رپورتاژ

آموزش شارژ اولیه گوشی سامسونگ بعد از تعویض باتری

رپورتاژ

آموزش شارژ اولیه گوشی سامسونگ بعد از تعویض باتری

زمانی که برای اولین بار قصد دارید که باتری تعویض شده گوشی سامسونگ خود را شارژ کنید، یک سری نکات مهم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. بسیاری از کاربران این سوال را دارند که باتری تا چه حد باید شارژ شده و چند ساعت باید آن را از شارژر جدا نکنیم؟ شارژ اولیه باتری سامسونگ چه فرقی با شارژهای دیگر دارد. ما قصد داریم که در ادامه مطلب به این موارد پرداخت و موضوع را کاملا بررسی کنیم. در نظر داشته باشید که هنگام خرید یک گوشی سامسونگ جدید یا تعویض باتری یک گوشی قدیمی، حتما باید به چنین نکاتی توجه داشته باشید تا بتوانید بیشترین عمر از باتری گوشی هوشمند خود را حفظ کنید.

این موارد نسبتا به‌صورت مشابه برای گوشی شیائومی و آیفون ۱۳ پرو مکس هم کاربرد دارد و بهتر است که به آن‌ها توجه کنید. باتری همواره از حساس‌ترین قطعات گوشی است و برای تامین سلامت این قطعه مهم باید به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید. عملکرد گوشی شما کاملا به باتری بستگی دارد و بهتر است که برای کارکرد صحیح دیگر بخش‌های گوشی خود، باید از سلامت باتری خود به خوبی محافظت کنید. باتری‌ها دارای ظرفیت مشخصی هستند و همین‌ها تعیین کننده طول عمر و عملکردگوشی سامسونگ شما خواهد بود. بنابراین، چه بهتر است که به این ظرفیت‌ها توجه کرده و تنها به میزان مشخصی باتری خود را شارژ و آن را تخلیه کنید.

شارژ صحیح باتری جدید گوشی

یک سری دلایل وجود دارد که ممکن است باتری گوشی شما به خوبی انجام نشده و حتی سریع‌تر خالی شود. این دلایل برای سایر گوشی‌های هوشمند مانند گوشی شیائومی 

هم می‌تواند رخ دهد. خراب آداپتور یکی از این موارد است و سبب می‌شود که انتقال انرژی از پریز برق به داخل گوشی چندان با موفقیت انجام نشود. اگر کابل قطع باشد نیز ممکن است شما با خبر نشوید. در این حالت هم شارژ گوشی با مشکل مواجه می‌شود. خراب بودن اصل شارژر هم بارها رخ می‌دهد و باید هنگام تحویل کالا یا خرید شارژر جدید، به این موارد توجه لازم را داشته باشید. خرابی خود باتری هم عاملی است که معمولا بعد از یک بازه زمانی خاص رخ می‌دهد.

وقتی که باتری عمر خود را کرده باشد، بهتر است که سریعا آن را تعویض کنید تا مشکلی را برای گوشی شما ایجاد نکند. اگر چنین اشکالات در ابتدا وجود نداشته باشند، شما می‌توانید روند شارژ باتری جدید گوشی خود دنبال کنید. این روش‌ها هنگام خرید گوشی سامسونگ جدید هم کاربرد دارند و از آن‌جایی که باتری آن نو است، بهتر است که نکات ایمنی لازم را در این زمینه‌ها رعایت کنید. این شیوه‌ها که در ادامه خواهد آمد، اجازه نمی‌دهد که عمر باتری به شکل مغیر عادی کم شده یا شارژ گوشی با مشکل مواجه شود.

WhatsApp Image 2022-05-05 at 10.50.59

زمان صحیح شارژ گوشی

گوشی سامسونگ که برای اولین‌بار خریداری شده است، معمولا ۵۰ درصد شارژ اولیه دارد. شما باید میزان شارژ مجدد گوشی را کاملا بدانید تا گوشی هوشمند شما همچنان در شرایط خوبی باقی بماند. شارژ اولیه گوشی دارای یک سری نکات است. اگر این نکات را رعایت نکنید، احتمالا چندین ماه یا سال باتری شما زودتر خراب خواهد شد. بهتر است که باتری گوشی خود را تنها به شارژرهای اصلی متصل کنید. شارژرهای اصلی بهترین گزینه برای حفظ عمر باتری هستند و اجازه نمی‌دهند که اتصالات خطرناک وارد باتری گوشی شوند. در حد امکان، توصیه می‌کنیم که از شارژر اصل سامسونگ برای این منظور استفاده کنید.

قرار ندادن گوشی و باتری در یک دمای بالا هم نکته مهمی است. باید در دمای مناسب از گوشی خود استفاده کرده و اجازه ندهید که محصول شما در شرایط بد قرار بگیرید. دمای بالا و گرد و غبار همواره قاتلی برای محصولات الکترونیکی هستند و باتری نیز از این قاعده مستثنی نیست. به‌همین دلیل باید هنگام آن را در سایه نگه داشته و مخصوصا در فصل تابستان به نگهداری بهتر از گوشی خود مبادرت ورزید. برای اینکه متوجه شوید چه میزان از باتری گوشی شما شارژ شده است، نباید آن را مجددا به شارژر وصل کنید. همواره یک بار گوشی را به شارژ شده و تا زمان رسیدن به میزان مشخص، آن را از شارژر خارج نکنید.

روش صحیح شارژ گوشی سامسونگ

برای شارژ گوشی سامسونگ و حتی آیفون ۱۳ پرو مکس بهتر است که بلافاصله بعد از خرید گوشی یا تعویض باتری آن را به شارژر متصل نکنید. این کار اشتباهی است که بقیه افراد ندانسته آن را تکرار کرده و به‌طور مثال، باتری گوشی را هشت ساعت به‌طور مداوم شارژ می‌کنند. باتری‌هایی که امروزه برای سامسونگ و گوشی شیائومی در کنار دیگر برندها استفاده می‌شود، از نوع لیتیوم یونی لیتیوم پلیمری است. هر کدام از این باتری‌ها دارای ظرفیت مشخصی هستند و در ابتدا نیاز به شارژ مجدد ندارند. این باتری‌ها وقتی در همان موقع اولیه دارای شارژ ۵۰ درصدی یا بالاتر هستند، همین‌طور آن را استفاده کنید تا به ۳۰ درصد برسد.

image_1651142786

با رسیدن شارژ باتری گوشی به ۳۰ درصد، بهتر است که آن را به شارژر متصل کرده و اجازه ندهید که پایین‌تر برود. پایین‌تر رفتن آن باتری را دچار فشار زیاد کرده و همین عمر آن را کاهش خواهد داد. در صورت نداشتن چنین امکانی، از گوشی استفاده نکنید تا زمانی که بتوانید آن را به شارژر مناسب متصل کنید. برخی از افراد هم ممکن است نگران این موضوع باشند که شارژ باتری گوشی تکمیل شده و وقتی به ۱۰۰ درصد رسید، آن را خارج نکنند. نیازی به نگرانی در مورد این موضوع نیست. باتری‌های لیتیومی به‌طور خودکار و با رسیدن به شارژ صد در صد جریان را قطع می‌کنند و نیازی به نگرانی نیست.

بدین ترتیب شما شب هنگام هم به‌سادگی می‌توانید عملیات شارژ گوشی را انجام داده و بدون نگرانی، اجازه دهید که تا صبح شارژ شده و سپس خارج کنید. یک شیوه عالی دیگر این است که باتری گوشی را در شارژ ۹۰ درصد از شارژر خارج کنید. اضافه شدن شارژ به باتری، تا میزان ۹۰ درصد به‌صورت عادی پیش می‌رود، اما از ۹۰ درصد به ۱۰۰ درصد باتری دچار فشار زیادی می‌شود تا بتواند به حد نهایی شارژ خود برسد. برای جلوگیری از این فشار اضافی، بهتر است که روی همان ۹۰ درصد باتری را از شارژر خارج کنید. باتری‌های لیتیومی بهترین نوع باتری هستند و چنین امکانات جذابی را برای شما فراهم می‌کنند.

روش‌های خوبی برای نگهداری مناسب از باتری گوشی سامسونگ

برای اینکه از باتری گوشی سامسونگ یا گوشی شیائومی و برندهای دیگر به‌درستی مراقبت کنید، بهتر است که از فست شارژر کمتر استفاده کنید. فست شارژرها جریان را به افزایش می‌دهند و چندان برای باتری مناسب نیستند. شارژ عادی همواره بهترین گزینه برای هر نوع باتری است. می‌توانید نور صفحه نمایش گوشی خود را نیز کاهش داده و آن را در شرایط پایین‌تر نگه دارید. برنامه‌های سنگین هم می‌توانند مشکلات زیادی را برای باتری گوشی شما ایجاد کنند و به‌همین دلیل بهتر است که از نصب آن‌ها و همچنین بازی‌های سنگین جدا خودداری کنید. هنگام شارژ، بهتر است که گوشی در حالت افقی و روی یک سطح صاف باشد. زیر و بالای آن زیاد گرم و یا سرد نبوده و آن را در دمای معتدل قرار دهید.

 

 

 

 

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 19482

ارسال نظر