مدارس شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ تعطیل است؟ جزئیات تعطیلی مدارس شعب اخذ رأی

با توجه به طول کشیدن فرایند انتخابات تا ساعت ۱۲ شب روز جمعه ۱۱ اسفند و زمان بر بودن فرایند شمارش آرا تا عصر روز شنبه، مدارسی که شعبه اخذ رأی هستند تعطیل هستند.

مدارس شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ تعطیل است؟ جزئیات تعطیلی مدارس شعب اخذ رأی

آیا مدارس شنبه و یکشنبه ۱۲ و ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ تعطیل است؟

 این سوالی است که بسیاری از مخاطبان می پرسند.با توجه به انتخابات در روز جمعه ۱۱ اسفند احتمال دارد که کار ارا در حوزه های انتخابیه که در مدارس رای گیری می شود باعث شود مدارس تعطیل شود.

بسیاری از مدارس در روز شنبه شعبه اخذ رأی هستند و احتمال تعطیلی این مدارس در روز شنبه دوازدهم اسفند وجود دارد.

مدارس کشور فردا ۱۲ اسفند تعطیل هستند؟!

مدارس برخی مناطق کشور به دلیل برودت و سرمای شدید هوا و همچنین شمارش آراء انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تعطیل شد:

«کلیه مدارس استان تهران» شنبه ۱۲ اسفند تعطیل است

ایرنا به نقل از رئیس ستاد انتخابات استان: با توجه به اینکه بیشتر فرهنگیان ما مشغول بحث فرآیند انتخابات و شمارش آرا هستند، فردا کلیه مدارس استان تهران تعطیل استمدارس مشهد شنبه غیرحضوری شد

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی: شنبه کلیه مدارس مشهد در تمامی مقاطع در نوبت صبح و عصر به علت برودت هوا و یخ‌زدگی و لغزندگی سطح معابر غیرحضوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تمامی کلاس‌های درس مدارس سراسر استان فارس در روز شنبه ۱۲ اسفندماه به صورت برخط (مجازی) و در شبکه شاد برگزار می‌شود.

، فرشید قاسمی در حاشیه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در محل پاتوق رای اولی‌های شیرازی در دبیرستان نمازی این شهر اظهارداشت: باتوجه به استقبال باشکوه مردم از شعب اخذ رای و تمدید مهلت رای‌گیری با نظر مساعد استاندار فارس، فعالیت تمامی مدارس سراسر استان به صورت برخط (مجازی) و از طریق شبکه شاد برگزار می‌شود. 

وی گفت: این تصمیم باتوجه به اینکه تعداد زیادی از فرهنگیان از عوامل برگزاری انتخابات هستند و بخش زیادی از مدارس نیز شعب اخذ رای هستند و احتمالا کار شمارش آرا نیز تا اوایل صبح فردا شنبه دوازدهم اسفند به طول انجامد اتخاذ شده است.

مدارس کدام مناطق فردا (شنبه) تعطیل شد؟!

مدارس کرمانشاه فردا شنبه تعطیل شد

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه: با توجه به اینکه بخش زیادی از شعب اخذ رأی در مدارس استان مستقر هستند و بسیاری از عوامل اجرایی برگزاری انتخابات هم از فرهنگیان شریف هستند، با تصمیم ستاد انتخابات استان تمامی مدارس استان در نوبت صبح و عصر فردا شنبه ۱۲ اسفند تعطیل خواهد بود.

 مدارس لرستان غیر حضوری شد./ساعت کار ادارات ۹ صبح 

اطلاعیه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش لرستان: با توجه به اینکه مدارس استان محل حوزه های اخذ رای بوده و جمع کثیری از فرهنگیان لرستان به عنوان عوامل اجرایی در شعب انتخابات حضور دارند.

با هماهنگی استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش لرستان همه مدارس لرستان فردا شنبه ۱۲ اسفند ماه در نوبت صبح و عصر در بستر شبکه شاد برگزار می شود .

مدارس استان بوشهر غیرحضوری شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به تمدید زمان انتخابات تا ساعت ۲۲ امشب، مدارس استان بوشهر فردا به صورت غیرحضوری شده است

 مدارس خوزستان فردا تعطیل است

مدارس استان خوزستان فردا ۱۲ اسفند مجازی و غیر حضوری است.

مدارس قم و همدان تعطیل شد

رئیس ستاد انتخابات استان قم: تمامی مدارس استان قم در تمام مقاطع تحصیلی شنبه ۱۲ اسفند ماه تعطیل است

.مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان: مدارس استان همدان شنبه ۱۲ اسفندماه در نوبت صبح غیرحضوری شد.

مدارس البرز در تمام مقاطع فردا ۱۲ اسفند غیر حضوری و کارمندان مرخصی تشویقی هستند.

مدارس آذربایجان شرقی فردا تعطیل است

با موافقت استاندار کردستان، فردا، شنبه مورخ ۱۲ اسفند، مدارس استان در تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل شد.

مدارس خراسان شمالی روز شنبه غیرحضوری شد

فردا همه مدارس استان زنجان تعطیل است.

مدارس استان ایلام در نوبت صبح فردا شنبه تعطیل است

* مدارس شهرستان تربت حیدریه فردا شنبه ۱۲ اسفند در تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل است و فعالیت «ادارات، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان» با ۲ ساعت تاخیر آغاز می‌شود.

* به دلیل برودت هوا، بارش برف و لغزندگی سطح معابر فردا شنبه فعالیت مدارس شهرستان کلات و نیشابور غیرحضوری شدند.

مدارس کاشمر هم فردا بعلت سردی هوا تعطیل شد و آموزش غیر حضوری و در بستر شاد می باشد 

فردا همه مدارس استان زنجان تعطیل است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بنا به تصمیم ستاد انتخابات استان فردا همه مدارس شیفت صبح و عصر در همه مقاطع تعطیل است.

 اطلاعیه فعالیت مدارس استان آذربایجان شرقی در شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

 احتراما ضمن قدردانی از حضور پرشکوه هم استانی های عزیز در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به اطلاع می رساند با عنایت به اینکه بیشتر فرهنگیان همیشه حاضر در صحنه به عنوان اعضای شعب اخذ رای در مدارس استان در حال خدمت رسانی به مردم می‌باشند و به گفته فرهنگیان صد و بیست پیش بینی می‌گردد فرآیند شمارش آرا به طول بینجامد؛ تمامی مدارس روستایی و شهری استان آذربایجان شرقی در روز شنبه مورخه ۱۴۰۲/۱۲/۱۲ تعطیل اعلام می‌گردد.

احتمال تمدید انتخابات تا ساعات پایانی روز جمعه و طول کشیدن شمارش آرا تا روز شنبه، دلیل تعطیلی مدارس خراسان رضوی در روز شنبه عنوان شده است. این احتمال وجود دارد که مدارس برخی دیگر از استان‌ها نیز به همین دلیل تعطیل شود.

مدارس شعب اخذ رأی  روز شنبه تعطیل است

 رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی با حضور در استودیو انتخابات خراسان رضوی گفت: مشارکت در شهرستان‌ها از کلانشهر‌ها بیشتر است و برای انتخابات پیش‌بینی می‌کنیم که شمارش آرا تا عصر شنبه تمام شود و در مشهد مدارسی که شعب اخذ رأی هستند روز شنبه به احتمال زیاد تعطیل هستند.  

رئیس ستاد انتخابات استان همچنین بیان کرد: تا ۶ بعد از ظهر قانون می‌گوید انتخابات می‌تواند برگزار شود و طبق موافقت وزیر تا سه ساعت زمان انتخاب توانایی تمدید شدن دارد که به صورت یک ساعت یک ساعت تمدید می‌شود. همچنین ۳ ساعت بعد نیز وزیر کشور با موافقت شورا نگهبان می‌تواند انتخابات را تمدید کند.

در انتخابات سال ۱۳۹۸ تعطیلی مدارس به عهده استان‌ها و شهرستان‌ها گذاشته شد که بر همین اساس در عصر روز انتخابات، اداره کل آموزش و پرورش بسیاری از شهرستان‌ها از تعطیل شدن مدارس در فردای روز انتخابات خبر دادند. برخی از شهرها مانند اصفهان، همدان، مشهد، اهواز و کرمانشاه مدارس تمامی مقاطع را در دو نوبت صبح و عصر تعطیل کردند و در برخی استان‌ها و شهرها مدارس صبح تعطیل و در برخی دیگر از شهرها تنها مدارسی که شعب اخذ رأی بودند، تعطیل شد

همچنین فردای روز انتخابات سال ۱۳۹۸ تمامی مدارس تهران، چه مدارسی که شعب اخذ رأی بودند و چه مدارسی که شعب اخذ رأی نبودند، در نوبت صبح و عصر تعطیل شد.

در انتخابات‌ مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۴ نیز بسیاری از مدارس کشور در فردای روز انتخابات تعطیل شدند. طی این سال‌ها همواره شایعاتی در خصوص تعطیلی سراسری فردای روز انتخابات مطرح شده که هرگز چنین شایعه‌ای به حقیقت نپیوسته است. بنابراین احتمال تعطیلی سراسری روز شنبه دوازدهم اسفندماه بسیار پایین است اما همانطور که اشاره شد احتمالاً در این روز مدارس بسیاری در سراسر کشور تعطیل خواهد بود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 128361

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر