خبر مهم درباره واکسیناسیون زنان باردار

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت انتخاب یک واکسن بی‌خطر برای مادر و جنین او مهم است.

خبر مهم درباره واکسیناسیون زنان باردار

مائده نجفی‌زاده استاد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به شیوه فزاینده ویروس کرونا در سطح کشور و شهر کاشان اظهار داشت: متأسفانه با افزایش موارد ابتلاء و بستری بیماران کرونایی و قرمز شدن وضعیت کاشان لازم است تا نسبت به اعمال مراقبت از مادران اقدامات لازم انجام شود.

بیشتر بخوانید: خبر خوش کرونایی برای مادران باردار

وی با بیان اینکه بیماری کرونا در زمان بارداری به خصوص در سه ماهه سوم می‌تواند شدیدتر از وضعیت عادی باشد، ابراز داشت: به همین دلیل واکسیناسیون این قشر از مردم هم دارای اهمیتی مضاعف است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان و متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه انتخاب یک واکسن بی خطر برای مادر و جنین او مهم است، تصریح کرد: در حال حاضر واکسن سینوفارم برای مادران باردار و در سه ماهه دوم زمان بارداری توصیه شده است.

وی با بیان اینکه مادرانی که هم اکنون باردار شده و قبلاً هم در اول و دوم واکسن را دریافت کرده‌اند پیشنهاد می‌شود دز سوم را سینوفارم بزنند، تاکید کرد: در فاصله سه ماه بعد از دز دوم این دسته از مادران می‌توانند دز سوم را دریافت کنند.

نجفی زاده با بیان اینکه سه ماهه اول چون مراحل تکامل جنین است واکسن توصیه نمی‌شود، گفت: البته واکسیناسیون کامل هم به معنای ایمنی کامل نیست و اگر مادری بعد از واکسیناسیون کامل دچار علائم شد باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کند.

وی افزود: مادرانی که دز اول واکسن کرونا را قبل از حامله شدن تزریق کرده‌اند بهتر است که دز دوم را در سه ماهه دوم دریافت کنند.

استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: کادر درمان، مادران بالای ۳۵ سال، خانم‌های که قبل از بارداری اضافه وزن داشته‌اند، مادران باردار دارای بیماری زمینه‌ای مثل دیابت و مادران باردار که زمان بارداری آنها ۲۸ هفته به بالا است در شرایط مساوی در اولویت تزریق واکسن باید باشند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 7352

ارسال نظر