اولتیماتوم مجلس به وزارت آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف صندوق ذخیره فرهنگیان

گفت: وزارت آموزش و پرورش موظف است اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را به مجلس ارائه کند.

اولتیماتوم مجلس به وزارت آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف صندوق ذخیره فرهنگیان

علی اکبر کریمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، اظهار داشت: در تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ وزارت آموزش و پرورش مکلف شده بود تا اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را برای تصویب به مجلس ارائه کند. این کار به دلیل تغییر دولت و مشکلاتی که در جریان انتخاب و رأی اعتماد به وزیر آموزش و پرورش به وجود آمد، تاکنون محقق نشده است.

وی بیان کرد: لازم است این موضوع در بودجه سال آینده هم بیاید تا وزارت آموزش و پرورش مکلف شود سه ماه پس از تصویب این قانون، اساسنامه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان را در راستای تقویت بنیه مالی فرهنگیان، رفع مشکلات معیشتی آنها، نقش پذیری فرهنگیان در هیئت امنا و مدیریت صندوق، ایجاد شفافیت مالی و محاسباتی و رفع تعارض منافع و تعیین وضعیت حقوقی آن تهیه و به مجلس ارائه دهد.

عبدالرضا مصری که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به این نماینده، گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۰ این حکم آمده است و دولت مکلف بود سه ماه پس از آن این امر را انجام دهد. قانون بودجه درخصوص اعداد و ارقام یک ساله است، اما اگر حکمی صادر شود، تا زمانی که آن حکم نقض نشده، به قوت خود باقی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر آموزش و پرورش در این خصوص تاخیر کرده، تکلیف از این وزارتخانه ساقط نشده است و باید این کار را انجام دهد./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 10317

ارسال نظر