • صادق

    این بخشنامه باید با قاطعیت اجرا و نظارت شود ، دکتر معلم ها مشکلی از نظام آموزش و پرورش حل نمی کند.
    رتبه بندی و استفاده از عناوین دانشگاهی مثل استاد معلم نیز مغایر با این بخشنامه است!

  • ناشناس

    سلام بله چرا دروغ بنده هم با ۲۰ سال سابقه ومدارک کارشناسی حکمم ۷۹۰۰ هست

    • ناشناس

      سلام لطفا سقف اعمال مدرک تحصیلی معلمان را بردارید تا بتوانند باانگیزه وشاد ادامه تحصیل دهند که به نفع جامعه است



    • جواد

      دقیقا مطابق با اشل کشوریهاست.

  • فقط خوشحالم که شاید اجر اُخروی داشته باشم چون
    حدیث حضرت علی علیه السلام هرکس کلمه ای و یا حرفی به من بیاموزد مرا بنده خود ساخته است خدا را به همین خاطر شاکرم
    اما دوست داشتم بعد از 30 و اندی سال خدمت کردن بتوانم خواسته های حداقلی فرزندانم را با حقوقم برآورده کنم چون آن ها به خاطر شغل من بی نهایت اذیت شدند
    امیدم به خداست 💚

    • شلغم

      خخخخ
      دلت را خوش کن به اجر و ثواب اخروی.
      آخه اگر این حرفها درست بود اینها هرگز نمی گذاشتند کس دیگری جز خودشان و فرزندانشان ، معلم شود و همه ثوابها را برای خود جمع می کردند.

  • ناشناس

    حالا کو تااضافه کنن فعلا که فقط در حدحرفه وعمل هیچ

  • سلطان

    کجایی عدالت؟؟؟

    کجایی عدالت؟؟؟
    کلا بر اساس زمان حضور در طول روز و در طول سال جمعا کمتر از ۴ ماه کار میکنن در عوض ۱۲ ماه حقوق میگیرن!
    از زمین و زمان هم انتقاد میکنن .
    چند ساای هم هست که فقط درسا رو پاس میدن به خانه که برین تو خونه با والدین کار کنین.
    چرا حقوق این قشر برکت ندارد؟؟؟

    • جعفر

      درست میگی معلم ۴ ماه کار میکنه ولی همین ۴ ماه رو با بقیه کارمندها مقایسه کن همه یا خوابن یا سیستم قطع شده یا جلسه یا نماز و... هزار دلیل دیگه متاسفم برای این قشر زحمت کش که خواندن و نوشتن رو یادمون دادن ولی قدر دادن نیستیم مشکل الان جامعه توهم دانایی که همه درگیرش شدیم فکر می‌کنیم میدونیم ولی ....

    • ناشناس

      12 میلیووووون شما همون چند خط بالا رو میخوندی متوجه شرایط مالی معلمان میشدی! در ضمن مجازی بودن آموزش کل وقت معلما رو میگیره! از چیزی که خبر نداری حرف نزن

  • ناشناس

    با ۳۰ سال سابقه چند ماه مونده بازنشسته بشم با مدرک کارشناسی وحق مدیریت ۶/۵میگیرم.تو کدام اداره کارمند با۳۰ سال سابقه این حقوق را میگیره لطفا بیشتر ازاین به همکاران فرهنگی توهین نکنید

    • ناشناس

      سلام دقیقا منم همین وضعیت رو دا م اونم تو مناطق محروم وهرووز ایاب و ذهاب به طرف روستا وخانه اخه 6 یا 7 با این تورم به کجا میکشاند

    • نازی

      دوستم بازنشسته آموزش و پرورشه، مدرک تحصیلی دیپلم و حقوقش ۶،۴۰۰ هست.

  • ناشناس

    والا من پدر ومادرم فرهنگی بودن از همون نوجوانی چون همیشه ب این قشر اهمیت نمیدادن و حقوقشون خیلی کم بود دوست نداشتم معلم بشم رفتم تجربی ک دکتر بشم در صورتیکه اگه میرفتم انسانی نخبه میشدم خلاصه پرستاری تهرانشم قبول شدیم ولی نذاشت پدرم چون حساس بود بخاطر محیط کاری و ما رو بزور کشوند معلمی.اولش ناراحت بودم ولی الان دیگه عادت کردم ب کارم و فوقمم گرفتم ولی همچنان قسمت ما این بود ک با نداری و حقوق کم معلمی بسازیم. کاشکی این شعل مقدس معلمی تو اذهان مردم از جایگاه بالایی برخوردار بود ک من میرفتم اون روزا انسانی و اون زمان استاد دانشگاه میشدم و زندگیم بهتر از الان بود. چرا که پیشرفت شگرفی در رشته انسانی داشتم

  • اسماعیل

    سلام این اعمال مدرک شامل خدمات مدارس هم می‌شود ممنونم

  • ناشناس

    به غریدبرمن که عقلت کجاست
    چه دانی وپرسی سوالت خطاست
    هم وطن محترم کجایی مگه دراین کشورزندگی نمی کنی
    که اینطوری نسبت به حقوق معلمان معترضی بندبعنوان یک معلم حاضرم همان ۱۷ هزارتومان سال ۱۳۷۴ رابهم بهند اماپرادبرگرددبه هما ۴/۵ میلیون ودیگراجناس به همان قیمتها باشد بی انصاف است که درموردحقوق فرهنگیان اینطورقضاوت میکنند

  • ناشناس

    متلسفانه دانشگاه آزاد و پیام نور شده کارخانه مدرک دهی بدون اینکه سواد و علم مقبولی ایجاد کنه دیگه همه مدرک دارن و مدعی هستن ... کار معلمی ارزشمنده ولی از لحاظ سطح تخصصی و پیچیدگی و گستردگی در زمینه آموزش و پژوهش با هیئت علمی قابل مقایسه نیست استاددانشگاه داره همین معلمها رو آموزش میده بهشون تخصص و مهارت میده با پژوهشهایی که در دانشگاه انجام میشه کلی روش و راهکار به معلم و مدرسه ارائه میشه چطور باید یک هیئت علمی استاد دانشگاه با معلم مقایسه بشه .. هیئت علمی شدن مخصوصا در دانشگاههای درجه یک و حتی دو کار راحتی نیست کلی شرط داره از گرفتن مدارک سه مقطع در دانشگاه دولتی معتبر و روزانه تا معدل خوب و پژوهشهای قوی و سابقه تدریس دانشگاهی و ... معلمها به کارمندان بانک و .‌‌ اعتراض کنن نه به کسانی که بهشون تخصص و مهارت دادن

  • رسول

    بنده مدیر آموزگار در روستاهای بخش خلیفان مهاباد هستم هر روز با ماشین خودم 100 کیلومتر میام و میرم و5 پایه ابتدایی را تدریس میکنم وبا مدرک لیسانس 6300000 تومان میگیرم برادرم با مدرک لیسانس رادیو لوژی با سابقه اندازه من 14000000 حقوق میگیره انصافه اقای رادمهر

  • &

    دوستان سلام وقت بخیر ، در خصوص این طرح و شغل معلمی بنده به نوبت خودم نظرم را اعلام میکنم
    من دانشجو معلم و اوایل باشور وشوق که قرار معلم بشم و خدمت کنم وارد مقدس ترین جایگاه انسان ساز شدم ، اما متاسفانه تمام تصورتام اشتباه از آب درآمد والان میفهمم چه اشتباه بزرگی کردم
    ولی بماند که حرف خیلی زیاده ...
    فقط خواستم این جمله کلیشه ی و تاریخی بگم (از ماست که بر ماست) واقعا شرایط تاسف بار امروز جامعه ما وتحقیر و عقب ماندگی ملی همش تاثیر تحقیر قشر فرهنگیان است و سلام
    🙌
    امیدوارم روزی برسد بیدار شویم )
    چون در تمام کشور های پیشرفته دنیا (معلم) بالا ترین ارزش را دارد ) و آری این است رمز موفقیت

  • &

    دوستان سلام وقت بخیر ، در خصوص این طرح و شغل معلمی بنده به نوبت خودم نظرم را اعلام میکنم
    من دانشجو معلم و اوایل باشور وشوق که قرار معلم بشم و خدمت کنم وارد مقدس ترین جایگاه انسان ساز شدم ، اما متاسفانه تمام تصورتام اشتباه از آب درآمد والان میفهمم چه اشتباه بزرگی کردم
    ولی بماند که حرف خیلی زیاده ...
    فقط خواستم این جمله کلیشه ی و تاریخی بگم (از ماست که بر ماست) واقعا شرایط تاسف بار امروز جامعه ما وتحقیر و عقب ماندگی ملی همش تاثیر تحقیر قشر فرهنگیان است و سلام
    🙌
    امیدوارم روزی برسد بیدار شویم )
    چون در تمام کشور های پیشرفته دنیا (معلم) بالا ترین ارزش را دارد ) و آری این است رمز موفقیت

  • حسام

    سلام
    بنده با مدرک کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی از دانشگاه فردوسی حاضرم معلم بشم.
    دوستام هم حاضرن البته با حقوق قانون کار.
    خواستیم غیر انتفاعی بزنیم مانع شدن.
    چرا سرانه ی آموزشی مردم باید به جیب پرسنل آموزش و پرورش بره. مدارس غیر انتفاعی. خیلی بهتر دارن کار میکنن.

  • عبدالله

    مسئول بودجه سید مسعود میر کاظمی به خاطر ناآگاهی و عدم توجه به زندگی معلمین مانع از دادن پاداش پایان خدمتشان و همچنین مانع از انجام رتبه بندی شده ،مثل اینکه نخواهد از جیب خودش پرداخت شود .

  • حناچی

    دوره ضمن خدمت اوایل استخدام استادی داشتیم آقای جعفری پرسید چرا شغل معلمی را انتخاب کرده اید .گفتم خدمت و معاش ...فرمود خدمت را می کنید ولی برای معاش امیدوار نباشید .( هر جا هستی زنده باشی استاد )

  • حناچی

    خدا را شاکرم که معلم هستم و فرزندانی سرزمینم را به دانستن یاد گرفتن و فهمیدن هدایت می کنم .
    ۲۹ سال خدمت صادقانه وعاشقانه داشته ام .لطفا مقام و ارزش معلم را پاس بدارید .

  • ناشناس

    سلام من معلم هستم وعشقم دانش آموزان هستند اصلا به حقوق معلمی فکر نمی کنم چون با قناعت بزرگ شدم ۲۷ سال سابقه در آموزش ابتدایی دارم دریافتی من ۶۸۰۰ است نزدیک به ۳ میلیون آن را هرماه وقف می کنم

  • ناشناس

    پیمانی که‌ ۹سال گذشت ولی رسمي نشد چرا
    واقعآ ..

  • کریمی

    چرا تیتر و سرخط خبرها هستیم مگه ملت از دریافتی و‌ حکم بقیه کارمندا خبر دارن؟! بقال محترم سرکوچمون میدونه من چقد میگیرم بخدا زشته آبرو و حیثیت و اعتبار معلم براتون مفهمومی نداره انگار میشه لطف کنید جار نزنید و اصن خبر ندید یا میشه یا نه بس کنید دیگه

  • ZahraRazaz

    من سی سال شغل معلمی 8ماه دیگر بازنشسته می شوم این سی سال حقوق من 7 تمام ودریافتی 6 تومان یعنی من این همه زحمت کشیدم معلم با سنوات کمش 7تومان می گیرد ولی من نزدیک به60سالم هست هنوردارم کارمی کنم بامدرک فوق دیپلم چرا به ما معلمین باسنوات بالا بها نمی دهید همه باپارتی مدرک کارشناسی گرفتندودا ندمی گیرندکه حقوقشان زیادشوداین عاقلانه نیست حق ماست حقوق بالا باسن زیادوبهترین تدریس و تجربه را داریم اما نوه ماحساب می شوند یا بیشترازما با 5سال سابقه کاری می گویند این ظلم هست

  • بینام

    با سلام من ۲۳ سال سابقه دارم ولی متاسفانه در حکم من ۶ میلیون ۳۰۰ هزار است کلی برای صندوق وبیمه حدود۴/۵میلیون به دستم میرسد الان در فضای مجازی تدریس میکنم کلی پول بسته اینترنت میدم دولت محترم ۴۰ گیگ بسته داده با این همه مطالبی که ما داریم با این حقوق کم چکار کنم مجبورم فقط جلوی خانواده همیشه شرمنده و سر افکنده باشم این فقط خداوند متعال به این قشر زحمت کس کمک ونظر کند

  • آذر گوهری

    سلام چه فرقی بین مدرک کارشناسی پیوسته وعیر پیوسته است بالاخره هم اون مدرکش لیسانس شده هم دیگری .چرا برای اعمال مدرک فرق قائل میشید.

  • ابوذر

    جناب سلیمان زاده آیا عدالت است با مدرک کارشناسی ارشد در کلاس درس حاضر باشم وحقوق کارشناسی دریافت کنم مگه 25سال پیش که با مدرک دیپلم به من نیاز داشتید ودر دورترین نقاط سرکار حاضر شدم چقدر حقوق می گرفتم .برادر عزیز آیا عدالت است ما که جوانی مان را برای آموزش این مرز وبوم گذاشتیم وبا حقوق معلمی مدرک کارشناسی ارشد گرفتیم امروزمدرکمان اعمال نشود .

  • ناشناس

    ما معلمین باعشق وشور فراوان زحمت می کشیم ودرحقیقت باخدا معامله می ،کنیم به همین دلیل حقوق ناچیزمان برکت دارد ،برید نگاه کنید تو اقوام واشنایانتان، زندگی وتربیت فرزندانشان را بررسی کنید، خدا را شاکریم که در ازای خدمات بی شایبه وبا اخلاصمان خداوند فرزندان صالح وشایسته ای به ما عطا کرده که این خود بالا ترین سرمایه هست،برادری که می پرسی حقوق معلمین آیا برکت دارد،بله خیلی هم برکت دارد، در ضمن به عنوان معلمی با ۳۳ سال سابقه وبا مدرک کارشناسی ارشد حقوقم ۷ میلیون هستوبرای اداره ی کلاس مجازی روزانه حداقل ۸ ساعت مداوم کار می کنم فکر نکنید چون غیرحضوری است ما در خانه استراحت می کنیم ، نه هم وطن عزیز ما داریم از جان مایه می گذاریم ، آسیبی که به چشم ودست وستون فقرات واز همه مهم تر به اعصابمان وارد می شود را با چند میلیون پول می توان درمان کرد، کمی انصاف لطفا،

  • علیرضا

    اصلا جواب این اشخاص ندهید .ارزشی ندارند. بنده با مدرک کارشناسی ارشد با ۱۵ سال سنوات در منطقه محروم ۷۲۰۰ میگیرم

  • عادل

    بسوزد پدر بیسوادی . در کشوری که مردم قدر آموزش و پرورش را نداند. و با ساعت کاری معلم در دنیا آشنا نیستند.بعد گرفتن این حقوق پایین را برای معلمان زیاد بدانند. ژاپن و آلمان قدر آموزش و پرورش را دانستند و کشورشان در رفاه کامل هستند. از ماست که بر ماست. متاسفم برای مردم سرزمینم. جهان سوم جایی است که حقوق نصف خط فقر را برای معلمان زیاد میدانند . یک ساعت کار آموزشی برابر است با شش ساعت کار بدنی . آموزش و پرورش زیر بنای توسعه هر کشور است. .

  • ناشناس

    با این حقوق های که به معلما میدن فقط میشه کرایه خونه ، پول ، آب و برق ...
    ما بقی ماه رو باید روزه بگیرین
    تفریح تعطیل، مسافرت تعطیل ، پوشاک تعطیل ...

  • خلل

    تومملکتی که دکترا تواوج باشند آن مملکت مریض است

  • هادی

    در جواب اون به اصطلاح استاد دانشگاه باید بگم که آقای استاد دانشگاه شما قبل از اینکه استاد دانشگاه بشی زیر دست یک معلم آموزش دیدی اینقدر قیافه نگیر از طرفی من یک معلمم و دکترا هم قبول شدم می‌خوام بگم مگه زحمت جنابعالی در تدریس از من معلم بیشتره پس بیخود نگو شما معلم ها برید با کارمندان بانک خودتون را مقایسه کنید مگه شما تو دانشگاه کوه میکنید که ما نمی‌کنیم همین مدرک دکترای جنابعالی را من هم دارم فکر کردی قله قاف را فتح کردی دکترا گرفتی والله با این دانش آموزان امروزی شما یک ماه هم نمیتونی سر و کله بزنی

  • عدالت

    سه تا چهار میلیون افزایشی به حقوق فرهنگیان در لایحه رتبه بندی یک ظلم اشکار وتحقیر وبی انگیزگی در حق این قشر فقیر که سالیان سال در زیر خط فقر زندگی میکنند وبه همراه خانواده هایشان انتظار واسترس اجرای لایحه رتبه بندی برای اجرای عدالت میکشند در صورتی بعد سالها ویکسال انتظار و منتظر تصمیم مجلس انقلابی ماندن حرف از دو سه میلیون تومان افزایشی میزنند که این مبلغ فقط در یک اجرای فوق العاده ویژه ۵ میلیون به حقوق کارمندان دیگر ادارات اضافه کردند کا با وجود خط فقر ۱۲ میلیون حداقل حقوق دیگر کارمندان ۱۹ میلیون وحداگثر بالای ۵۰ میلیون هستند و این فرهنگییان هستن و که حقوق شان زیر خط فقر و۵الی۶ میلیون میگیرند اگر بعد از اجرای لایحه رتبه بندی حداقل بالای ۱۹ میلیون تومان نرسد بجز سرخوردگی وتحقیر این قشر بعد از مدتها انتظار استرس وامید هیچ مشکلی مخصوصا مشکلات معیشتی درایام تورم سرسام آور ثانیه ای حل نخواهد کرد ونه فاصله و عدالت پرداخت با دیگر کارمندان به غیر از مزایایی چند میلیونی ماهیانه آنها حل میکند امیدوارم مسولیت ذیربط فکر نکنند با افزایش دوسه میلیونی با اجرای لایحه رتبه بندی مشکلات معلمان را حل کر ه اند بدانند افزایش حداقل۱۰ میلیون برای فرهنگیان علاوه بر اینکه هیچ مشکلی حل نمیشود بلکه بعد از مدتها امید بستن به این لایحه باعث سرخوردگی بیشتر وبی انگیزگی وبی میلی و همچنان تحقیر شرمندگی بیشتر این قشر در مقابل زن و بچه ودیگران میشود در صورتی که حقوق ودستمزد یک جوشکار و یک راننده بیل بجز مزایا ۳۲ میلیون تومان با کارکرد۲۰روز کار ۱۰ روز مرخصی یعنی حقوق ۲۰ روز آنها میباشد امیدوارم افزایشی طوری باشد که معلمان بتوانند در شان ومنزلت شغل شریف یک معلم زندگی کنند نه طور دیگر







  • امیر

    سلام مردم ایران
    من یک معلم با سابقه کاری ٢٩ سال هستم چند نکته را می خواهم شفاف و بدون پنهان کاری برایتان بازگو کنم
    نکته اول : دریافتی ما معلم ها آن مقداری نیست که شما تصور می کنید، چون تنها قشری که در رسانه صحبت از افزایش حقوق دارد ما هستیم.
    نکته دوم : ساعت کاری و روزهای کاری ما معلم ها دو ماه، سه ماه یا چهار ماه نیست، ما از ابتدای مهر تا پایان شهریور حکم کاری داریم.
    نکته سوم : حضور یک معلم در کلاس چه حضوری و غیر حضوری یک کار اکتیو و فعال است و واقعا انرژی بر است.
    نکته آخر : دولت و رسانه عمدا چنان در رسانه خبر های معلمان را پخش می کند که انگار می خواهد معلمان را در چشم مردم منفور و قشری زیاده خواه نشان دهد که تا حدودی موفق هم شده است.
    سپاس از شکیبایی تان

  • ناشناس

    صلاحدین شهدی شما بی خود این جدول مزخرف را طراحی گردی اصلاهنوز نه به دار است نه به بار تو براساس کدام سند جدول بستی و کلی دل معلمان را خالی می کنی

  • یوسفی

    دیشب خونه یکی از اشناها بودیم .برگشت گفت حقوق معلما رو زیاد کردن شده هشت میلیون و هشتاد هزار تومان . گفتم بابا خودمون نمیدونیم حقوقمون چقد زیاد شده شماها چجوری با این جزئیات میگید؟

  • نوروز

    ای کاش در مملکت ما یه فکری هم به حال کارگرهایی میشد که کارشون فصلی هست،بیمه هم ندارند،بخدا ما جز اون قشر هستیم نه افزایش حقوقی،زیربار گرانی هم له شدیم،بخدا کارگرها مظلوم ترین قشر جامعه اند با حقوق زیر۵ میلیون،وکار فصلی

  • سراوانی

    حقوق ۸ میلیون با۳۲ سال ان هم درصفر مرزی با حداقل امکانات که اگر خاطرات تردد ورفتن سرکلاس را بنویسم کتابی خواهد شد که اشک خواننده را بیرون خواهد اورد . پولی ست که یک معلم میگیرد .

  • ناشناس

    سلام من‌در ۱۵ مهر ۱۴۰۰ باز نشسته شدم در دو سالی که‌کرونا بود مدیریک‌مدرسه بودم که حدود ۱۱۸ دانش اموز داشت واکثرا اتباع بودن با سختی زیاد وبه تنهایی وبا مشکلات فر اوان مدیریت کردم پس باید در رتبه بندی ما که در دوران کرونا این همه سختی کشیدیم حق مدیریت ما بیشتر از مدیرانی که قبل از کرونا مدیر بودن باشد

ارسال نظر