وعده جدید تاج درباره حضور بانوان و VAR در لیگ برتر فوتبال

مهدی تاج، ریاست فدراسیون فوتبال، امروز وعده داد بانوان می‌توانند در جریان فصل آینده به ورزشگاه‌ها بروند.

 وعده جدید تاج درباره حضور بانوان و VAR در لیگ برتر فوتبال

مهدی تاج، ریاست فدراسیون فوتبال، امروز وعده داد بانوان می‌توانند در جریان فصل آینده به ورزشگاه‌ها بروند.

 مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال پیش از مراسم قرعه کشی فصل جدید لیگ برتر فوتبال عنوان کرد: طبق قوانین جدید، بازیکنان خارجی کم کیفیت در لیگ کم شدند و باشگاه ها باید از بازیکنان خارجی خود در بازی ها بهره ببرند و نمی توانند او را نیمکت نشین کنند. تاج همچنین به عدم لژیونر شدن بازیکنان ایرانی در دو سال گذشته اشاره کرد و ابراز امیدواری است این مسئله بهبود پیدا کند. 

لیگ بیست و سوم 

با قوانین جدید هزینه در صرفه جویی ها انجام شده است. لیگ امسال جوان شده و بیش از 19 بازیکن بالای 23 سال تیم ها نمی توانند داشته باشند و همین مسئله کاری خواهد کرد تا بازیکنان جوان وارد چرخه لیگ برتر شود و میزان دوندگی بالاتر برود و به تیم های ملی بزرگسالان و امید کمک خواهد کرد. 

امسال لیگ برتر به شدت تحت نظر و دید سرمربیان تیم های ملی بزرگسالان و امید است. سال های قبل گفته می شد که توجه به لیگ برتر کم است ولی الان این موضوع بیشتر شده و سرمربیان تیم های ملی این کار را هر هفته انجام می دهند و همین هم موجب پویایی لیگ برتر خواهد شد. 

مساله داوری  

بحث داوری و دقت و چیدمان داوری بهتر خواهد شد و مورد انتظار ما است و امیدواریم در لیگ آینده بحث داوری و اشتباهات تاثیرگذار داوری به حداقل برسد. کمیته داوران به 80 داور رسیده و به یک سوم سال گذشته رسیده که همین مسئله موجب افزایش فعالیت داوران در لیگ برتر خواهد شد. 

مسئله داوری امسال تا اندازه زیادی حل خواهد شد و شخصا امیدوارم VAR امسال در لیگ برتر داشته باشیم. حتی اگر در اوایل لیگ اتفاق نمی افتد، در ادامه شاهد این تکنولوژی باشیم. هرچند فدراسیون در تلاش است در شروع لیگ VAR را داشته باشیم. امیدوار بودم یک نفر بگوید موانع نیاوردن این سیستم چه چیزی است ولی ما با این مشکل مواجه هستیم. فدراسیون فوتبال با کمک فیفا در تلاش است تا این مسئله حل شود ولی هیچ مجموعه ای به دنبال رقم خوردن این اتفاق نیست؛ در حالی که یکی از ضرورت های لیگ برتر در فصل جدید داشتن VAR است. 

تیم امید 

در برنامه امسال فیفا دی ها، لیگ قهرمانان آسیا، جام ملت های آسیا، برنامه تیم امید ایران و ... دیده شده و انتظار داریم همه باشگاه ها تیم های ملی و به ویژه تیم امید همکاری داشته باشند. 

حضور بانوان 

 امسال یکی از شاخص های ممتاز نسبت به لیگ های گذشته، از ورود بانوان در ورزشگاه ها استفاده خواهیم کرد. برخی ورزشگاه ها مثل نقش جهان، سیرجان، فولادشهر، فولاد خوزستان، شهید وطنی و ... زیر ساخت لازم را دارند و امیدواریم در فصل جدید شاهد حضور بانوان باشیم. دولت روی زیرساخت ورزشگاه ها کار کرده و روی زیرساخت ورزشگاه آزادی کار می کند و امیدواریم در ورزشگاه آزادی نیز حضور بانوان را شاهد باشیم. 

برخورد با بی انضباطی 

کمیته های انضباطی، اخلاق و استیناف جلسات منظمی داشتند که امسال سعی داریم امسال با بی انضباطی ها در همان آغاز برخورد شود و امیدواریم با کمک این کمیته ها به طور جدی کار را پیش ببریم. 

حق پخش تلویزیونی 

امیدوارم آخرین سالی باشد که درباره حق پخش تلویزیونی صحبت می کنیم. بنده اطلاعاتی دارم که فکر می کنم در چند ماه آینده صدور مجوز حرفه ای ای اف سی و فیفا خواهد بود و ملزم می کنند که همه باشگاه ها برای حق پخش، قرارداد خود را ارائه کنند. بنده انتظار و خواهشم این است تا مدیران دولتی در مصوبات خود این بند را ببینند چون در غیر این صورت نمی توانیم تیمی در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم و حتی تیم ملی متضرر می شود. امیدوارم ما و صداوسیما متضرر نشوند. برنامه منظمی را پیشنهاد دادیم که اگر اجرا شود، هیچکس متضرر نخواهد شد.

منبع: ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 96266

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر