دستورالعمل جدید آموزش و پرورش برای تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان ابلاغ شد

جزئیات دستورالعمل جدید وزارت آموزش و پرورش برای تعطیلات تابستانی مدارس و دانش‌آموزان اعلام شد.

دستورالعمل جدید آموزش و پرورش برای تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان ابلاغ شد

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از تدوین دستورالعمل جامعی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان با عنوان «تربیت بدون توقف» خبر داد و گفت: در آموزش و پرورش روز تعطیل تربیتی نداریم و در تمام طول سال مشغول امور تربیتی هستیم. ثبت‌نام پایگاه‌های تابستانی از هفته چهارم خردادماه آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: بخشنامه مهم سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مدارس ابلاغ شد

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۵۰ اردوگاه دانش آموزی در سطح کشور داریم که شامل چهار اردوگاه کشوری، بیش از ۶۰ اردوگاه استانی می‌شود و مابقی اردوگاه‌ها منطقه‌ای هستند اظهار کرد: پس از دوران کرونا، امسال و بخصوص در اردیبهشت ماه، برنامه‌های بسیاری در اردوگاه‌ها داشتیم و فضای پرشور و نشاطی حاکم شده بود. 

پورثانی افزود: در این ماه تقریبا روز خالی نداشتیم و اردوگاه‌ها هر روز و حتی پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها میزبان اردوهای دانش‌آموزی بودند.

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دستورالعمل جامعی برای اوقات فراغت با عنوان «تربیت بدون توقف» تدوین شده است گفت: در آموزش و پرورش روز تعطیل تربیتی نداریم و در تمام طول سال مشغول امور تربیتی هستیم. این دستورالعمل چند ویژگی دارد که از جمله آنها می‌توان به، به رسمیت شناختن تشکل‌های مردمی در سراسر کشور و امکان استفاده از فضاهای آموزش و پرورش و مشارکت در تربیت دانش‌آموزان توسط تشکل‌های مردمی اشاره کرد.

پورثانی ادامه داد: دومین ویژگی کار نخبگانی در کنار فعالیت‌های عمومی است. یک جریان عمومی و یک جریان نخبگانی در آموزش و پرورش داریم، مانند مدارس سمپاد، دانش‌آموزان خاص در رشته‌های فرهنگی، هنری و قرآنی و منتخبین شوراهای دانش‌آموزی و قرار است در کنار فعالیت‌های عمومی، فعالیت‌های تربیتی تخصصی نخبگانی طراحی شده است.

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از واگذاری اختیارات به استان‌ها خبر داد و گفت: امسال اختیارات خوبی به استان‌ها واگذار شده است که باتوجه به بوم و شرایط استان و منطقه خودشان نسبت به برگزاری کلاس‌های تابستانی برنامه‌ریزی می‌کنند. تمامی اردوگاه‌ها، کانون‌های فرهنگی هنری، دارالقرآن‌ها، مدارس و پژوهش‌سراها برای اوقات فراغت آماده هستند تا بتوانند لحظات متفاوتی را رقم بزنند.

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: ثبت‌نام پایگاه‌های تابستانی از هفته چهارم خردادماه آغاز می‌شود و تنوع رشته‌ای بسیار زیادی در پایگاه‌های تابستانی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است. 

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87508

  • ناشناس

    سلام قیمت خانه 8میلیاردتومان شده ومادرم که فلج است .دستشویی مردم را تمیز می‌کنه . خدا لعنتشون کندکه من را به فقر کشاندن

ارسال نظر