خبر مهم آموزش و پرورش لرستان

آموزش و پرورش استان لرستان جزئیات برنامه‌های تابستانه مدارس، ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس، و نحوه دریافت تسهیلات و خدمات جدید را اعلام کرد.

خبر مهم آموزش و پرورش لرستان

آموزش و پرورش استان لرستان در خصوص آخرین برنامه‌ها و اخبار برای دانش‌آموزان و فرهنگیان این استان، توضیحاتی ارائه کرد. ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش استان لرستان جزئیات ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس را اعلام کرد. برنامه‌ها و طرح‌های تابستانی آموزش و پرورش استان لرستان برای دانش‌آموزان و فرهنگیان اعلام شد.

بازرسین ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش استان لرستان به‌صورت ویژه و سرزده در ایام ثبت‌نام از مناطق و مدارس این استان بازدید و بر روند ثبت‌نام نظارت خواهند کرد. جزئیات ارائه خدمات دندان‌پزشکی و چشم‌پزشکی آموزش و پرورش استان لرستان اعلام شد. 

دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش‌ و پرورش استان لرستان بر لزوم ترغیب دانش‌آموزان این استان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تأکید کرد.

حمید میرساکی، دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش‌ و پرورش استان لرستان در جلسه ستاد ثبت‌نام آموزش‌ و پرورش لرستان، اظهار داشت: بیش از ۶۰۰ بازدید از ستادهای ثبت‌نام استان و پیگیری مکتوب نقاط ضعف و قوت شناسایی شده است.

دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش‌ و پرورش استان لرستان گفت: در این بازدیدها، ساماندهی همه مدارس استان برای ثبت‌نام دانش‌آموزان به نحو احسن، توجیه و آگاه‌سازی رؤسا و معاونین ادارات و مدیران مدارس با برگزاری جلسات متعدد حضوری و وبینار توسط ستاد، ساماندهی سرویس مدارس، توجیه مدیران برای رعایت محدوده جغرافیایی مدارس در هنگام ثبت‌نام، برگزاری نمایشگاه برای ترغیب دانش‌آموزان و والدین به رشته‌های فنی و حرفه و کار و دانش در راستای هدایت تحصیلی، نصب آگهی QR کد مدارس بر روی تابلو اعلانات مدرسه جهت نظرسنجی مورد تأکید قرار گرفت.

دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش‌ و پرورش لرستان با اشاره به استقرار این ستاد در اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات و برنامه‌ریزی روزانه و حضور معاونین و اعضای کارگروه ستاد ثبت‌نام در اداره کل آموزش‌وپرورش استان، افزود: شماره‌تلفن ۰۶۶۳۳۴۰۵۰۰۴ در مرکز استان آماده دریافت پیشنهادها، انتقادات و پاسخ‌گویی به سوالات و رسیدگی به شکایات مراجعین و اولیای دانش‌آموزان در کلیه نقاط استان است.

دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش‌ و پرورش استان لرستان بر ضرورت نصب دستورالعمل ثبت‌نام، QR کد به همراه نشانی و شماره تماس دبیرخانه ستاد نظارت بر ثبت‌نام در تابلوی اعلانات کلیه مدارس تأکید کرد و گفت: بازرسین ستاد ثبت‌نام به‌صورت ویژه و سرزده در ایام ثبت‌نام از مناطق و مدارس این استان بازدید و بر روند ثبت‌نام نظارت خواهند کرد.

جزئیات اجرای چند جدید آموزش و پرورش استان لرستان

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان از احداث ۲۲ زمین چمن مصنوعی دانش‌آموزی در مناطق محروم این استان خبر داد.

رضا عزتی، مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان در مراسم افتتاح زمین چمن مصنوعی مدرسه امام خمینی (ره) دورود اظهار داشت: اعتبار ساخت طرح‌های شهید «سلیمانی» یک‌سوم آن از طریق وزارت و مابقی از طریق جذب اعتبارات استانی است که خوشبختانه توانسته‌ایم امسال ۲۲ زمین چمن مصنوعی را افتتاح کنیم.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان در ادامه تصریح کرد: طرح شهید «سلیمانی» در مناطق محروم اجراسازی می‌شود به‌طوری‌که در هر جایی از مناطق کم‌برخوردار مراجعه کنید این طرح در آن اجرا شده که دانش‌آموزان می‌توانند از آن به طور بهینه استفاده کنند.

مدیریت آموزش‌ و پرورش شهرستان دورود نیز اعتبار هزینه شده در پروژه زمین چمن مصنوعی شهید قاسم سلیمانی منطقه «ناصرالدین» را هشت میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این زمین چمن در مساحتی به‌اندازه ۶۰۰ مترمربع احداث شده است.

لطفی‌زاده همچنین در خصوص استفاده از این زمین چمن، گفت: این منطقه حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز دارد که همه آنها می‌توانند از آن استفاده کنند.

حسین گودرزی، نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه افتتاح این پروژه ورزشی، گفت: از برکات طرح شهید سلیمانی این است که در حاشیه شهرها و مناطق کم‌برخوردار ساخته می‌شوند؛ در حال حاضر چهار طرح شهید «سلیمانی» ساخته شده که نیمی از آن مربوط به آموزش‌ و پرورش است که به‌مانند اسم متبرک آن مایه برکت این شهرستان هستند.

راه‌اندازی ۵۰۰ پایگاه تابستانی اوقات فراغت دانش‌آموزان لرستانی

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان از راه‌اندازی ۵۰۰ پایگاه تابستانی اوقات فراغت برای دانش‌آموزان این استان خبر داد.

رضا عزتی، مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان در آئین افتتاحیه پایگاه‌های تابستانی دانش‌آموزان لرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران با وفایش، منویات رهبری را نقشه راه آموزش‌ و پرورش دانست و اظهار داشت: باتوجه‌به اینکه رهبر انقلاب در جمع فرهنگیان بر فعالیت‌های پرورشی تأکید داشتند باید در تمام ایام سال برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود تا دانش‌آموزان در محیطی شاداب و مفرح در تمامی ساحت‌های سند تحول بنیادین رشد و ارتقا یابند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان تأکید کرد: فعالیت‌های تربیتی در تابستان تعطیل نمی‌شود و امسال باتوجه‌به برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده در بیش از ۵۰۰ پایگاه‌های تابستانی کلاس‌های متنوع فرهنگی، ورزشی، هنری و اجتماعی باتوجه‌به علایق دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان در ادامه سخنان خود به اهداف این برنامه‌ها پرداخت و تقویت هویت ملی، اسلامی و ایرانی، ارتقای علمی، سیاسی، اجتماعی و رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان بر اساس سند تحول بنیادین را از جمله این اهداف برشمرد.

خدمات دندان‌پزشکی آموزش و پرورش استان لرستان برای دانش‌آموزان 

رئیس اداره سلامت آموزش‌ و پرورش لرستان از ارائه خدمات رایگان دندان‌پزشکی و چشم‌پزشکی به دانش‌آموزان مناطق محروم این استان خبر داد.

محمد نوراحمدی، رئیس اداره سلامت آموزش‌ و پرورش لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مؤسسه خیریه «نوآوران سلامت» کشور در راستای حفظ و ارتقای سلامت دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار در قالب کلینیک سیار دندانپزشکی و چشم‌پزشکی در منطقه طرحان لرستان به دانش‌آموزان خدمت‌رسانی کرد.

رئیس اداره سلامت آموزش‌ و پرورش لرستان گفت: پزشکان متخصص و دندان‌پزشکان این مؤسسه با تجهیزات کامل در ساختمان اداره آموزش‌وپرورش منطقه «طرهان» مستقر شده و به مدت سه ماه به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها در شهرستان‌های کوهدشت، «رومشگان»، «طرهان» و «کوهنانی» خدمات رایگان دندان‌پزشکی و چشم‌پزشکی تخصصی ارائه می‌کنند.

رئیس اداره سلامت آموزش‌ و پرورش لرستان، تاکید کرد: خدمات ارائه شده شامل همه امور درمانی دندانپزشکی از جمله کشیدن دندان، ترمیم و پر کردن، عصب‌کشی بوده و بر حسب تشخیص پزشک و نیاز بیمار در خود کلینیک انجام می‌شود، همچنین خدمات چشم‌پزشکی شامل معاینه، تجویز، ساخت و تحویل عینک توسط متخصصین این حوزه در کلینیک سیار صورت می‌پذیرد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 97636

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر