فیلم باورنکردنی و ترسناک از جاده چالوس | از تردد در تهران و کرج خودداری کنید!

آخرین اخبار و جزئیات در خصوص وضعیت جاده چالوس و سایر جاده‌های شمالی کشور اعلام شد. پلیس هشدار داد که مسافران به هیچ وجه در حاشیه جاده چالوس توقف نکنند و قبل از سفر از وضعیت جوی و راه‌ها مطلع سپس اقدام به سفر کنند.

فیلم باورنکردنی و ترسناک از جاده چالوس | از تردد در تهران و کرج خودداری کنید!

جاده چالوس پس از وقوع سیل بی‌سابقه و رانش زمین همچنان مسدود است. سیل، ریزش سنگ و رانش زمین منجر به خسارت زیادی به جاده چالوس شده است. سیل و رانش زمین منجر به خسارت زیادی به جاده چالوس شده است. جستجو برای یافتن مفقودین سیل جاده چالوس ادامه دارد. ترمیم کامل جاده چالوس یک ماه زمان می‌خواهد. سیلاب ۲۰۰ متر از جاده چالوس را تخریب کامل کرده است و هنوز چند تونل جاده چالوس کاملا در گل‌و‌لای دفن شده‌اند. بخش‌هایی از جاده چالوس با آسیب شدید و حتی فرونشست روبه‌رو شده است.

بیشتر بخوانید: عمر جاده چالوس تمام شد؟

پلیس هشدار داد که مسافران به هیچ وجه در حاشیه جاده چالوس توقف نکنند و قبل از سفر از وضعیت جوی و راه‌ها مطلع سپس اقدام به سفر کنند.

جاده چالوس

رئیس پلیس راه البرز گفت: با توجه به رفع انسداد آزادراه تهران - شمال در محدوده این استان، مسافران به هیچ وجه در حاشیه جاده چالوس توقف نکنند.

سرهنگ پیمان کرمی، رئیس پلیس راه البرز با بیان اینکه آزادراه تهران - شمال از روز شنبه به دلیل ریزش سنگ در حوزه مازندران بسته شد، افزود: اکنون این جاده بازگشایی شده و با توجه به بارش باران و وقوع سیلاب اخیر در جاده چالوس، احتمال سقوط سنگ در این محور دور از انتظار نیست.

کرمی گفت: مسافران قبل از سفر از وضعیت جوی و راه‌ها مطلع سپس اقدام به سفر کنند.

رئیس پلیس راه البرز بیان کرد: با توجه به اینکه تردد فقط از طریق آزادراه تهران شمال صورت می‌گیرد، مسافران زمان رفت و برگشت خود را مدیریت کنند.

کرمی افزود: مسیر تونل شماره ۱۶ آزادراه تهران -شمال تا انتهای تونل البرز زیر مجموعه استان البرز است و اکنون از این مسیر تا تونل کندوان حدود ۳۴ کیلومتر بازگشایی و تردد انجام می‌شود.

رئیس پلیس راه البرز گفت: جاده قدیم کرج - چالوس نیز که از عصر روز پنجشنبه هفته گذشته به دلیل بارش رگباری و وقوع سیل بسته شده بود همچنان ادامه دارد.

 ترمیم کامل جاده چالوس یک ماه زمان می‌خواهد

مدیرکل بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه آزادراه تهران - شمال نهایت تا فردا بازگشایی می‌شود، گفت که بازگشایی مسیر کرج - چالوس از جاده‌ای انحرافی حداقل ۱۰ روز دیگر زمان می‌برد.

در روزهای گذشته، به‌دنبال بارش باران و به راه افتادن سیل در برخی از مناطق کشور، بعضی از جاده‌ها مسدود شدند؛ از جمله جاده‌های شمالی کشور و جاده چالوس که با سیل‌گرفتگی و آب‌شستگی تخریب شده بودند و به دنبال تخریب و شکستگی بخشی از جاده چالوس، این جاده و آزادراه تهران - شمال مسدود شد.

غلام‌عباس بهرامی‌نیا، مدیرکل بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره وضعیت محورهای شمالی توضیح داد: در آزادراه تهران - شمال ریزش‌ها جمع‌آوری شده و تمام تلاشمان این است که تا پایان امروز بازگشایی شود و اما نهایتا در بدترین شرایط تا فردا صبح بازگشایی انجام می‌شود تا تردد در این مسیر از سر گرفته شود.

مدیرکل بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره وضعیت محور چالوس نیز با بیان اینکه در محور کرج - چالوس حداقل تا ۱۰ روز دیگر طول می‌کشد که بازگشایی شود، اظهار کرد: همکاران سازمان راهداری با ۷۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۲۰ نفر نیروی انسانی به‌صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند که بتوانند هرچه سریع‌تر ریزش‌برداری‌ها را انجام دهند و هم بتوانند برای جاده‌ای که شکسته شده مسیر انحرافی ایجاد کنند که ترافیک را برقرار کرده و بازگشایی انجام شود.

سیل در جاده چالوس

مدیرکل بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: اما آن قسمت از جاده که شکستگی و آب‌شستگی ایجاد شده و تاسیسات و تونل‌ها آسیب دیده، حداقل یک ماه زمان می‌برد که ترمیم شود و به حالت اولیه برگردد.  خسارت اولیه که به راه‌ها و ابنیه فنی و تاسیسات تونل وارد شده نیز برآوردی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان است.

جاده چالوس

از تردد در تهران و کرج خودداری کنید

سازمان هواشناسی و نیروی انتظامی در تهران و کرج تردد غیرضروری را توصیه کرد.

پلیس راهور اعلام کرد: با توجه به وزش شدید باد و طوفان در تهران و کرج و احتمال سقوط اجسام از رانندگان می‌خواهیم از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند.

جستجو برای یافتن مفقودین سیل چالوس ادامه دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: تاکنون هیچ جسدی در خصوص سیل جاده چالوس یافت نشده است.

محمد باقر خلقی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز با اشاره به اینکه دو نفر در اثر وقوع سیل در محور کرج- چالوس مفقود شده‌اند، اظهار کرد: خودروی این دو مفقودی پیدا شده ولی هنوز اثری از آنها نیست و جستجو برای یافتن آنها ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز ادامه داد: تیم‌های حرفه‌ای هلال احمر در حال جستجو هستند و تاکنون هیچ جسدی یافت نشده بنابراین نمی‌توانیم در خصوص فوت یا زنده ماندن آنها اظهار نظری کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: با تشکیل کمیته جستجوی مفقود شدگان احتمالی، تیم‌های امدادی و آنست هلال احمر استان البرز در محور کرج - چالوس مستقر شده و اقدامات لازم برای یافتن مفقودی‌های این حادثه را انجام می‌دهند.

حجم عجیب گل‌ولای در تونل جاده چالوس

بازدید میدانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری کل کشور از حجم سنگین گل و لای در تونل‌های جاده چالوس را مشاهده می‌کنید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 92160

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر