سیگنال دلاری جدید میدان فردوسی | قیمت سکه و طلا پرواز کرد

قیمت سکه امروز نیز با روند افزایشی همراه بود و وارد کانال قیمتی جدید شد.

سیگنال دلاری جدید میدان فردوسی | قیمت سکه و طلا پرواز کرد

قیمت سکه همچنان در حال افزایش است. امروز قیمت سکه وارد کانال قیمتی جدید شد. قیمت سکه امروز نیز با روند افزایشی همراه بود و وارد کانال قیمتی جدید شد. آخرین قیمت سکه و طلا برای امروز دوشنبه «یک خرداد ماه ۱۴۰۲» اعلام شد که بر اساس آن، قیمت سکه امامی افزایش یافت و وارد کانال قیمتی جدید شد.

بیشتر بخوانید: فنر قیمت سکه در رفت | رشد یک میلیونی قیمت سکه/ ورق بازار طلا برگشت؟

افزایش قیمت دلار، تاثیر خود را بر بازار طلا و سکه هم گذاشت و هم قیمت طلا رشد کرد و هم قیمت سکه. اما میزان رشد قیمت در چه حد بود؟

طبق اعلام سایت ها و کانال ها، نرخ دلار در آخرین روز اردیبهشت ۱۴۰۲، مسیر رشد را دنبال کرد. اسکناس آمریکایی امروز علاوه بر تهران در هرات نیز وارد کانال جدید شد. 

آخرین قیمت سکه و طلا برای امروز دوشنبه «یک خرداد ماه ۱۴۰۲» اعلام شد که بر اساس آن، قیمت سکه امامی به ۳۲ میلیون و ۶۰۱ هزار تومان رسید؛ البته حباب این سکه روی رقم ۸ میلیون و ۹۸ هزار تومان است.

قیمت سکه امامی امروز دوشنبه «یکم خرداد ماه سال ۱۴۰۲» به ۳۲ میلیون و ۶۰۱ هزار تومان رسید و حباب این سکه روی رقم ۸ میلیون و ۹۸ هزار تومان ماند. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.

قیمت سکه (تا لحظه تنظیم گزارش)

سکه  قیمت امروز (تومان)     حباب (تومان)

سکه امامی (طرح جدید) ۳۲.۵۸۰.۰۰۰   ۸.۰۹۸.۰۰۰

سکه بهار آزادی ۲۸.۱۹۵.۰۰۰    ۳.۷۲۰.۰۰۰

نیم سکه ۱۷.۵۰۰.۰۰۰    ۵.۲۶۱.۰۰۰

ربع سکه ۱۱.۶۰۰.۰۰۰   ۵.۴۷۸.۰۰۰

سکه گرمی ۶.۹۰۰.۰۰۰    ۳.۸۸۷.۰۰۰

قیمت طلا (تا لحظه تنظیم گزارش)

طلا   قیمت امروز (تومان)

۱۸ عیار   ۲.۵۹۰.۱۰۰

۲۴ عیار   ۳.۴۵۲.۵۰۰

طلای دست دوم   ۲.۵۵۴.۸۶۶

مثقال طلا   ۱۱.۲۱۲.۰۰۰

انس طلا   ۱۹۸۰ دلار و ۶۱ سنت

همچنین قیمت انس طلا نیز در بازار جهانی ۱۹۸۰ دلار و ۶۱ سنت است.

براساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار امروز (دوشنبه اول خرداد ماه) بدون تغییر نسبت به روز کاری قبل معادل 42 هزار و 352 تومان و قیمت حواله دلار 38 هزار و 502 تومان اعلام شد.

در تابلوی معاملاتی مرکز مبادلات ارزی در روز جاری، نرخ اسکناس یورو با کاهش نسبت به روز کاری قبل معادل 45 هزار و 812 تومان، و نرخ حواله یورو 41 هزار و 647 تومان اعلام شده است.

همچنین در مرکز مبادله ارز و طلا، نرخ اسکناس درهم نیز بدون تغییر نسبت به روز کاری قبل 11 هزار و 532 تومان و نرخ حواله درهم نیز 10 هزار و 484 تومان اعلام شده است.

قیمت طلا و سکه امروز با افزایش همراه شد. این روند صعودی متاثر از افزایش قیمت دلار و برگشت قیمت انس جهانی طلا از محدوده ۱۹۵۷ دلاری رخ داده است.

روز گذشته قیمت انس‌جهانی طلا افزایش چشمگیری داشت و این احتمال می‌رفت که امروز با بازگشایی بازارهای داخلی قیمت طلا و سکه افزایش قابل توجهی داشته باشد. 

فعلا بازار طلا و سکه چشم‌ به بازار ارز دوخته‌اند تا سرنوشت این بازار هم مشخص شود.

پیش از این گزارش‌ها حاکی از ثبات قیمت در بازار طلا و سکه در هفته جاری بود و برخی از معامله‌گران به مردم پیشنهاد می‌کردند که این روزها زمان خوبی برای ورود به بازار است. اما روند صعودی قیمت ارز و طلا مجددا آغاز شده و باید دید این روند افزایشی متوقف می‌شود یا به گفته کارشناسان بازار ارز در حال استراحت بوده است.

بازار ارز از لحاظ بنیادی منتظر نشست اتحادیه اروپا در روز دوشنبه است و به عقیده معامله‌گران نتیجه این نشست چه مثبت و چه منفی، می‌تواند به بازار نوسان بدهد. در مقابل یکسری‌ها معتقدند باتوجه به تزریق بازارساز اگر هم نرخ بعد از این نشست بالا برود دوباره می‌تواند برگردد، پس مراقب معاملاتتان باشید. فقط در صورت ورود نرخ به 52 هزار و تثبیت آن به بالای 52 هزار و 200 تومان می‌توان گفت که روند صعودی شده است.

هفته آخر اردیبهشت را که هنوز دو روز کاری از آن باقی مانده است، می‌توان هفته‌ ناامیدکننده‌ای برای افزایشی‌های بازار دانست. قیمت سکه با بازدهی منفی ۶.۲۳ درصدی پرچمدار بیشترین کاهش قیمت در بازدهی بازارها بود. در مرتبه بعد طلا با بازدهی منفی ۴.۸۹ درصدی قرار گرفت.

 

در لحظه تنظیم این گزارش روند قیمت حباب سکه نامتوازن بود. سکه امامی و ربع سکه، افزایش قیمت حباب را داشتند و سایر قطعات سکه کاهش حباب را تجربه کردند. بیشترین مقدار کاهش حباب مربوط به نیم‌سکه با نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان افت حباب بود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 88353

ارسال نظر