اخبار مهم صحرایی برای معلمان و تغییر ساختار آموزش و پرورش در آستانه وزارت

:آیا ما نمی‌توانستیم به جای یک هلدینگ مسکن که در نقاط گرانقیمت تهران و جاهای دیگر خانه می‌سازد و می‌فروشد تمرکز کنیم برای معلمان خانه بسازیم

اخبار مهم صحرایی برای معلمان و تغییر ساختار آموزش و پرورش در آستانه وزارت

سرپرست  آموزش و پرورش گفت این که آموزش و پرورش در هر کاری در اولویت باشد، باید به یک گفتمان همگانی تبدیل شود.. دستور العمل  جدید سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مدارس در آستانه رای اعلتماد مجلس ابلاغ شد. سرپرست وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل نحوه برگزاری امتحانات دانش‌‌آموزان را ابلاغ کرد. 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت : برای وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ای برای تحول حول چند محور ترسیم کردم که یکی از کلیدی ترین آنها مدرسه است و با ایده به مدرسه بازمی گردیم، موضوع تحول در نظام تعلیم و تربیت را مطرح کردم. وی اظهار داشت :آیا ما نمی‌توانستیم به جای یک هلدینگ مسکن که در نقاط گرانقیمت تهران و جاهای دیگر خانه می‌سازد و می‌فروشد تمرکز کنیم برای معلمان خانه بسازیم؟/ آنچه که من از گفتگو با آقای رئیس جمهور فهمیدم این است که ایشان هرگونه هزینه در آموزش و پرورش را سرمایه گذاری می‌داند.

بیشتر بخوانید: دستورالعمل جدید آموزش و پرورش برای تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان ابلاغ شد

 

رضا مراد صحرایی گفت : زمانی می‌گفتند معلم مازاد داریم و با ۵ سال ارفاق سنوات ارفاقی معلمان را بانشسته می‌کردند. چهارسال بعد گفتند ما مازاد نداریم کمبود داریم. این نشان می‌دهد که ما در این برنامه ریزی‌هایمان دقت کافی نکرده‌ایم

امسال برای اولین بار در این حوزه هم کنکور اختصاصی تربیت معلم داریم که یک کار جدید و یک ابتکار ملی است

بنده در اداره دانشگاه فرهنگیان، جز پیگیری مطالبات رهبری هیچ کار دیگری انجام نداده‌ام در وزارت آموزش و پرورش هم جز پیگیری مطالبات ایشان کار دیگری انجام نمی‌دهم.

همچنین رضامراد صحرایی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ویراستی» با ایجاد هشتگ «اول آموزش و پرورش» نوشت: این که آموزش و پرورش در هر کاری در اولویت باشد، باید به یک گفتمان همگانی تبدیل شود. برای این امر، آموزش و پرورش باید از درون و برون تقویت شود.

وی افزود: لذا اصلاح ساختار آموزش و پرورش متناسب با نقش و ماموریت‌های جدید توسط مراجع ذی‌ر‌بط با رویکرد تقویت شأن سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت ستادی و چابک‌سازی ستاد و تقویت مشارکت و کاهش تصدی‌گری‌های غیرضرور و همچنین بازنگری در مقررات به منظور افزایش مؤثر حدود اختیارات و وظایف ادارات کل استان‌ها و مناطق آموزشی، افزایش اختیارات شورای مدرسه و معلمان در طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه‌های مدیریتی،تربیتی و ایجاد سازوکارهای کارآمد و انگیزه‌بخش نظارت بر عملکرد معلمان و کارکنان مدرسه در برنامه ارائه‌شده به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی دنبال شده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 89401

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر