خبر وزارت آموزش و پرورش درباره سونامی بازنشستگی معلمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: در این وزارتخانه با موجی از بازنشستگی روبرو هستیم.

خبر وزارت آموزش و پرورش درباره سونامی بازنشستگی معلمان

مجتبی همتی فر در مراسم معارفه مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: ما در گام دوم انقلاب قرار داریم و طبق سخنان مقام معظم رهبری تعلیم و تربیت بیت الغزل مسائل انقلاب اسلامی است و اگر کار در این حوزه به موفقیت نرسد پیشرفت‌های دیگر مؤثر نخواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم توجه به زیرساخت های آموزش و پرورش گفت: در این وزارتخانه با موجی از بازنشستگی روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه تحولات کار دشواری است که بر روی دوش مدیران قرار دارد افزود: در بیانیه گام دوم باید نسل جدید را وارد عرصه و میدان کنیم، به آن‌ها فرصت بدهیم تا خود را اثبات کنند و ما نیز تجربیات خود را به آن ها منتقل کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با ابراز تاسف از معطلی و عدم اجرای سند تحول آموزش و پرورش عنوان کرد: برای رسیدن به موفقیت در گام دوم انقلاب به تحولات بعدی نیاز داریم که سند تحول آموزش و پرورش نیز در این راستا است.

استاندار یزد هم در این مراسم با اشاره به اینکه استان تمام اهتمام خود را برای رقم خوردن اتفاقات خوب در این حوزه، بکار خواهد گرفت گفت: دولت برای حل مشکلات معلمان عزم جدی دارد.

مهران فاطمی مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان باید انجام اقدامات لازم در راستای چارچوب‌ها و راهبردهای حوزه آموزش و پرورش را با جدیت دنبال کند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود مدیرکل جدید در مسئله حکمرانی آموزش و پرورش استان، اقدامات و فعالیت‌های لازم را با همکاری کادر آموزش و پرورش و معلمان مبتنی بر سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش و راهبردهای استخراج شده از سخنان بزرگان استان، به سامان برساند.

استاندار یزد با بیان اینکه انقلاب اسلامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن استان یزد به اندازه آموزش و پرورش آن قد می‌کشد، خاطرنشان کرد: مسئله آموزش و پرورش در فهرست بلند مسائل استان یزد قرار دارد و از اولویت یک برخوردار بوده است.

محسن موحدی فرد، مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان یزد در این مراسم با اشاره به اینکه مدیران و مدرسه محوری رکن آموزش و پرورش استان اظهار داشت: مدیران در صف مقدم تربیتی و فعالیت‌های عظیم آموزش و پرورش قرار دارند.

وی گفت: استان یزد دیگر متهم به کنکور زدگی نیست چرا که رشد رشته‌های فنی و حرفه‌ای استان در طی سال‌های اخیر تغییر یافته است.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: استان یزد در حال حاضر با ۴۶.۱ درصد جذب رشته‌های فنی در جایگاه دوم کشور قرار گرفت و هشت پله پیشرفت کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد هم با اشاره به برقراری عدالت آموزشی در جامعه گفت: تحول و تحول‌خواهی در آموزش و پرورش مورد پیگیری و جدی ریاست جمهوری است که باید برای اجرای آن همت و عزم گذاشته شود.

کاظم رحیمی نژاد برنامه خود را در این دوره تشریح و افزود: امیدواریم بتوانیم در مسیر اجرایی کردن سند تحول قدم برداریم، همچنین برنامه‌ها را بر اساس سه عنصر تعهد، تعقل و تدین پیش ببریم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 10863

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر