حکم عحیب دادگاه حجاب آزاده صمدی صادر شد

حکم آزاده صمدی، بازیگر سینما و تلویزیون به دلیل کشف حجاب صادر شد.

حکم عحیب دادگاه حجاب آزاده صمدی صادر شد

حکم آزاده صمدی، بازیگر سینما و تلویزیون به دلیل کشف حجاب صادر شد.

نزدیک به ۲ ماه پیش بسیاری از هنرمندان در مراسم خاکسپاری رضا حداد یکی از کارگردانان تئاتر ایران شرکت کردند و برخی از بازیگران زن با پوششی مانند کلاه در این مراسم حضور داشتند. آزاده صمدی، یکی از بازیگرانی بود که تصاویرش در گزارش های مربوط به این مراسم تشییع جنازه در فضای مجازی منتشر شد. برای صمدی پرونده ای تشکیل شد و طبق اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، در پی کشف حجاب وی، پس از اخذ دفاعیات متهم و اظهارات وکیل وی، به دلیل جریحه‌دار کردن اخلاق و عفت عمومی از طریق کشف حجاب، بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه برای متهم، قرار جلب به دادرسی صادر کرده بود.

 (تصویر) حضور آزاده صمدی و اشک‌های پردیس احمدیه در تشییع رضا حداد

در حکم آزاده صمدی مقرر شده است: متهم به مدت ۶ ماه از استفاده از فضای مجازی به‌صورت مستقیم یا با واسطه سایرین به‌عنوان بستر ترتیب‌دهنده و ترویج‌دهنده بزه موضوع پرونده -با خارج از دسترس نمودن کلیه خطوط تلفن همراه و ثابت و سریال گوشی‌های همراه مورد استفاده متهم (متعلق به متهم یا در مالکیت غیر) از شبکه مخابراتی و توقیف صفحات وی در فضای مجازی- ممنوع باشد. متهم باید با مراجعه به مراکز رسمی روانشناسی و مشاوره نسبت به درمان بیماری شخصیت ضداجتماعی (نیاز به دیده‌شدن از طریق عدم رعایت مقررات عمومی و رفتارهای نابهنجار و ضداجتماعی) به‌صورت هر دو هفته یک‌بار اقدام و گواهی سلامت خود را در پایان دوره درمان ارائه نماید.

آن‌طور که در متن رأی آمده، متهم در دادگاه اظهار داشته است: بنده همیشه معتقد به قوانین کشورم هستم… زین پس هم همیشه نسبت به رعایت حجاب کوشش خواهم کرد… بنده سال‌هاست با کلاه تردد می‌کنم و در سریال در حال پخش در پلتفرم هم کلاه بر سر دارم.

حکم آزاده صمدی

بیوگرافی آزاده صمدی

آزاده صمدی در ۱۷ دی ۱۳۵۷ در لاهیجان متولد شد. او پس از گذراندن دوره کارشناسی تئاتر در دانشگاه سوره، دوره کلاس های بازیگری کارنامه (با مدیریت پرویز پرستویی) گذراند. او همسر سابق هومن سیدی (بازیگر و کارگردان) است.

آزاده صمدی در تئاتر بی شیر و شکر حمید امجد ایفای نقش کرد. سپس در تله تئاتر دریاروندگان محمد عاقبتی بازی و پس از مدتی برای بازی در سریال تلویزیونی راه بی پایان همایون اسعدیان انتخاب شد. صمدی با بازی در مجموعه تلویزیونی راه بی پایان به شهرت رسید.

آزاده صمدی در فیلم کوتاه ۳۵ متری سطح آب و دندان آبی هومن سیدی (همسرش) به تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و مجید علی حسینی و هیچکس با هیچکس سخن نمی گوید امیر فرشاد ابراهیمی و میترا حجار نیز بازی کرده است.

آفریقا نام فیلمی است به کارگردانی هومن سیدی که در سال ۱۳۸۹ ساخته و در اواخر سال۱۳۹۱ در شبکه نمایش خانگی (ویدیو) توزیع شد. آزاده صمدی برای بازی در این فیلم دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن (بخش آثار ویدیویی) از بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

آزاده صمدی در سال ۱۳۹۲ در فیلم کمدی طبقه ی هسّاث فیلمی به کارگردانی کمال تبریزی به ایفای نقش پرداخت. رضا عطاران برای این فیلم سیمرغ بلورین نقش اول مرد را در سی و دومین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

کارنامه هنری آزاده صمدی

آزاده صمدی

فیلم های سینمایی:

آفریقا ۱۳۸۹هومن سیدی

سیزده ۱۳۹۱هومن سیدی

طبقهٔ هساث ۱۳۹۲کمال تبریزی

ارغوان ۱۳۹۳ امید بنکدار و کیوان علیمحمدی

گاهی ۱۳۹۴محمدرضا رحمانی

۵۰ کیلو آلبالو ۱۳۹۴مانی حقیقی

خوب، بد، جلف ۱۳۹۴پیمان قاسم خانی

ساعت ۵ عصر ۱۳۹۵مهران مدیری

لابی ۱۳۹۵ محمد پرویزی

سراسر شب ۱۳۹۶ فرزاد موتمن

حکم عجیب دادگاه کشف حجاب آزاده صمدی

فیلم ها و سریال های تلویزیونی:

– راه بی پایان ۱۳۸۶همایون اسعدیان

– گاوصندوق ۱۳۸۸مازیار میری

– سی امین روز ۱۳۹۰جواد افشار

– حیرانی ۱۳۹۱ امید بنکدار و کیوان علیمحمدی

– انقلاب زیبا ۱۳۹۳بهرنگ توفیقی

– پشت بام تهران ۱۳۹۴بهرنگ توفیقی

– عالیجناب (شبکه خانگی) ۱۳۹۴سام قریبیان

– دیواربه دیوار ۱۳۹۵–۱۳۹۶سامان مقدم

حکم عجیب دادگاه کشف حجاب آزاده صمدی

تئاتر:

– بی شیر و شکر (حمید امجد)

– مشروطه بانو (حسین کیانی)

– دریا روندگان (محمد عاقبتی)

– روایت ناتمام یک فصل معلق (هومن سیدی)

– بالاخره این زندگی مال کیه؟ (اشکان خیل نژاد)

– یه کلیک کوچولو (احمد سلیمانی)

– نمایش P2 (سید مرتضی میرمنتظمی)

– ملودی شهر بارانی (هادی مرزبان)

– نمایش زبان اصلی (رسول کاهانی)

– نمایش رؤیای یک شب نیمه تابستان (مصطفی کوشکی)

– پنج ثانیه برف (مرتضی میر منتظمی)

– آیس لند (آیدا کیخایی)

– نامه های عاشقانه از خاورمیانه ( کیومرث مرادی )

دیگر رسانه ها

کدخبر: 97401

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر