آشنایی و نحوه خرید شیبا اینو

آشنایی و نحوه خرید شیبا اینو

یکی از دسته‌های محبوب رمزارزها میم‌کوین است که به عنوان یک شوخی مطرح شده یا در مدت کوتاهی و بدون هیچ دلیلی بازدهی غیرمنتظره‌ای را برای صاحبان خود زقم زده است. بسیاری از افراد انتظار عملکرد قابل توجهی از میم‌کوین‌ها ندارند و آن‌ها را خیلی جدی نمی‌گیرند. با این حال، در مورد شیبا این استثنا وجود دارد و افراد زیادی تمایل به خرید آن دارند. شیبا اینو، که اغلب به عنوان SHIB اشاره می‌شود، یک رمزارز است که به دلیل ارتباطش با نژاد سگ شیبا اینو معروف شده است. حال به این موضوع می‌پردازیم که شیبا اینو چیست و چگونه در بازار رمزارز عمل می‌کند؟

نحوه خرید شیبا اینو

آشنایی و نحوه خرید شیبا اینو

در این بخش نحوه خرید شیبا را بررسی می‌کنیم، هنگامی که به خرید ارز دیجیتال فکر می‌کنیم، صرافی‌ها یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی هستند که این تبادلات در آن‌ها انجام می‌شود. برای کاربران ایرانی، استفاده از صرافی‌های خارجی مشکلاتی مانند احراز هویت را به همراه دارند که به دلیل محدودیت‌های سیاست‌گذاری و فناوری ممکن است برای آن‌ها در آینده دردسر ساز شود. به همین دلیل، استفاده از صرافی‌های داخلی برای کاربران ایرانی توصیه می‌شود.

خرید شیبا اینو در او ام پی فینکس

یکی از معتبرترین و پر استفاده‌ترین صرافی‌های ایرانی صرافی ام پی فینکس است. این صرافی ارز دیجیتال امکاناتی مانند خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف، امنیت بالا و پشتیبانی مناسب را برای کاربران خود فراهم می‌کند. از طریق این صرافی، کاربران می‌توانند به راحتی و با اطمینان بیشتر از خدمات صرافی استفاده کنند و در معاملات خود موفقیت بیشتری را تجربه کنند. مراحل خرید شیبا اینو یا یک ارز دیگر به شکل زیر است:

ثبت‌ نام در اوام پی فینکس: وارد وب سایت او ام پی فینکس شوید و روی ثبت‌ نام کلیک کنید. پس از ورود به صفحه ثبت‌ نام، باید یک ایمیل کاربری برای حساب خود ارائه کرده و سپس یک رمز عبور قوی برای آن انتخاب کنید.

احراز هویت در اوام پی فینکس: بر اساس قوانین مشخص از سوی پلیس فتا جمهوری اسلامی ایران، باید قبل از انجام هرگونه معاملات خرید و فروش، احراز هویت کنید. احراز هویت به این دلیل ضروریست تا از انجام هرگونه معامله صوری و سو استفاده برخی افراد از هویت دیگران جلوگیری شود.

احراز ایمیل کاربری: در گام نخست می‌بایست ایمیلی که در هنگام ثبت‌ نام وارد کردید را تایید کنید. روی گزینه ارسال کد تایید بزنید و کد ۵ رقمی ارسال شده به ایمیل را در کادر مربوطه وارد کرده و پس از آن روی گزینه تایید کلیک کنید.

احراز شماره تلفن همراه: در گام بعدی باید شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و مشابه با مرحله تایید ایمیل، کد ارسال شده را وارد کنید.

ارائه اطلاعات هویتی: در این مرحله لازم است تا شماره ملی و تاریخ تولد خود را به صورت صحیح وارد کرده و سپس یک تصویر واضح از کارت ملی خود در قسمت مربوطه بارگذاری کنید .

در مراحل بعد باید ابتدا یک تعهدنامه به صورت دست‌نویس بنویسید و سپس یک تصویر سلفی به همراه کارت ملی و تعهدنامه بارگذاری کرده و در نهایت اطلاعات حساب بانکی (شماره کارت) خود را وارد کنید. اسناد شما در عرض چند دقیقه توسط کارشناسان اوام‌پی فینکس مورد بررسی و تایید قرار می‌گیرد و پس از آن می‌توانید معاملات رمزارزی خود را شروع کنید.

شارژ کیف پول: برای خرید شیبا اینو لازم است تا ابتدا کیف پول حساب کاربری خود را شارژ کنید. در قسمت منو روی گزینه کیف پول کلیک کنید و در کادری که مربوط به واریز ریالی است، گزینه واریز را انتخاب کنید.

خرید رمزارز: بعد از شارژ کیف پول در صفحه اصلی از بخش معامله، نام رمزارز مورد نظر خود را وارد کرده برای مثال شما که قصد خرید شیبا اینو را دارید نام آن را در کادر مربوطه وارد نمایید سپس روی گزینه معامله یا آیکون کوین مورد نظر کلیک کرده تا به صفحه ارز شیبا منقل شوید. در این صفحه می‌توانید مقدار ریالی و تعدادکوین‌هایی که قصد خرید آن را دارید در کادر مربوطه وارد کنید و نهایتا خرید خود را تکمیل کنید.

نحوه کارکرد شیبا اینو

آشنایی و نحوه خرید شیبا اینو

شیبا اینو به عنوان یک رقیب برای دوج کوین (DOGE) عمل می‌کند که در سال ۲۰۱۳، هشت سال قبل از آن راه‌اندازی شد. با وجود فاصله زمانی گسترده بین هر دو راه‌اندازی، در حال حاضر در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) ارز دیجیتال دوج‌کوین در رده دوازدهم و ارز دیجیتال شیبا اینو در جایگاه چهاردهم قرار دارد.

شیبا اینو با تیمی از حامیان مالی غیرمتمرکز (DeFi) بدون هیچ رهبری مرکزی، تیم یا بودجه شروع به کار کرد. امروزه، قاتل فرضی Dogecoin یک اکوسیستم کاملا جامعه محور و غیرمتمرکز را اداره می‌کند.

شیبا اینو مجموعا 1 کوادریلیون کوین SHIB دارد. بنیانگذار ریوشی 50 درصد از این عرضه را در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ (Uniswap) قفل کرد تا از نقدینگی اطمینان حاصل شود. به نظر می‌رسید از طریق یک حرکت بازاریابی، ریوشی درصد قابل توجهی از توکن‌های شینا اینو را برای ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، در ماه می 2021 ارسال کرد. با این حال، بوترین 90 درصد از توکن‌های دریافتی خود را فروخت و در اصل 40 درصد از کل رمزارز شیبا اینو را از چرخه خارج کرد. او سپس 10 درصد باقیمانده را به تلاش‌های امدادی کوید (COVID) در هند اهدا کرد.

گرچه شیبا اینو با استفاده از مکانیزم اثبات کار (PoW) عمل می‌کند، اما به سمت استفاده از الگوریتم اثبات سهام (PoS) در حال حرکت است. با معرفی آینده اتریوم 2، این ارتقاء جدید از روش توافق اثبات سهام استفاده خواهد کرد و سرعت تراکنش بیشتر و هزینه کمتری برای فرصت‌های بیشتر مقیاس‌پذیری ارائه خواهد داد.

آیا باید در سال 2024 در شیبا اینو سرمایه گذاری کنید؟

آشنایی و نحوه خرید شیبا اینو

شیبا اینو یک سرمایه‌گذاری با ریسک بسیار بالا شناخته می‌شود که احتمالا در بالاترین حالت خود قرار داشته است. خریداران اولیه ممکن است سود بسیار زیادی کسب کرده باشند، اما این کسب سود بر پایه تبلیغات بوده نه ویژگی فنی که بخواهد برای کاربران مفید باشد. اگر تحمل ریسک بالایی ندارید بهتر است با رمزارزهای با ثبات‌تر که ارزش بلندمدت بیشتری دارند، کار کنید.

مشکل این است که برای هر کاری که Shiba Inu انجام می دهد، رقبای وجود دارند که آن را بهتر انجام می دهند. شیبا اینو را می‌توان به عنوان ارز استفاده کرد، اما از آنجایی که روی اتریوم ساخته شده، اغلب زمان پردازش کند و کارمزدهای بالایی دارد. سایر ارزهای دیجیتال مانند سولانا (Solana) تراکنش‌های بسیار سریع‌تر و ارزان‌تری را ارائه می‌کنند.

شیبا سواپ (ShibaSwap) یکی دیگر از موارد استفاده از شیبا اینو است، اما در یک بازار شلوغ است. در حال حاضر تعداد زیادی صرافی غیر متمرکز وجود دارد و رهبران بازار، از جمله یونی سواپ (Uniswap) و پنکیک سواپ (PancakeSwap)، بسیار بزرگتر از ShibaSwap هستند. میم‌کوین‌ها گاهی اوقات مورد توجه قرار می‌گیرند، اما رشد و سوددهی آن‌ها به ندرت برای مدت زمان طولانی ادامه دارد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 118726

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر