گوشی‌‌های جدید شیائومی با دوربین‌ 200 مگاپیکسلی!

رند شیائومی اعلام کرده که گوشی هوشمند پرچمدار آینده او، یعنی شیائومی ۱۲ تی پرو، از سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

گوشی‌‌های جدید شیائومی با دوربین‌ 200 مگاپیکسلی!

برند شیائومی اعلام کرده که گوشی هوشمند پرچمدار آینده او، یعنی شیائومی ۱۲ تی پرو، از سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

نسل جدید تلفن‌های همراه به سمتی پیش می‌روند که می‌توانند کاربر را از خرید دستگاه‌های دیگر مانند دوربین عکاسی بی‌نیاز کنند. چرا که به عنوان مثال دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در مدل‌‌ جدید گوشی‌های شیائومی جایگذاری شده‌ است.

برند شیائومی امسال گوشی‌های هوشمند چشمگیری را روانه بازار کرد، از جمله شیائومی ۱۲ پرو و ​​شیائومی ۱۲ اس اولترا که سنسور دوربین آن یک اینچی است و کیفیت ۵۰ مگاپیکسلی دارد.

با این حال، به غیر از مدل ۱۲ Pro این برند، هیچ یک از گوشی‌های جدید خود را دیگر راه از چین خارج نشده‌ است. این سازنده چینی گوشی‌های هوشمند با راه‌اندازی سری جدید گوشی‌های هوشمند پریمیوم خود در سطح جهانی، توانسته‌ که خودی در میان پرچمداران این صنعت نشان دهد. چرا که دو مدل گوشی در مجموعه Xiaomi ۱۲T وجود دارد، شیائومی ۱۲ تی و شیائومی ۱۲ تی پرو، که دومی اولین گوشی هوشمند این شرکت است که دارای دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی است.

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی شیائومی با همکاری سامسونگ

شیائومی اعلام کرده که گوشی هوشمند پرچمدار آینده او، شیائومی ۱۲ تی پرو، از سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد که به احتمال زیاد ISOCELL HP۱ سامسونگ است. سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی که یک سال پیش معرفی شد.

با این حال، سنسور دوربین پرچمدار غول فناوری کره جنوبی برای مدت طولانی در هیچ گوشی هوشمندی استفاده نمیشد. اولین گوشی هوشمندی که از سنسور دوربین ISOCELL HP۱ سامسونگ استفاده میکند Motorola X۳۰ Pro است که ماه گذشته در چین عرضه شد.

اکنون به نظر می‌رسد سنسور دوربین ISOCELL HP۱ راه خود را به گوشی‌های هوشمند بیشتری باز کرده است. هفته گذشته نیز موتورولا Edge ۳۰ Ultra با سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی در هند عرضه شد.

به تازگی نیز لی جون، مدیرعامل برند شیائومی اعلام کرده است که گوشی هوشمند پرچمدار آینده این شرکت دارای سیستم تصویربرداری ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد بود.

با توجه به اینکه Samsung ISOCELL HP۱ تنها حسگر دوربین رده بالا برای گوشی‌های هوشمند است که وضوح ۲۰۰ مگاپیکسل دارد، ما فکر می‌کنیم که شیائومی از آن در گوشی هوشمند پرچمدار خود استفاده می‌کند.

گفته می‌شود شیائومی ۱۲ تی پرو از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ با دیافراگم F۱.۶۹، فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) استفاده می‌کند.

شیائومی ۱۲ تی نیز می‌تواند با سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ کار کند. هر دو گوشی هوشمند قرار است در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۲۲ اولین عرضه جهانی خود را انجام دهند.

سامسونگ ISOCELL HP۱ چیست؟

سامسونگ ISOCELL HP۱ علاوه بر توانایی ثبت تصاویر با کیفیت ۲۰۰ مگاپیکسل، ۱۶ در یک پیکسل را با رزولوشن‌های مختلف از ۱۲ مگاپیکسل (با اندازه پیکسل ۲٫۵۶ میکرومتر) تا ۵۰ مگاپیکسل (با اندازه پیکسل ۱٫۲۸ میکرومتر) ارائه می دهد.

سامسونگ همچنین یک سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی دیگر در فروشگاه خود ارائه کرده‌ است به نام ISOCELL HP۳ که در ماه ژوئن (خرداد ۱۴۰۰) گذشته عرضه شد. دارای کوچکترین اندازه پیکسل در صنعت با تنها ۰٫۵۶ میکرومتر است.

به گفته‌ سامسونگ، این دوربین می‌تواند سریع‌تر از نسل قبلی خود فوکوس کند و با الگوریتم جدید خود برای چیدن تصاویر، تصاویر HDR واضح‌تری را ثبت کند.

با وجود اینکه گلکسی اس ۲۳ اولترا نیز از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، اما گزارش‌های مختلف حاکی از آن است که این دوربین دارای سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی محصول جدیدی در میان گوشی‌های تلفن همراه هوشمند خواهد بود. چرا که به صورت فراگیر در اختیار عموم قرار نگرفته‌ است.

در طی یک سال اخیر، سامسونگ غول فناوری کره‌ای با معرفی سنسورهای دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی خود رویکرد تازه‌ای را در پیش گرفت. اولین سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی آن ISOCELL HMX بود و در گوشی شیائومی استفاده شد، در حالی که گلکسی اس ۲۰ اولترا خود سامسونگ از سنسور تنها کمی جدیدتر ISOCELL HM۱ استفاده کرد.

و با توجه به اینکه سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا دارای دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است و آیفون ۱۴ پرو نیز به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده‌ است، به نظر می‌آید که این دو غول فناوری کوشی‌های هوشمند در دوره‌ای از رقابت جدی با یکدیگر قرار دارند. در هر صورت باید این به موضع توجه کرد که مگاپیکسل‌های بیشتر در دوربین گوشی‌های هوشمند می‌تواند به افزایش مشتری کمک فراوانی کند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 45398

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر