خبر خوش آموزش و پرورش قزوین

آموزش و پرورش استان قزوین شرایط ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس را اعلام کرد و جزئیات تغییرات در دانشگاه فرهنگیان را اعلام کرد.

خبر خوش آموزش و پرورش قزوین

آموزش و پرورش استان قزوین شرایط ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس را اعلام کرد. آموزش و پرورش استان قزوین جزئیات تغییرات در دانشگاه فرهنگیان را اعلام کرد. مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از چاپ و نصب بنر عفاف و حجاب در تمامی مدارس استان قزوین خبر داد. مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین جزئیات اجرای یک طرح جدید در مدارس و دانشگاه فرهنگیان را اعلام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه دریافت وجه نقد در مدارس ممنوع است، گفت: دریافت وجوهی غیر از هزینه بیمه و کتاب ممنوع است.

نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در جلسه قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی استان قزوین اظهار کرد: با توجه به آغاز فرایند ثبت نام در مدارس نیاز است مدیران مدارس حتماً نکاتی را برای قبت ثبت نام دانش آموزان مد نظر قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: علاوه بر اینکه بر رعایت قوانین ثبت نام تاکید می‌شود بدون شک نظارت هم افزایش خواهد یافت و با متخلفین برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه دریافت وجه نقدی در مدارس ممنوع است، ادامه داد: همچنین دریافت وجوهی غیر از هزینه بیمه و کتاب ممنوع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با مهم خواندن رعایت عفاف و حجاب تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا با اخلاق حسنه و تذکرات لسانی در راستای ارتقای سطح این واجب الهی گام برداریم.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: است تمامی مدارس استان قزوین نسبت به چاپ و نصب بنر عفاف و حجاب در معرض دید عموم اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: در پایگاه‌های اوقات فراغت بر مقوله واجب عفاف و حجاب و عدم اختلاط دختران و پسران تاکید شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان عنوان کرد: با توجه به وضعیت برق در کشور لازم است تمامی واحدهای آموزشی و اداری در مصرف بهینه برق اقدام نمایند و همکاران جز در موارد ضروری در ساعات غیراداری در اداره حضور نداشته باشند.

تاکید  معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین بر کاربرد هنر در آموزش راهبردی 

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: تلاش ما به عنوان مسئولین آموزش و پرورش باید سمت و سوی هنری پیدا کند.

حجت الاسلام علی انصاری، عاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در همایش تقدیر از ۳۰۰ دانش‌آموز حائز رتبه استانی در «سی‌وهشتمین دوره مسابقات هنری فردا» ظهر پنج‌شنبه در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: توجه ما به هنر باید بیش از پیش پررنگ شود چرا که هنر یک ابراز کاربردی برای انتقال مفاهیم است و با فطرت انسان سازگاری دارد.

آموزش و پرورش استان قزوین

او افزود: تلاش ما به عنوان مسئولین آموزش و پرورشی باید سمت و سوی هنری پیدا کند زیرا اگر از هنر و ابزار آن به درستی در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش استفاده شود میزان یادگیری در افراد افزایش پیدا می‌کند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اذعان کرد: یکی دیگر از کارکردهای هنر تقویت مهارت حرکتی، قدرت تصمیم‌گیری، مهارت زبانی، دیداری، یادگیری و نوشتاری است و چه بسا در بحث عملکرد تحصیلی نیز می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

او ادامه داد: بکارگیری و تقویت هنر می‌تواند با تعاملاتی که انجام می‌دهد توسعه اشتغال و اجتماع را فراهم کرده و در بحث سواد عاطفی بسیار تأثیرگذار باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: استان قزوین مهد تربیت بزرگ مردان هنر و ادبیات است و نسلی که در دامان این استان پرورش پیدا می‌کند قطعاً هنرجویان و هنرمندان موفقی خواهند بود.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: امروز که فضای مجازی و فعالیت دشمن در این فضا افزایش یافته تا فرصت طلایی حیات دانش‌آموزان ما را تحت تأثیر قرار دهد رسالت ما استفاده از فرصت‌ها و برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

حجت‌الاسلام انصاری تصریح کرد: از گذشته ایران آثار فاخر فرهنگی بسیاری بجا مانده که همچنان اثرگذار است اما لازم است از نسل ما و جوانان ما نیز آثار فاخر و ارزشمندی برای آیندگان به جا بماند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان گفت: وظیفه ما در قبال نسل آینده تقویت و کشف استعدادهای جوانان و نوجوانان امروز است که کمک به این قشر از جامعه می‌تواند کمک بزرگی به آینده این کشور و حفظ ارزش‌های هنری باشد.

آموزش و پرورش استان قزوین

آموزش و پرورش استان قزوین: دانشگاه فرهنگیان می‌تواند منشا تحولی بزرگ در آموزش و پرورش شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: دانشگاه فرهنگیان بهترین مرکز تربیت و تامین معلمان مدارس است که در صورت حمایت و توسعه می تواند منشا تحولی بزرگ در آموزش و پرورش استان باشد.

دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان به ریاست هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی، بیدار پور معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور  در استانداری قزوین برگزار شد.

حسنعلی اصغری در این مراسم با اشاره به ارائه گزارشی از مصوبات جلسه قبل اظهار داشت: پس از تعطیلی مدارس و راه اندازی شبکه شاد برای آموزش مجازی، یکی از مشکلات ما کاهش پهنای باند بود که با ایجاد کمیته‌ای با حضور کارشناسان قرار شد این نواقص برطرف شود اما هنوز در برخی روستاها مشکل داریم که حل نشده است.

او گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین امتحان دانش آموزان پایه دوازدهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است و برای آغاز سال تحصیلی جدید برنامه ریزی نیز صورت گرفته است.

اصغری اظهار کرد: مدارس غیر انتفاعی بخش زیادی از مشکلات تحصیلی ما را برطرف کرده و لازم است با تأمین زمین مناسب ضمن تقویت این مدارس از این ظرفیت بهتر استفاده کنیم.

اصغری اظهار داشت: انسداد مبادی بیسوادی از دیگر کارهای انجام شده است که در این زمینه در ردیف استان‌های خوب هستیم و ۹۸ درصد جمعیت استان باسواد و فقط ۲ درصد بی سوادند که راه‌های بیسوادی باید کاملاً مسدود شود.

او گفت: برای ورود دانش آموزان در سال جدید پیش بینی لازم صورت گرفته و بجز بزرگسالان و هنرستان‌ها بیش از ۷۲ هزار و ۶۶۳ دانش آموز وارد ۳۰۰۷ کلاس درس خواهند شد.

اصغری تصریح کرد: پایه دهم کاردانش تعداد ۳۳۳۸ دانش آموز با ۱۹۵ کلاس، ابتدایی ۲۱ هزار دانش آموز با ۱۱۰ کلاس، دوره اول پایه هفتم ۱۹ هزار و ۱۶۲ دانش آموز با ۶۳۲ کلاس درس، دهم نظری ۱۷ هزار و ۹۰۳ دانش آموز با ۶۴۸ کلاس، پایه دهم فنی و حرفه‌ای با ۲۶۶۳ دانش آموز و ۱۰۵ کلاس درس پیش بینی شده است.

او اظهار داشت: با اجرای طرح مهر و اقدامات لازم انجام شده برای یک سال خوب و پر رونق آماده شده‌ایم و الزامات یک سال تحصیلی با نشاط را داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: باور داریم منشأ تحول در آموزش و پرورش از دانشگاه فرهنگیان است و اگر این جایگاه تقویت و مسیر ورود نیروی انسانی جدی گرفته شود بسیاری از مشکلات را حل خواهیم کرد.

او بیان کرد: در سیاست گذاری مشکلاتی هست به طوری که فضاهای متعددی داریم که استفاده نمی‌شود مانند دانشکده فنی یا ساختمان استاندارد که می‌تواند برای دانشگاه فرهنگیان مفید باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: در حوزه فضای آموزشی بانوان در دانشگاه فرهنگیان مشکلات جدی داریم که برای حل آن در کوتاه مدت و بلند مدت برنامه ریزی کرده‌ایم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 92149

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر