طرح صیانت چراغ خاموش آغاز شد؟ / چرا اینترنت تلفن ها اختلال دارد؟

حجم ویدیو: 707.43K | مدت زمان : 00:00:10
حجم ویدیو: 707.43K | مدت زمان : 00:00:10

ماجرای  اختلال این روزهای  اینترنت همراه چیست؟ آیا  پای طرح صیانت در میان است؟

 با وجود وعده‌های وزارت ارتباطات برای بهبود سرعت اینترنت همراه و ثابت، کاربران در چند روز اخیر از سرعت و کیفیت اینترنت، به ویژه اینترنت همراه گلایه دارند.

وزارت ارتباطات دولت سیزدهم، از ابتدای کار تاکنون اولویت خود را بهبود زیرساخت‌ها و اینترنت ثابت قرار داده است. اما به نظر می‌رسد که در کشور ما اینترنت تلفن همراه تعداد کاربران بیشتری دارد و نیاز به اینترنت همراه بیشتر احساس می‌شود.

با این حال وزیر ارتباطات و فناوری همواره بر بهبود سرعت و کیفیت اینترنت همراه نیز تاکید دارد. همچنین، وزیر ارتباطات مدعی است که «سرعت اینترنت بهبود قابل توجهی داشته‌است. اما این سرعت شایسته مردم نیست و کاربران به‌دلیل عدم توسعه زیرساخت‌ها در چند سال اخیر، این افزایش سرعت را حس نمی‌کنند.»

این در حالی است که اختلال‌هایی که در چند وقت اخیر برای کاربران اینترنت تلفن همراه به وجود آمده، بیش از بیش کاربران به این موضوع معترض کرده است. از سوی دیگر نیز بحث طرح صیانت دوباره و البته با شدت بیشتری مطرح شده‌است.

فرسودگی زیرساخت‌های اینترنت همراه یا دوباره صیانت؟

برخی از افراد این کندی سرعت اینترنت همراه را به بی‌ربط به اجرای بی‌سر و صدای طرح طرح صیانت نمی‌دانند. چرا که در چند مدت اخیر برخی از مسئولان کنترل و محدودیت بیشتر اینترنت را امری ضروری دانسته‌اند.

بسیاری از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی به کاهش کیفیت و کندی سرعت گلایه دارند

با وجود انتقادات و نظرات ضد و نقیضی که درباره طرح صیانت از فضای مجازی وجود دارد، باید منتظر رای نهایی مجلس درباره این طرح ماند. شاید برخی نمایندگان به جای اجرای طرح صیانت و گرفتن حق دسترسی آزاد به اطلاعات، راهکارهای مناسب‌تری ارائه دهند. تا نه مردم و نه کسب‌وکارها از سیاست‌گذاری‌ها آسیب ببینند

 

 

منبع: تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 29240

ارسال نظر