آذری جهرمی: گزارش مجلس یعنی شکست فیلترینگ اینترنت

محمدجواد آذری‌جهرمی با اشاره به گزارش مجلس درباره کیفیت اینترنت افزایش ۲۰ درصدی ترافیک ناشناس را نشانه «ناکارآمدی و شکست برای فیلترینگ» دانست.

آذری جهرمی: گزارش مجلس یعنی شکست فیلترینگ اینترنت

محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات در کانال تلگرامی خود نوشت: «گزارش مجلس درباره کیفیت اینترنت حاوی گزاره‌ی مهمی است: میزان ترافیک ناشناس [ترافیکی که سیستم فیلترینگ قادر به تشخیص پروتکل آن نیست] از ۵ درصد به ۲۵ درصد رسیده است.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم نوشت:

«گزارش ناکارآمدی و شکست برای فیلترینگ!»گزارش مجلس درباره کیفیت اینترنت حاوی گزاره‌ی مهمی است: 

میزان ترافیک ناشناس (ترافیکی که سیستم فیلترینگ قادر به تشخیص پروتکل آن نیست) از ۵ درصد به ۲۵ درصد رسیده است!این یعنی ناکارآمدی و شکست برای فیلترینگ! این یعنی ناآگاهی حکمران حتی از نوعِ بخش بزرگی از ارتباطات بین‌الملل! یعنی افزایش تهدیدات سایبری علیه منافع ملی!

می‌گفتند می‌خواهند با تصویب و اجرای طرح صیانت قدرت حکمرانی سایبری ایران را متحول کرده و افزایش دهند؛ چه افزایشی دادند…

روح الله عباسپور در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون صنایع و معادن درخصوص بررسی کیفیت اینترنت و شاخص‌های مرتبط با آن با رویکرد چالش‌های ایجاد شده برای شهروندان و کسب و کار‌های اینترنتی را در اجرای تبصره ۱ ماده ۱۰۷ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی قرائت کرد.

عباسپور در جمع بندی این گزارش اظهار داشت: یکی از مهمترین پارامتر‌های موثر در ایجاد مشکلات فنی در تسهیل دسترسی کاربران به اینترنت افزایش ترافیک شبکه از طریق استفاده از روش‌ها و نرم افراز‌های موسوم به فیلترشکن می‌باشد که اغلب در قالب باج افزار با ایجاد آسیب‌های امنیتی در شبکه به جمع آوری اطلاعات مشترکین اقدام می‌کنند. باوجود آن که برخی از گزارش‌ها از افزایش آمار استفاده کنندگان از فیلترشکن در طی چندماه اخیر حکایت دارد، اما تاکنون گزارش دقیقی برای شفاف سازی آمار موجود، ارقام قابل ملاحظه هزینه‌های فیلترشکن و تحمیل آن بر سبد هزینه‌های خانوار‌ها و در نهایت ارائه راهبرد‌های موثر برای کاهش استفاده از فیلترشکن‌ها توسط مشترکین، از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارائه نشده است.

به گفته وی براساس نظرسنجی‌های انجام شده ۶۴ درصد کاربران ایرانی از فیلترشکن استفاده می‌کنند. همچنین سهم پهنای باند ناشناس در شبکه بین الملل از 5 درصد، امروز به 25 درصد رسیده است. اگرچه او توضیح دقیقی درباره پهنای باندناشناس ارائه نکرد، اما احتمالاً این رشد 5 برابری ناشی از استفاده از فیلترشکن‌هاست.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 102631

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر