خبر خوش آموزش و پرورش این استان برای معلمان و دانش آموزان

جزئیات ساخت ۱۱۵۰ مدرسه در قالب ۳۵۰۰ کلاس در آموزش و پرورش استان لرستان اعلام شد.

خبر خوش آموزش و پرورش این استان برای معلمان و دانش آموزان

جزئیات ساخت ۱۱۵۰ مدرسه در قالب ۳۵۰۰ کلاس در آموزش و پرورش استان لرستان اعلام شد.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت: تفاهم‌نامه‌ای که با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بسته شده شامل ساخت ۱۱۵۰ مدرسه در قالب ۳۵۰۰ کلاس می‌شود.

یونس بهاروند ایرانیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر ۷۸ پروژه روتین و معمولی در قالب ۵۰۱ کلاس درس در حدود ۹۱ هزار متر مربع در دست اجرا داریم.

وی ادامه داد: ۶۷ پروژه در قالب ۱۷۰ کلاس درس و در ۱۵ هزار و ۱۵۰ متر حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که طبق قوای که به سازمان نوسازی مدارس دادیم مهرماه و در هفته دولت افتتاح خواهند شد.

بهاروند بیان کرد: حدود ۴۰۰۰ مدرسه در سطح استان داریم که ۳۱۰۰ مدرسه بعد از انقلاب ساخته شده‌اند و عمدتاً مستحکم و نیاز به مقاوم‌سازی ندارند اما مدارسی که عمر آن‌ها بیشتر از ۴۰ سال است در بحث تخریبی قرار دادیم که با آیین‌نامه‌های جدید ساخته شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان تصریح کرد: در کل استان ۹۰۰ مدرسه تخریبی داریم که باید نسبت به نوسازی آن‌ها اقدام کنیم.

نوسازی مدارس و مدرسه‌سازی

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای که با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بسته شده شامل ساخت ۱۱۵۰ مدرسه در قالب ۳۵۰۰ کلاس می‌شود که کار خیلی بزرگی است و نمی‌توان آن‌را در یک یا دو سال انجام داد.

بهاروند افزود: همچنین ساخت ۵۰ نمازخانه و سالن چند منظوره به این تفاهم‌نامه اضافه شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان اضافه کرد: تلاش ما این است که با پیگیری استاندار، دستگاه‌های اجرایی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) این تفاهم‌نامه به سرانجام برسد و طی چند سال آینده یک انقلاب در تغییر مدارس فرسوده، قدیمی و مشکل‌دار ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید رضا پناهی در روستاها ادامه داد: در قالب این طرح مدارس کانکسی که بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز دارند با مدارس استانداردسازی تعویض شوند که در قالب این طرح ۱۶۸ مدرسه برای لرستان مصوب شده و تفاهم کردیم که ۱۰۱ مدرسه امسال انجام شود.

بهاروند بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد برکت بسته شده این نهاد انقلابی قبول کرده که ۴۰ درصد هزینه‌های مدارس این طرح را تقبل کند.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان افزود: در حال حاضر ۷۷ مدرسه در قالب طرح شهید پناهی در روستاهای لرستان در حال اجراست که به صورت میانگین ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امیدواریم تا پایان تابستان ۲۴ واحد دیگر نیز اجرا کنیم که عمدتاً پروژه‌های یک کلاسه هستند اما مدارسی که می‌خواهند جایگزین کانکس‌ها شوند استاندارد بوده و یک مجموعه کوچک و مجهز از نظر فضای آموزشی هستند.

وی تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم تا قبل از دهه فجر امسال ۱۰۱ مدرسه را آماده و به بهره‌برداری برسانیم.

بهاروند ادامه داد: در روستاهای بزرگ و پرجمعیت ۷۸ پروژه در دست احداث داریم.

 

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 100379

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر