اطلاعیه تعطیلی مدارس و دانشگاهها در چهارشنبه 9 اسفند + جزئیات

بارش برف و باران مدارس و ادارات را به تعطیلی کشاند.

اطلاعیه تعطیلی مدارس و دانشگاهها در چهارشنبه 9 اسفند +  جزئیات

عرشه آنلاین بارش برف فعالیت مدارس برخی نقاط را برای چهارشنبه  9 اسفند غیرحضوری کرد.این خبر بروزرسانی می شود و اطلاعات جدید از تعطیلی مدارس به خبر افزوده می شود 

به گزارش عرشه آنلاین جزییات تعطیلی مدارس چهارشنبه  9 اسفند اعلام شد.

بر همین اساس و با توجه به برودت و سرمای شدید در نواحی مختلف کشور، مدارس برخی مناطق مجازی و غیر حضوری شد:

تعطیلی مدارس ۹ اسفند 

برخی از مدارس استان تهران تعطیل شد

استانداری تهران: بدلیل برودت هوا مناطق ۱،۲،۴و۵ شهر تهران مقطع دبستان در دونوبت صبح و عصر فردا چهارشنبه ۹ اسفند غیر حضوری شد

همچنین کودکستان‌های این مناطق هم تعطیل اعلام شد. 

برخی از مدارس استان تهران تعطیل شد

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران: به دلیل بارش برف و یخ زدگی معابر کلاسهای مدارس شهرستان‌های پردیس، فیروزکوه، دماوند و رودهن در همه مقاطع تحصیلی فردا چهارشنبه در نوبت صبح و بعد ازظهر غیرحضوری خواهد بودفردا ۹ اسفند مدارس کدام استانها تعطیل است؟

بارش برف و باران مدارس و ادارات را به تعطیلی کشاند

مدارس قزوین تعطیل شد

قزوین بر اساس اطلاعیه آموزش و پرورش قزوین آموزش حضوری در بعضی مقاطع در شهرستان‌های قزوین و بوئین‌زهرا و آوج غیرحضوی است.در اطلاعیه روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین، در خصوص وضعیت تعطیلی آموزش حضوری مدارس آمده است: با تصمیم ستاد مدیریت بحران استانداری، به دلیل تداوم سرما، یخبندان و برودت هوا، تمامی مراکز پیش دبستانی، مدارس ابتدایی و مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش در تمام استان، طی روز چهارشنبه نهم اسفند ماه در نوبت صبح و بعداز ظهر غیرحضوری است و کلاس درس دانش‌آموزان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

تمامی مدارس شهرستان‌های بوئین‌زهرا و آوج در تمامی مقاطع در نوبت صبح و عصر غیرحضوری شد. حضور عوامل اجرایی در مدارس الزامی نیست.

مدارس  و دانشگاهها در خراسان تعطیل شد 

جواد خدایی معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به برودت هوا و به‌منظور مصرف انرژی با تصویب ستاد انرژی استان مقرر شد همه فعالیت‌های آموزشی اعم از مهدکودک‌ها، مدارس، مراکز فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌ها در سراسر استان در روز چهارشنبه  ۹ اسفند ۱۴۰۲، غیرحضوری شد و خاموشی سامانه گرمایشی این مجموعه‌ها الزامی است.​

 

فعالیت ادارات خراسان شمالی با تاخیر آغاز خواهد شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: فعالیت ادارات خراسان شمالی تا اطلاع بعدی باهدف کنترل مدیریت مصرف گاز با دو ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

غلامرضا شفیق اظهار کرد: مصوبه نهایی کار گروه انرژی خراسان شمالی به کلیه دستگاه‌های خراسان شمالی ابلاغ شد.

وی در ادامه افزود: تا اطلاع بعدی فعالیت ادارات، نهادها، مراکز عمومی دولتی و سازمان‌های عمومی (به جز بانک‌ها، دستگاه‌های عملیاتی امدادی، خدماتی و درمانی) به صورت یک سوم دور کاری و دو سوم حضوری خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی بیان کرد: فعالیت ادارات خراسان شمالی تا اطلاع بعدی باهدف کنترل مدیریت مصرف گاز با دو ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

شفیق گفت: همچنین گاز مصرفی ادارات، نهادها، مراکز عمومی دولتی و سازمان‌های عمومی به طور کامل محدود شده و از سوخت‌های جایگزین و دیزل ژنراتور برای تأمین انرژی استفاده کنند.

مدارس ابتدایی استان البرز غیرحضوری شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از تعطیلی مهدهای کودک و پیش دبستانی و غیرحضوری شدن مقطع تحصیلی ابتدایی و‌ متوسطه اول استان در روز چهارشنبه  ۹ اسفند به دلیل تداوم بارش برف، سرما و یخبندان خبر داد.

مدارس ابتدایی استان مرکزی غیرحضوری شد

به علت یخبندان، برودت هوا و ضرورت مدیریت مصرف گاز؛ فردا چهارشنبه ۹ اسفند ماه فعالیت تمامی مدارس و آموزشگاه‌های استان به صورت غیرحضوری و مهدهای کودک تعطیل خواهند بود. 

 همچنین فعالیت دانشگاه‌ها، ادارات و بانک‌های استان با دو ساعت تأخیر آغاز خواهد شد.

 مدارس بخشی از شهرهای گیلان فردا چهارشنبه تعطیل شد

 سرپرست معاونت توسعه منابع و مدیریت استانداری گیلان گفت: مدارس بخشی از شهرهای گیلان فردا چهارشنبه تعطیل شد.

فرهاد براتی اظهار کرد: بنا به دستور استاندار گیلان و در پی تداوم برودت هوا و یخبندان و لزوم سلامت هم استانی‌های عزیز، مدارس تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان‌های رشت (به جز لشت نشا و خشکبیجار)، سیاهکل و مناطق عمارلو و ییلاقی رودبار فردا چهار شنبه در شیفت‌های صبح و عصر تعطیل است.

براتی افزود: بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استانداری به ریاست استاندار محترم و در راستای مدیریت مصرف انرژی، آغاز به کار ادارات و نهادها بجز دستگاه‌های خدمات رسان و بانک‌ها در تمامی شهرستان‌های استان گیلان نیز با ۲ ساعت تأخیر خواهد بود.

سرپرست معاونت توسعه منابع و مدیریت استانداری گیلان اضافه کرد: همچنین در بخش رستم آباد مدارس مقطع تحصیلی ابتدایی برای فردا چهارشنبه تعطیل اعلام شده است.

مدارس همدان تعطیل شد

آموزش و پرورش همدان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد به دلیل هشدار نارنجی هواشناسی، کاهش محسوس دما و یخبندان کلاس های مدارس تمامی دوره های تحصیلی این استان فردا چهارشنبه نهم اسفند در نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل بوده و آموزش ها به شکل مجازی در بستر شبکه شاد انجام می شود.

کاشان:

کلیه مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی در روز چهارشنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۲ به صورت غیرحضوری می‌باشد.مدارس گلستان فردا با یک ساعت تاخیر شروع به کار می کند

فردا تمامی مدارس استان گلستان در تمامی مقاطع در نوبت صبح با یک ساعت تاخیر شروع به کار می کند.

مدارس نوبت صبح استان گلستان فردا فعالیت خود را از ساعت ۸:۳۰ آغاز خواهد کرد و فعالیت مدارس شیفت عصر طبق روال عادی خواهد بود.

ساعت کاری مجموعه اداری آموزش و پرورش به صورت عادی و طبق روال گذشته است.

برخی مدارس استان چهارمحال و بختیاری غیرحضوری شد

فعالیت آموزشی مدارس در مقطع تحصیلی ابتدایی شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فرخشهر، سامان، کیار، بن، فارسان و اردل غیرحضوری است.

سایر مقاطع تحصیلی فعالیت آموزشی خود را از ساعت ۹ صبح آغاز خواهند کرد.

فعالیت آموزشی در کلیه مقاطع تحصیلی شهرستان کوهرنگ غیرحضوری است.

فعالیت آموزشی کلیه مقاطع تحصیلی در شهرستان های لردگان، فلارد و خانمیرزا از ساعت ۹ صبح آغاز خواهد شد.

مدارس ابتدایی کردستان فردا چهارشنبه غیرحضوری است:

فعالیت تمامی مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی سطح شهر و روستای شهرستان‌های کامیاران، دیواندره، بانه، بیجار و مناطق کرانی و موچش روز چهارشنبه در نوبت صبح و بعدازظهر به صورت غیرحضوری است. فعالیت تمامی مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی در سطح روستا و مدارس دوره ابتدایی سطح شهرستان دهگلان نیز در نوبت صبح به صورت غیرحضوری خواهد بود. در شهرستان‌های سروآباد و مریوان نیز آغاز فعالیت تمامی مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی سطح شهر و روستا در نوبت صبح با تأخیر و از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود. شهرستان سقز و منطقه زیویه نیز فعالیت تمام مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی سطح روستا و مدارس ابتدایی سطح شهر در نوبت صبح و بعدازظهر به صورت غیرحضوری و آغاز فعالیت مدارس متوسطه سطح شهر با تاخیر و از ساعت ۹ صبح است. شهرستان قروه و منطقه سریش‌آباد نیز فعالیت تمامی مدارس دوره ابتدایی سطح شهر و روستا در نوبت صبح و بعدازظهر به صورت غیرحضوری و آغاز فعالیت مدارس دوره متوسطه سطح شهر و روستا در نوبت صبح با تأخیر و از ساعت ۹ صبح خواهد بود. همچنین در شهرستان سنندج و منطقه کلاترزان تمامی مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی در سطح روستا و مدارس دوره ابتدایی سطح شهر در نوبت صبح به صورت غیرحضوری و آغاز فعالیت مدارس متوسطه سطح شهر با تأخیر و از ساعت ۹ صبح است. همچنین وضعیت فعالیت مراکز پیش دبستانی و سنجش مطابق وضعیت دوره ابتدایی آن شهرستان خواهد بود.

سایر شهرهای استان فعالیت مدارس طبق روال عادی است.

پیش‌ بینی هواشناسی

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در استان‌های واقع در شمال شرق،‌ شرق، جنوب شرق، سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارش برف،‌ باران و وزش باد پیش‌بینی شده است.

بیشترین بارش‌ امروز، دوشنبه، برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، غرب سواحل دریای خزر،‌ قم،‌ اصفهان و مرکزی است.

فردا بارش‌ها در مناطق ذکرشده به‌صورت پراکنده ادامه دارد و از اواخر وقت سه‌شنبه موج جدید بارشی از سمت غرب و جنوب غرب این مناطق را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 128274

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر