قیمت سکه آرام گرفت/ وقت خرید ،سکه رسید؟

در بازار ارز فعلا ثبات قیمتی حاکی است و با توجه به اینکه قیمت طلا و سکه در ایران از قیمت دلار فرمان می‌گیرد، باید گفت که در چند هفته آینده هم بازار طلا و سکه آرام و بدون تغییر قیمتی خاص پیش بینی می‌شود

قیمت سکه آرام گرفت/ وقت خرید ،سکه رسید؟

قیمت سکه  به پیروی از قیمت دلار، روندی آرامی  را پشت سر گذاشت. در بازار ارز فعلا ثبات قیمتی حاکی است و با توجه به اینکه قیمت سکه وطلا در ایران از قیمت دلار فرمان می‌گیرد، باید گفت که در چند هفته آینده هم قیمت سکه و بازار طلا و سکه آرام و بدون تغییر قیمتی خاص پیش بینی می‌شود. حالا اما سوال این است که آیا با توجه به کاهش قیمت‌ها، اکنون زمان خرید سکه و طلاست؟

قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات روز گذشته، دو مسیر متفاوت را در پیش گرفتند. ​در حالی که در قیمت طلای جهانی در هفته گذشته روند افزایشی داشت، بازار طلا و سکه در داخل دچار رکود شده، قیمت‌ها بدون تغییر مانده و معاملات به حداقل ممکن رسیده است. این همان روندی است که در بازار ارز هم شاهد آن هستیم

. در چند هفته گذشته روند بازار طلا و سکه ثابت و بدون تغییر بوده است. قیمت طلای ۱۸ عیار گرمی دو میلیون و ۲۰۰ تا دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. سکه امامی هم در کانال ۲۷ و ۲۸ میلیون تومان در نوسان است و تغییرات جزئی را ثبت می‌کند.

پیش بینی‌ها حاکی از این است که قیمت دلار در چند هفته آینده هم روند ثابتی دارد و احتمالا در پله‌های اول کانال ۴۹ هزار تومان ثابت می‌ماند. این ثبات قیمت، به بازار طلا و سکه هم سرایت می‌کند و پیش بینی ‌ها می‌گوید قیمت طلا و سکه هم در روزهای آتی آرام و با ثبات است.

اما آینده قیمت‌ها در بازار طلا و سکه چه می‌شود؟ در بازار ارز فعلا ثبات قیمتی حاکی است و با توجه به اینکه قیمت طلا و سکه در ایران از قیمت دلار فرمان می‌گیرد، باید گفت که در چند هفته آینده هم بازار طلا و سکه آرام و بدون تغییر قیمتی خاص پیش بینی می‌شود.

پیش بینی قیمت طلا و سکه در ادامه سال

اما از سوی دیگر، قیمت طلای جهانی در حال افزایش است و به همین دلیل پیش بینی می‌شود که این افزایش تاثیر خود را نهایتا بر بازار داخل بگذارد و روند قیمت‌ها کمی افزایشی شود. اما این تاثیر احتمالا محدود خواهد بود.

البته کلیت پیش بینی ها حاکی از این است که قیمت دلار در نیمه دوم سال روند افزایشی پیدا می‌کند و این تغییرات بر قیمت بازار طلا و سکه هم تاثیر می‌گیرد. تاثیراتی که در بازار سکه محسوس‌تر است اما در بازار طلا کمی با احتیاط پیش می‌رود.

اما بازار طلا و سکه به چه سمتی پیش می‌رود؟ مجتبی دیبا، کارشناس اقتصادیبه تجارت‌نیوز گفت: «به نظر می‌رسد آینده چشم‌انداز تورمی فعلا خیلی بزرگ و وحشتناک نیست.» این کارشناس اقتصادی تاکید کرد بازارهای مالی در انتظار اخبار مهمی هستند تا بتواند جهت حرکت بازار را وضوح ببخشند. در صورت تزریق اخبار مساعد به بازار می‌توانیم شاهد قیمت ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی نیز برای قیمت سکه امامی باشیم و از آن منطقه نگاه معاملاتی بهتری داشته باشیم.»

 

این اظهارات دیبا را علی سعدوندی، اقتصاددان هم تایید کرد و در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به نظر نمی‌رسد که امسال روند بازارها تند و شارپی باشد و احتمالا قیمت‌ها در محدوده کنونی باقی می‌ماند و میزان رشد قیمت بازارها محدود خواهد بود.

 

با توجه به ثبات قیمتی که در بازار وجود دارد، فعالان بازار می‌گویند اکنون زمان مناسبی برای ورود به بازار طلا و سکه است.

 

 

منبع: تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 104155

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر