خبر مهم برای دانشجویان ایرانی در اوکراین

امکان انتقال دانشجویان شاغل به تحصیل در کشور اوکراین، به کشور فراهم شد.

خبر مهم برای دانشجویان ایرانی در اوکراین

مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت از امکان ادامه تحصیل دانشجویان شاغل به تحصیل در کشور اوکراین، در دانشگاه‌های داخل کشور خبرداد.

بنا بر اعلام مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت و با توجه به شرایط ایجاد شده در کشور اوکراین و با توجه به مصوبه هشتاد و چهارمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مورخ ۱۴۰۱/۵/۳ و ابلاغ سیاست های انتقال توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ ۱۴۰۱/۷/۱۰، کلیه دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در کشور اوکراین تا قبل از شروع بحران، که اشتغال به تحصیل ایشان درآن کشور بر اساس ویزای تحصیلی، مهرهای تردد مندرج در گذرنامه (تردد مرزی ایران و اوکراین) و ریز نمرات/ گواهی اشتغال به تحصیل صادره از دانشگاه با تایید وزارت امور خارجه (در سامانه میخک و با استعلام از دانشگاه مربوطه) به اثبات رسیده است، صرف نظر از سال ورود و اعتبار دانشگاه، در حال حاضر، شرایط شرکت در آزمون ارزیابی‌ علمی جهت انتقال، مصوب هشتاد و سومین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۵ را احراز نموده‌اند، پس از ثبت درخواست و تکمیل پرونده، امکان یک نوبت شرکت در آزمون مربوطه در دی ماه ۱۴۰۱ را خواهند داشت.

این دانشجویان در صورت کسب حد نصاب ۶۰ درصد نمره آزمون، مشابه سایر دانشجویان، پس از موافقت شورای انتقال، معرفی‌نامه جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های داخل کشور، دریافت خواهند داشت و ملزم به پرداخت شهریه طبق مصوبات هیات امنای دانشگاه خواهند بود.

لذا متقاضیان واجد شرایط باید نسبت به ثبت درخواست یا ثبت تقاضای بررسی مجدد، صرفاً از طریق سامانه انتقال دانشجویان خارج از کشور اقدام نمایند تا وضعیتشان مورد بررسی کارشناس قرار گیرد./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 47715

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • Username

        سلام ، ازمون دى ماه فقط مخصوص اوكراينى ها هست ؟ اصلا ازمون دى ماه برقراره؟؟؟؟ چون اعلام كردن بهمن و مرداد ١٤٠٢ هم ازمون هست.. ممنون ميشم پاسخ بديد

      ارسال نظر