هشدار درباره آغاز پیک هفتم کرونا در کشور

معاون دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی می‌گوید اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، وارد پیک جدید کرونا خواهیم شد.

هشدار درباره آغاز پیک هفتم کرونا در کشور

دکتر احسان ریخته‌گر گفت: تغییر وضعیت رنگی کرونا در برخی شهرها، به علت مسافرتها، دید و بازدید‌ها و رفت و آمد‌های عید نوروز و نیز بازگشایی مدارس طی دو هفته اخیر می‌باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی می گوید: باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ازدیاد رنگ‌های قرمز در استان جلوگیری کنیم.

وی اعلام کرد: تعداد بستری کرونایی زیادی در استان وجود ندارد.

ریخته گر توصیه کرد: زدن ماسک بخصوص توسط کودکان در مدرسه جدی گرفته شود تا کودک در مدرسه آلوده نشود و این آلودگی را به خانواده نیز منتقل نکند.

معاون بهداشتی دانشگاه آذربایجان غربی یادآور شد: روی سخن من آموزگاران و معلمین می‌باشند که می‌توانند بر نحوه زدن ماسک کودکان نظارت نموده و آموزش‌های لازم را در این خصوص به دانش آموزان ارائه نمایند.

به گفته این مقام دانشگاهی با قرمز شدن شهر‌ها امکان ورود به موج هفتم وجود دارد و تا بحال ما گرفتار شش موج شدیم و با قرمز شدن شهرها، احتمال ورود به موج هفتم وجود دارد و بعضی از کشور‌های جهان هم اکنون وارد پیک شدند و ما نیز اگر دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنیم، وارد موج جدید کرونا خواهیم شد.

وی یادآور شد: اخیرا استقبال از واکسیناسیون خیلی کم شده و سوء تبلیغاتی که در فضای مجازی علیه واکسن توسط افراد بی اطلاع انجام می‌شود باعث ساده انگاری کرونا شده است و با تصور اینکه کرونا کشندگی سابق را ندارد از واکسیناسیون کمتر استقبال می‌نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: اکنون کلیه واکسن‌های علیه کرونا در استان وجود دارد و عدم دریافت واکسن طغیان مجدد بیماری را بدنبال خواهد داشت.

بر اساس رنگ بندی اعلامی در ابتدای هفته جاری، دو شهر پلدشت و شاهیندژ قرمز، دو شهر چایپاره و خوی نارنجی، چهار شهر تکاب، بوکان، مهاباد و سردشت آبی و نه شهر نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 17313

ارسال نظر