علت اختلال در اینترنت چه بود؟ آتش سوزی صحت دارد ؟

به علت آتش سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی منطقه ۸ مخابرات تهران، ارتباط مخابراتی ثابت و سیار در مناطقی از شهر، مختل شده

علت اختلال در اینترنت چه بود؟ آتش سوزی صحت دارد ؟

ایرنا علت اختلال در اینترنت را اعلام کرد .

ایرنا خبرگزرای دولت نوشت  به علت آتش سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی منطقه ۸ مخابرات تهران، ارتباط مخابراتی ثابت و سیار در مناطقی از شهر، مختل شده و کارشناسان مخابراتی مشغول فعالیت به منظور رفع سریع این اختلالات هستند.

همچنین، به دنبال این اختلال، ارتباط مخابراتی ثابت و سیار در بخش‌هایی از مناطق تهران دارای اختلال برای برخی از مشتریان خانگی و تجاری است و کارشناسان مخابراتی به سرعت مشغول فعالیت به منظور رفع سریع این اختلالات ارتباطی هستند.

 حدود یک ساعت است که اینترنت همراه و ثابت چندین شرکت قطع شده یا اختلال جدی مواجه شده است.

علاوه بر شبکه اینترنت همراه و ثابت، شبکه تلفن همراه نیز برای بعضی از کاربران در برخی از مناطق تهران از دسترس خارج شده و علی‌رغم نمایش آنتن، امکان برقراری تماس نیز وجود ندارد.

البته پس از آن مجددا اعلام شد فرسودگی تجهیزات، علت اصلی قطع اینترنت است.

البته قطعی اینترنت در ایران پس از سفر وزیر ارتباطات به روسیه رخ داد و برای همین بسیاری از کاربران معتقدند احتمالا این قطعی‌ها، محصول سفر زارع‌پور به روسیه است. به خصوص که زارع‌پور در جریان سفر خود به روسیه صراحتا اعلام کرده بود: «در شرایط تحریم لازم است از سیستم‌‌عامل‌ها و اپلیکیشن‌های غربی فاصله گرفت و وابستگی به محصولات آن‌ها را از بین برد. برای رسیدن به این هدف، تهران و مسکو قرار است در توسعه‌ «نرم‌افزار استراتژیک مدیریت پایگاه داده» (DBMS) سرمایه‌گذاری کنند.»

امروز هنوز علت قطع اینترنت و اختلال آن عنوان نشده است. اما برخی از کاربران نگرانند که مبادا این قطعی‌های مکرر پیش زمینه اجرای طرح صیانت و یا اینترنت ملی باشد.

نت بلاکس در حساب توییتری خود نیز گزارش داد که ۲۱ درصد از اینترنت ایران دچار اختلال شده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33770

ارسال نظر