کشف گنج

کشف گنج دو هزار ساله شورشی ها/تصاویر وسوسه کننده از لحظه کشف گنج

تازه‌ترین کشف در این منطقه، گنجینه‌ای از سلاح‌های رومی است که احتمالا در زمانی حدود 1900 سال قبل توسط شورشیان در یک غار صعب‌العبور پنهان شده بودند.

کشف گنج دو هزار ساله شورشی ها/تصاویر وسوسه کننده از لحظه کشف گنج

آب و هوای خشک منطقۀ «دریای مرده»، شرایط مناسبی برای حفظ بسیاری از آثار باستانی بوده است؛ تازه‌ترین کشف در این منطقه، گنجینه‌ای از سلاح‌های رومی است که احتمالا در زمانی حدود ۱۹۰۰ سال قبل توسط شورشیان در یک غار صعب‌العبور پنهان شده بودند.

به گزارش عرشه آنلاین، باستان‌شناسان با در دست داشتن نقشه دقیق گنج به تازگی در جریان کاوش‌هایشان در یک غار صعب‌العبور واقع در منطقۀ عین‌جدی در ساحل دریای مرده، موفق به کشف چهار شمشیر و یک نیزۀ پرتابی شده‌اند؛ این سلاح‌ها قدمتی ۱۹۰۰ ساله دارند و در اصل مربوط به سربازان امپراطوری روم بوده‌اند.

گنج  دو هزار ساله

این سلاح‌های مخفی شده، در غلاف‌هایی از جنس چوب و چرم قرار داشتند. این یافتۀ نادر و استثنایی برای باستان‌شناسان بسیار هیجان‌انگیز بوده است. یکی از اعضای گروه کاوش می‌گوید: «پیدا کردن حتی یک شمشیر هم اتفاق بسیار نادری است و بنابراین یافتن چهارتا از آن‌ها در کنار هم؟! ما چشم‌هایمان را می‌مالیدیم تا آنچه را که می‌بینیم باور کنیم!».

گنج  دو هزار ساله

 به احتمال زیاد این سلاح‌ها نوعی غنیمت جنگی بوده‌اند که شورشیان یهودی از ارتش روم گرفته بودند. اولین نشانه‌ها از وجود این سلاح‌ها (که نیزۀ آهنی و چند قطعۀ چوبی مربوط به غلاف‌ها بودند) ابتدا به صورت تصادفی در این غار کشف شدند. محققانی که برای مطالعۀ یک حکاکی روی دیوارۀ غار به آن‌جا رفته بودند، این قطعات را یافتند.

کاوش‌های بعدی منجر به کشف شمشیرها در یک شکاف تقریبا غیر قابل دسترسی در سطوح بالای غار شد. این سلاح‌ها که به طرزی استثنایی سالم باقی مانده‌اند، تیغه‌هایی آهنی به طول بیش از 60 سانتیمتر دارند. قرار داشتن شمشیرها در این مکان دورافتاده و صعب‌العبور نشان می‌دهد که کسانی آن‌ها را برای استفاده‌های آینده در آنجا پنهان کرده بودند.

طبق اطلاعات تاریخی در یکی دو قرن اول بعد از میلاد، یهودیان ساکن این منطقه دست به شورش‌هایی علیه امپراطوری روم زدند که همۀ آن‌ها در نهایت سرکوب شدند.

گنج  دو هزار ساله

گنج  دو هزار ساله

گنج  دو هزار ساله

گنج  دو هزار ساله

هنوز اطلاعات دقیقی دربارۀ اینکه شمشیرها کجا و کی ساخته شده بودند و دقیقا چه کسی آن‌ها را مخفی کرده به دست نیامده است. تحقیقات برای پاسخ دادن به این سوالات همچنان ادامه خواهند داشت.رکنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 105531

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر