وزارت آموزش و پرورش یک اطلاعیه مهم داد

وزارت آموزش و پرورش اطلاعیه جدیدی صادر کرد.

وزارت آموزش و پرورش یک اطلاعیه مهم داد

وزارت آموزش و پرورش یک اطلاعیه مهم صادر کرد. مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش اطلاعیه جدید صادر کرد. وزارت آموزش و پرورش جزئیات برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان و نحوه تصحیح برگه‌های امتحانات دانش‌آموزان را اعلام کرد. وزارت آموزش و پرورش جزئیات رسیدگی به اعتراضات موارد خاص اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را اعلام کرد. اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش یک اطلاعیه صادر کرد. 

بیشتر بخوانید: توضیحات وزارت آموزش و پرورش درباره یک خبر جنجالی

بیشتر بخوانید: بخشنامه جدید و مهم سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مدارس ابلاغ شد

اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش

بنابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، از خردادماه امسال، تصحیح دستی برگه‌های امتحانی به کلی جمع می‌شود و تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی در کل کشور به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

 آزمون امتحانات نهایی سال جاری به دلیل تاثیر آن در سوابق کنکور دارای اهمیت زیادی برای دانش آموزان و خانواده‌های آنان است لذا آموزش و پرورش برای انجام دقیق و بدون خطای این آزمون‌ها برنامه‌ریزی کرده است. یکی از کارهای مهمی که در آزمون‌های امتحان نهایی باید صورت گیرد، تصحیح سوالات امتحانات نهایی است.

این تصحیح باید طوری دقیق باشد که حقی از دانش آموزی ضایع نشود لذا بر اساس تکلیفی که طبق مصوبات به آموزش و پرورش شده، راه حل جدی برای رفع این مشکل، تصحیح الکترونیکی بود که از خرداد پارسال به صورت آزمایشی برای حوزه‌های خارج از کشور و از دی‌ماه برای یک حوزه در هر استان انجام شد و از خرداد امسال، تصحیح دستی برگه‌ها به کلی جمع می‌شود و تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی در کل کشور به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

در تصحیح الکترونیکی، مصحح دوم، نظرات مصحح اول را نمی‌بیند و اگر اختلاف نظری بین مصحح اول و دوم وجود داشته باشد به مصحح سوم ارجاع داده می‌شود. همچنین سه نوبت، راهنمای تصحیح به سوالات ارسال می‌شود و برای مصححینی ابلاغ صادر می‌شود که مورد تایید گروه‌های آموزشی باشند. همچنین جمع نمره هر صفحه را سامانه انجام می‌دهد و نمره نهایی را هم سامانه، جمع و ثبت می‌کند.

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش درباره رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان

بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش، در راستای تسهیل شرایط رسیدگی به مراجعات خاص فرهنگیان با موضوع رتبه بندی؛ «کارگروه رسیدگی به اعتراضات موارد خاص اجرای طرح رتبه بندی معلمان» تشکیل شد.

در اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش آمده است: «معاونت برنامه‌ریزی و توسعه به استناد نامه شماره ۱۲۵۱۴ مورخ ۲۰ فروردین۱۴۰۲  سازمان بازرسی کل کشور و در اجرای بند ۳ مصوبه مورخ چهارم اردیبهشت ماه هیئت ممیزه مرکزی و به تجویز تبصره ذیل ماده۲۰ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان، کارگروهی تحت عنوان «کارگروه رسیدگی به اعتراضات موارد خاص اجرای طرح رتبه بندی معلمان» با مسئولیت روسای هیئت‌های ممیزه در سطح استان با دبیری رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، عضویت معاونان مدیرکل، مدیر منابع انسانی رئیس اداره حراست، رئیس اداره فناوری و متناظر آن در مناطق و نواحی آموزش و پرورش تشکیل و ضمن رصد دقیق فرایند رتبه‌بندی و پیش‌بینی رویدادهای احتمالی در اجرای این فرایند نسبت به اتخاذ تصمیم مناسب اقدام خواهد کرد.

در همین راستا جهت تسهیل شرایط رسیدگی به مراجعات خاص فرهنگیان در امر رتبه بندی در شرایط خاص نظیر:

* عدم دسترسی به شبکه اینترنت در مناطق عشایری و مرزی با تایید رئیس هیات ممیزه منطقه

* فوت بستگان درجه یک همکار در بازه زمانی ثبت اعتراض با ارائه گواهی فوت معتبر

* بیماری حاد فرد و یا بستگان درجه یک وی با ارائه گواهی بستری و پذیرش بیمارستان یا واحد درمانی

* مسافرت‌های از پیش تعیین شده به خارج از کشور با ارائه گذرنامه دارای مهر خروج و ورود از مرزهای قانونی

* بروز اشتباهات موثر در تشخیص فرآیندها به اتکای دلایل موجه و اسناد مثبته قابل قبول در چارچوب قانون و آئین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان با تأیید رئیس هیات ممیزه منطقه

* معاذیر قانونی انتظامی یا قضایی

کارگروه مزبور ضمن بررسی مستندات و دلایل در صورت احراز شرایط عذر موجه همکار مشمول با تصویب هیات ممیزه ذی ربط می‌تواند نسبت به ایجاد فرصت اعتراض یا ویرایش آن صرفاً برای یک نوبت و حداکثر برای مدت زمان معین (۴۸) ساعت از زمان صدور اجازه کارگروه موارد خاص طبق زمانبندی جدول زمانبندی تصمیم‌گیری کند.»

در ادامه این بخشنامه آمده است:

«اطلاع رسانی به همکاران از طریق ارسال بخشنامه به کلیه سطوح دستگاه و صدور اطلاعیه در گروه‌های رسمی در سامانه شاد یا فضای مجازی و رسانه‌های عمومی در سطح استان و مناطق انجام می‌شود.

 مدت زمان ویرایش اطلاعات مطابق جدول فوق می‌باشد و این مهلت به هیچ وجه قابل تمدید نیست. بدیهی است سامانه در ساعت ۲۴ روز یک شنبه مورخ ۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ بسته خواهد شد.

فرآیند رسیدگی به اعتراض رتبه بندی صرفاً از طریق سامانه my.medu.ir قابلیت اجرا دارد.

مسئولیت نظارت بر حسن اجرای فرآیند رسیدگی به اعتراض رتبه بندی در کلیه سطوح بر عهده مدیرکل آموزش و پرورش استان است.»

اطلاعیه اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش

اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از ثبت نام بیش از یک میلیون و۴۰۰ هزار فرهنگی و خانواده‌هایشان در سال گذشته برای دریافت خدمات از بیمه تکمیلی دانا خبر داد و اعلام کرد: در ۱۱ماه گذشته، بیش از چهار میلیون خدمات بیمه تکمیلی به فرهنگیان ارائه شده است.

در اطلاعیه منتشره وزارت آموزش و پرورش در خصوص گزارش عملکرد بیمه تکمیلی فرهنگیان آمده است:

«در راستای تحقق سند تحول بنیادین و ارتقاء کیفیت خدمات بیمه تکمیلی درمان به فرهنگیان و تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان بر این امر، این وزارتخانه ضمن تشکیل نشست‌هایی با  متخصصین و کارگروه‌های مختلف این حوزه ودعوت از مدیران ونمایندگان  شرکت‌های متعدد بیمه تجاری که دارای  سطح توانگری بالایی در صنعت بیمه هستند، پس از جمع‌بندی نظرات و پیشنهادات ارائه شده ضمن رعایت ضوابط مربوطه، اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری با شرکت بیمه دانا کرد. در این قرارداد که از تاریخ یکم تیر ماه۱۴۰۱ لغایت یکم تیر ماه۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از فرهنگیان و افراد تحت تکفل آن‌ها تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار گرفته‌اند.

همچنین در خلاصه عملکرد شرکت بیمه طرف قرارداد طی ۱۱ ماه گذشته که از سوی همکاران فرهنگی و اعضای خانواده‌شان صورت گرفته آمده اسـت:

۱. استفاده از خدمات پاراکلینیکی(گروه اول) شامل انواع رادیوگرافی، سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، ام‌آرآی، انواع سنجش تراکم استخوان، پزشکی هسته‌ای و... حدود۶۰۰ هزار بارمراجعه.

۲. استفاده از خدمات پاراکلینیکی(گروه دوم) شامل تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی، نوار عضله، نوار مغز، نوار عصب، خدمات تشخیصی قلبی وعروقی شامل انواع الکتروکاردیوگرافی نوار قلب و... بیش از ۱۷۰هزار بار مراجعه.

۳. استفاده از خدمات پاراکلینیکی (گروه سوم و چهارم) شامل انواع خدمات آزمایش‌های تشخیصی پزشکی مانند پاتولوژی وژنتیک پزشکی، ناهنجاری‌های جنینی، تست‌های غربالگری مارکرهای جنینی وآزمایشات ژنتیک جنین و... بیش از ۵۶۰ هزار بار مراجعه. 

۴. استفاده از خدمات جبران هزینه‌های ویزیت و داروهای ایرانی و خارجی و...  بیش از ۳ میلیون بار مراجعه. 

۵. استفاده از خدمات دندان پزشکی شامل کشیدن دندان، ترمیم دندان، درمان ریشه، جراحی لثه و... بیش از ۳۷۰ هزار بار مراجعه.

۶. اعمال جراحی و بستری در بیمارستان و مراکز جراحی محدود بیش از ۱۰۰ هزار بار مراجعه. 

۷. استفاده از خدمات جبران هزینه مربوط به خرید عینک طبی ویا لنز تماس طبی بیش از ۱۴۰ هزار مورد. 

در مجموع بیش از چهار میلیون بار مراجعه از سوی همکاران فرهنگی جهت دریافت خدمات تاکنون صورت گرفته است که بخشی از آن‌ها در بندهای فوق به استحضار رسید.

شایان ذکر است، در این قرارداد علاوه بر تعهدات حداکثری بدون سقف سنوات قبل(بستری، جراحی عمومی و تخصصی، اروتز و پروتز، پاراکلینیکی نازایی و پیوند اعضاء) تغییراتی عمده‌ای بخصوص در بخش تعهدات سقف دار به شرح ذیل ایجاد شد:

۱. تغییر روش اجرای بیمه تکمیلی از صندوقی به بیمه‌گری (از سال۱۳۹۳بیمه درمان تکمیلی به روش صندوقی توسط شرکت آتیه سازان حافظ اجرا گردید که متاسفانه باعث نارضایتی شدید همکاران فرهنگی شده بود).

۲.تغییر شرکت مجری قرارداد از آتیه سازان حافظ به شرکت بیمه دانا. 

۳. احیا و پرداخت دو سوم حق بیمه توسط دستگاه که متاسفانه در سنوات گذشته با ترک فعل انجام شده مغفول مانده بود.

۴. افزایش هزینه زایمان اعم از طبیعی و سزارین از ۳۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال به  ۱۶۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال.

۵. افزایش هزینه رفع عیوب انکساری چشم (لیزیک ولازک و ...) از۱۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال به ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال برای هر دو چشم. 

۶. افزایش هزینه عینک و لنز طبی از ۱،۰۰۰،۰۰۰ ریال به ۱۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال.

۷. پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی تا سقف ۳۵،۰۰۰،۰۰۰ ریال در طول قرارداد. (جدید)

۸. پرداخت هزینه سمعک تا سقف ۱۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال در طول قرارداد. (جدید)

۹. افزایش مراکز درمانی طرف قرارداد از ۱۲۰۰۰ به ۲۰۰۰۰ مرکز.

۱۰. افزایش تعداد بیمه شدگان از ۱،۲۰۰،۰۰۰ نفر به ۱،۴۰۰،۰۰۰ نفر. 

۱۱. تحت پوشش قراردادن والدین و همسر کارکنان اناث با همان تعهدات بیمه‌شدگان اصلی (در سنوات قبل تعهدات سقف‌دار بود).

۱۲. انعقاد قرارداد بر اساس مفاد آیین نامه بیمه مرکزی. 

۱۳. کاهش فرانشیز از ۳۰ به ۱۵ درصد (سهم بیمه‌شده از هزینه های درمانی).

همچنین مقرر گردید کلیه هزینه‌های دارویی بیماران خاص و صعب العلاج بدون کسر فرانشیز پرداخت شود.

این گزارش می‌افزاید: با توجه به تخصصی بودن صنعت بیمه و ارزیابی فنی اسناد ارائه شده توسط همکاران فرهنگی به منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر ایشان از تعهدات شرکت طرف قرارداد با پیگیری از بیمه مرکزی شرکت TPA  که دارای رتبه یک در سطح کشور می‌باشد، جهت باز بینی مجدد اسناد واصله و ارزیابی شده توسط شرکت بیمه‌گر و همچنین پاسخگوئی به همکاران در خصوص ابهامات ویا شکایات احتمالی آنان معرفی شد که همکاران فرهنگی می‌توانند بصورت شبانه روزی ضمن تماس با شماره ۱۴۰۱ ویا مراجعه به اپلیکیشن یا سایت شرکت TPA مشکلات خود را مطرح و با دریافت کد رهگیری تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

شرکت بیمه معلم با توجه به سطح توانگری(دو) در سنوات گذشته هیچگاه متولی بیمه درمان تکمیلی نبوده و همواره در پاسخ استعلامات انجام شده نرخ‌های غیرمتعارف اعلام کرده، اما قرارداد سایر پرتفو که عمدتا سودآور می‌باشد با شرکت بیمه معلم منعقد می‌گردید، از آنجا که بیمه درمان تکمیلی در اکثر مواقع دارای ضریب خسارت بالا و بعضا زیان‌ده می‌باشد، این امر باعث عدم استقبال شرکت‌های بیمه تجاری از بیمه درمان تکمیلی فرهنگیان می‌شد که با تجمیع پرتفوی بیمه‌ای مورد نیاز وزارت متبوع نزد شرکت بیمه‌گر مجری قرارداد بیمه درمان تکمیلی جاری، این مشکل نیز مرتفع شده است.»

دیگر رسانه ها

کدخبر: 86587

  • معلم فرسوده

    فقط دروغ میگوئید

  • ن

    من ده میلیون فاکتور تحویل دادم هنوز هیچ به من نداده

  • ناشناس

    خدمات بیمه ی دانا در خصوص دندانپزشکی با اینکه دکتر دندانپزشک قرارداد هم داشت حاضر به پرنمودن دندان و...نشد و سایر موارد هم با وجود کسر مبالغ جهت کسرهزینه ی بیمه دانا پول برگشتی به صاحب حساب با تاخیر و گاهی اوقات اصلا برنگشت و ازاینرو کارکرد بیمه دانا بسیار ضعیف برآورده شده است

  • رضا

    چرا اینقدر به فرهنگیان زوم کردید
    یه گزارش هم از وضع زندگی شرکت نفتی ها و اداره گازی ها ارائه بدید
    آبروی هر چی معلم هست رو شما بردید از بس هر روز از معیشت معلما میگید

  • ناشناس

    سلام بیمه بازنشستگان آموزش و پرورش راحذف کنید خیلی بهتره ماهانه مبلغی بیمه پرداخت می‌کنیم متأسفانه فقط پول دوسه موردشامل بیمه میشه پول بقیه رابایدخودمان پرداخت کنیم درحقیقت بیمه نمیشه گفت بعضی آزمایشات و پول دارو وحتی اونایی که بیمه پرداخت می‌کنه سقفی تعیین کردند بعدازآن باید خودمان پرداخت کنیم

  • بنده خدا

    سلام.... بعد از چهارده سال بدو بدو رتبه بندی را با آن وضعیت افتضاح اجرا کرده اید که بدرد لای جرز نمی خوره... نتیجه اینکه معلم جماعت خوب سر کار رفته اند
    بیمه دانا که آن طور..... مانده ایم با این همه خوشی چطور زندگی کنیم

ارسال نظر