استقلال و پرسپولیس را مانند زندانی‌ها در زمین نگه داشتیم | نباید دلخوشی‌های مردم را از آن‌ها بگیریم

سرپرست سابق کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال می گوید باید کسی پیدا شود و بتواند این ۲ باشگاه را خریداری کند. دلخوشی جوانان به همین فوتبال است.

استقلال و پرسپولیس را مانند زندانی‌ها در زمین نگه داشتیم | نباید دلخوشی‌های مردم را از آن‌ها بگیریم

عباس ترابیان سرپرست سابق کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال درباره حذف احتمالی سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا گفت: اصول حرفه‌ای گری را باید رعایت کنیم و تابع آن باشیم. کمیته استنیاف و مجوز حرفه ای، کار خودشان را انجام دادند، اما مشکل فوتبالمان جای دیگری است. مشکل ما این است که هنوز تکلیف این ۲ باشگاه هنوز مشخص نشده است. سالیان سال است که وزارت ورزش قول داده سرخابی باید مستقل و خصوصی شوند. متاسفانه طی این سال‌ها اصلا به این مورد توجهی نکردند. خصوصی سازی سرخابی‌ها باید یک روز به سرانجام برسد. اگر می‌خواهیم آبروی فوتبال ایران در آسیا باشیم، باید زمینه و زیر ساخت‌های آن را هم فراهم کنیم. اگر زیر ساخت‌ها و زمینه‌های لازم فراهم نشود، باز هم این مشکلات را خواهیم داشت. این ۲ باشگاه پر طرفدار را مانند زندانی‌ها در زمین نگه داشتیم و آن‌ها را محاصره کردیم. باید خودمان دست به کار شویم تا مشکل را حل کنیم. باید کسی پیدا شود و بتواند این ۲ باشگاه را خریداری کند. دلخوشی جوانان به همین فوتبال است. ما نمی‌توانیم دلخوشی‌های مردم از آن‌ها بگیریم.

او ادامه داد: هر موقع کسی خواست سرخابی‌ها را خریداری کند، مشکلاتی سر راهش پدیدار شد. باید حامی‌های مالی به کمک این ۲ تیم بیایند. در فضای مجازی درآمدی‌هایی جا به جا می‌شود که حتی تبلیغات محیطی هم ندارند. باید آستین بالا بزنند و به استقلال و پرسپولیس کمک کنند. باید این ۲ باشگاه از فلاکت در بیایند. مدیریت قوی و اقتداری که این ۲ باشگاه داشتند، از بین رفته است. مدیران فعلی سرخابی‌ها نمی‌توانند با بازیکن یا مربی، برخورد مدیریتی داشته باشند و آن‌ها را کنترل کنند. هیچ مدیری در این ۲ باشگاه، نتوانسته کمتر از ۶ ماه دوام بیاورد. واقعا این موضوع را درک نمی‌کنم. وزارت ورزش از قصد مدیران را جا به جا می‌کند، زیر را چاره دیگری ندارد. باید استحکام و اقتدار در استقلال و پرسپولیس به وجود بیاید تا دیگر مشکلات نداشته باشند.

ترابیان اشاره کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال نظم و ایجاد قانون است. در اروپا، به تیم‌ها کمک می‌کنند تا بتوانند در مسابقات اروپایی حضور داشته باشند و حذف نشوند. بخاطر مدیریت نا کارآمد، تیم‌های پاس، همایی و شاهین جذف شدند. صدا و سیما به این ۲ تیم پشت کرده و هوای آن‌ها را ندارد. حق بخش تلویزیونی را صدا و سیما از سرخابی‌ها گرفته است. زمان اندک است و فکر نمی‌کنم این ۲ تیم در آسیا بمانند./ باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 5071

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر