خبر یارانه‌ای / یارانه ماه رمضان پرداخت می شود ؟

حدود سه سال است که خانوارها هر ماهه دو یارانه ثابت دریافت می‌کنند. یارانه نقدی و یارانه معیشتی که یارانه نقدی از سال ٨٩ و یارانه معیشتی نیز از سال ٩٨ و همزمان با افزایش قیمت بنزین به حساب خانوارها واریز شد

خبر یارانه‌ای / یارانه ماه رمضان پرداخت می شود ؟

یارانه مختص ماه رمضان پرداخت می شود؟

حدود سه سال است که خانوارها هر ماهه دو یارانه ثابت دریافت می‌کنند. یارانه نقدی و یارانه معیشتی که یارانه نقدی از سال ٨٩ و یارانه معیشتی نیز از سال ٩٨ و همزمان با افزایش قیمت بنزین به حساب خانوارها واریز شد.اما ممکن است در برخی از ماه‌ها، تعداد این یارانه‌ها افزایش یابد و یارانه‌های دیگری نیز واریز شود. برای مثال چند روز پیش یارانه یکصد هزارتومانی به حساب برخی از خانوارها واریز شد.

یکی دیگر از یارانه‌هایی که جدا از یارانه معیشتی و نقدی واریز شده بود، یارانه رمضان بود که فروردین سال گذشته برای نخستین بار به برخی از خانوارهای کشور اختصاص یافت.

این یارانه همزمان با روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان به ۶٠میلیون ایرانی اختصاص یافته و خانوارها بر اساس تعداد اعضای خود، رقم‌های متفاوتی را دریافت کردند. برای مثال خانواده یک نفره ۵۵هزار تومان یارانه، خانواده دو نفره ١٠٣هزار تومان یارانه، خانواده سه نفره ١٣٨هزار تومان یارانه، خانواده چهار نفره ١٧٢هزار تومان و خانواده‌های ۵نفره و بیشتر هم ٢٠۵هزار تومان دریافت کرده بودند.

حالا باتوجه به اینکه کمتر از دو ماه به ماه رمضان باقی مانده، این سوال مطرح می‌شود که آیا امسال هم قرار بر واریز یارانه رمضان است یا خیر.

به گزارش اقتصاد آنلاین، فعلا دستوری برای اختصاص یارانه رمضان به خانوارها صادر نشده است .حالا باید دید تصمیم چیست و آیا رمضان امسال هم مانند سال گذشته، یارانه ماه مبارک رمضان به خانوارها تعلق خواهد گرفت یا خیر.

درسال ۱۴۰۰ چه یارانه هایی پرداخت شد 

به گزارش تجارت نیوز در سال ۱۴۰۰ دولت دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین را به صورت مرتب هر ماه واریز کرد. همچنین در سه مرحله یارانه مناسبتی پرداخت شد که شامل یارانه ماه رمضان، یارانه ۲۲ بهمن ماه و یارانه عید نوروز می‌شود.

دولت در بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۲٫۸ میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی بودجه تعیین کرد. همچنین برای اجرای طرح حمایت معیشتی خانوارها ۳۱ هزار میلیارد تومان در نظر گرفت.

دولت در امسال ۱۲ نوبت به حدود ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی پرداخت کرد. مبلغ این یارانه همانند مرحله اول ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر بود. قرار بود سه دهک از این یارانه بگیران حذف شوند که عملی نشد.

دومین یارانه نیز به طور مرتب هر ماه واریز شد. مبلغ یارانه معیشتی بنزین بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان برای هر خانوار بود. در واقع خانوارهای پنج نفره و بیشتر مبلغ ۲۰۵ هزار تومان و خانوارهای تک نفره مبلغ ۵۵ هزار تومان دریافت کردند.

یارانه‌های حمایتی دولت در سال ۱۴۰۰

دولت در سالی که گذشت دو یارانه مناسبتی هم پرداخت کرد، یکی یارانه ۲۲ بهمن ماه و دیگری یارانه عید نوروز.مبلغ یارانه ۲۲ بهمن ماه ۱۰۰ هزار تومان بود و به گفته سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به چهار دهک اول پرداخت شد. حدود ۳۲ میلیون نفر این یارانه را در روز ۲۲ بهمن ماه دریافت کردند.

دومین یارانه نیز که قبل از شروع سال ۱۴۰۱ پرداخت شد یارانه نوروز بود. مبلغ این یارانه ۱۵۰ هزار تومان بود. مشمولان این یارانه از یارانه ۲۲ بهمن ماه متفاوت بودند. دولت اعلام کرد که یارانه نوروز به کسانی داده شد که سهام عدالت ندارند.در واقع چون حدود ۴۳ میلیون نفر در اسفند ماه سود سهام عدالت دریافت کردند، دولت برای حمایت از جاماندگان یارانه نوروز واریز کرد.هر دو یارانه ۲۲ بهمن و نوروز با اعتراضاتی همراه شد. بسیاری از کسانی که خود را مستحق دریافت یارانه می‌دانستند، انتقاد کردند که چرا دولت آنها را از لیست مشمولان حذف کرده است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 13137

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • فرهاد

        خیلی مسخره.برای برادرم ریختن برای من نریختن یارانه رمضان.انگار من میلیاردرم

      ارسال نظر