خبر مهم آموزش و پرورش استان قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تجلیل از مقام شامخ معلم و قدردانی از تلاش‌های همکاران فرهنگی در عرصه تعلیم و تربیت در هفته دوم و سوم اردیبهشت مطهری صورت می‌گیرد.

خبر مهم آموزش و پرورش استان قزوین

جلسه شورای آموزش و پرورش قزوین با حضور مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان استانی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: نهاد تعلیم و تربیت رسالت ایجاد و انتقال ارزش‌ها را در جامعه بر عهده دارد و معلم به‌عنوان مهمترین عنصر در این نظام، نقش موثری در ارتقای کیفی تربیت در جامعه ایفا می‌کند.

او بیان کرد: بالا رفتن فرهنگ جامعه در رابطه با تکریم مقام معلم منطبق بر فرهنگ غنی ملی و تعمیق مرجعیت و اثربخشی وی در جامعه و نیز ارتقای اعتماد به نفس، خودباوری و انگیزه خدمت معلمین در حیطه‌های تربیتی، آموزشی و پژوهشی از مهمترین اهداف و برنامه‌های تکریم مقام معلم است.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: تحقق این هدف مستلزم ایجاد بستری برخاسته از اراده همگان و تولید و نهادینه‌سازی آن به‌عنوان فرهنگ عمومی در جامعه خواهد بود بنابراین حضور فعال و مشارکت همه نهادها و دستگاههای اجرایی دولتی و عمومی، سازمان‌های مردم نهاد به‌ویژه سازمان‌هایی که در اعتلای فرهنگ عمومی نقش و اثرگذاری ویژه‌ای دارند تحت مدیریت یک تشکیلات واحد، در برگزاری هرچه بهتر آیین تکریم از مقام معلم ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: تجلیل از مقام شامخ معلم و قدردانی از تلاش‌های همکاران فرهنگی در عرصه تعلیم و تربیت در هفته دوم و سوم اردیبهشت همزمان با شهادت فیلسوف و اسلام‌شناس ارزشمند و متفکر بزرگ شهید مرتضی مطهری صورت می‌گیرد که اجرای شایسته برنامه‌های مناسبتی آن مستلزم مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان و ایجاد فرهنگ قدردانی از آنان است.

این مسئول گفت: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی برای معرفی مربیان نمونه، ارائه میز خدمت در نماز جمعه، تقدیر از معلمان جانباز و ایثارگر و پیشکسوتان و بازنشستگان فرهنگی، غبارروبی و حضور در مزار معلمان شهید، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند رویکرد و ذائقه معلمان را بهبود بخشد.

وی یادآور شد: تجلیل از معلمان منتخب مناطق ۱۴ گانه استان قزوین و نیز معلمان مدارس استثنایی و غیرانتفاعی، برگزاری همایش پیاده‌روی، تقدیر از فرزندان شاهد و ایثارگر معلم، دیدار استاندار و مسئولین با معلمان منتخب و نیز معلمان دارای بیماری‌های خاص و نیز فضاسازی محیطی و شهری فضاسازی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت هفته معلم است.

در ادامه این جلسه عباس کاظمی، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری قزوین، اظهار کرد: آموزش و پرورش مجموعه بزرگی است که مدیریت استان ۲ انتظار اساسی از آن دارد که اولویت با مباحث نرم‌افزاری است و موضوع سخت‌افزار در درجه دوم اهمیت است.

او بیان کرد: این نگاه مجموعه مدیریت استان است که همه‌ دستگاه‌ها به یاری آموزش و پرورش آمده و به تقویت بخش تعلیم و تربیت در استان بپردازند، این موضوع به عنوان یک اصل مورد توجه است.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری قزوین در رابطه با نزدیک شدن به ایام تکریم مقام معلم گفت‌: در گرامیداشت مقام معلم نباید انتظار داشت آموزش و پرورش اقدام به تجلیل از بدنه خود کند بلکه باید این فرهنگ در بخش‌های مردمی و حاکمیتی به وجود آید که مجموعه‌ای از اقدامات را برای نکوداشت مقام شامخ معلمین تدارک ببینند.

او تاکید کرد: اگرچه شاهد نقدهای متعدد به عملکرد مجموعه آموزش و پرورش هستیم اما بدانیم ما در کنار آموزش و پرورش که سکاندار تعلیم و تربیت است وظایفی بر عهده داریم  و باید بررسی کنیم که تاکنون چه‌کاری از پیش برده‌ایم و چه مأموریت‌هایی بر دوش داریم.

کاظمی تصریح کرد: مجموعه‌های دولتی و حاکمیتی و مردمی هر یک سهمی از ارتقاء تعلیم و تربیت در استان را بر عهده دارند و دائم باید نسبت به نقش خود فکر کنند و اقداماتی متناسب با  توان خود را عرضه کنند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری قزوین در پایان گفت: اگرچه آموزش و پرورش بزرگترین وزارتخانه است و بیشترین منابع مالی را در اختیار دارد اما لازم است مجمع خیرین مدرسه‌ساز و انجمن اولیا و مربیان بیش از پیش تقویت شوند تا با اقدامات آنان کادر آموزش و پرورش به شایستگی بتوانند به وظایف خود عمل کنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 82959

ارسال نظر