مجازات‌های جایگزین حبس برای مجازات‌های جایگزین زنان/ زنان به زندان نمی روند؟

نشست «راهبردهای فرهنگی - تربیتی برای مجازات‌های جایگزین حبس و مسأله مجازات‌های جایگزین حبس» توسط ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

مجازات‌های جایگزین حبس برای مجازات‌های جایگزین زنان/ زنان به زندان نمی روند؟

نشست «راهبردهای فرهنگی - تربیتی برای مجازات‌های جایگزین حبس و مسأله مجازات‌های جایگزین حبس» توسط ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در این نشست که پیش نشست میز تخصصی «امنیت زنان در خانواده و جامعه» بود، فهیمه فرهمند پور، دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مجازات‌های جایگزین حبس می‌تواند ضمن کاهش آسیب‌های ناشی از حبس، فرصتی برای بازسازی اخلاقی و تربیتی محکومان زن فراهم آورد.

به گزارش عرشه آنلاین، وی افزود: نظام اسلامی باید تلاش کند تا این فرصت را جهت تمهید شرایط بازگشت این بانوان به کانون خانواده و دوری از شرایط جرم ساز و عرصه‌های آسیب‌زا فراهم کند.

فرهمندپور همچنین اقدام شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده و زنان طی ۲ سال اخیر برای ایجاد زمینه همکاری بین حوزه علمیه خواهران و قوه قضائیه در این زمینه را مورد توجه قرار داد و این اقدام را دارای آثار مثبت ارزیابی کرد.

دبیر ستاد خانواده و زنان همچنین بر بهره‌گیری از الگوهای موفق و به‌کارگیری راهکارهای فرهنگی، آموزشی در زمینه اصلاح محکومان و بازگشت آن‌ها به زندگی سالم بر بهره مندی از ظرفیت کارشناسی حوزه‌های علمیه خواهران و بهره‌گیری از ظرفیت کارگروه ماده ۷۹ مجازات اسلامی تأکید کرد.

در ادامه این نشست مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) در خصوص طرح طیب و همکاری دلسوزانه این نهاد دینی در جهت برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای و تلاش جهت اصلاح تربیتی و تقویت مبانی اعتقادی مجرمین زن و اثرگذاری بر رفتار محکومان و تقویت ارتباط آنها با خانواده توضیحاتی ارائه کرد.

همچنین در این نشست حاضران در خصوص حدود قانونی مجازات‌های جایگزین حبس، نقش دستگاه‌های فرهنگی و نهادهای پذیرنده مجرمین بر اساس این قانون و نحوه همکاری دستگاه‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

با توجه به گزارش مدیر کل بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از تجربه موفق این اداره کل در زمینه همکاری با قوه قضائیه و تلاش مؤثر در راستای بازپروری دینی و فرهنگی جمعی از محکومان طی این فرایند همکاری، مقرر شد نشست بعدی با میزبانی سازمان اوقاف و جهت ارائه کامل گزارش این سازمان تشکیل شود.

در این نشست جمعی از مسئولان قوه قضائیه شامل؛ معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۸ امنیت اخلاقی، مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و سرپرست معاونت اجتماعی این قوه در استان تهران و سرپرست مجتمع قضائی ارشاد؛ همچنین معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی و سرپرست اداره کل بانوان و خانواده این سازمان، مدیر کل بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، معاون توانمندسازی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران و مدیر حوزه علمیه الزهرا (س) و مدیرعامل کانون دانش‌آموختگان این حوزه حضور داشتند.

منبع:مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 125727

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر