بازیگران خانم ایرانی که در ملاء عام دامن پوشیدند

​پوشش دامن برای زنان یکی از قدیمی ترین، کلاسیک‌ترین و البته دوست‌داشتنی‌ترین پوشش هاست. دامن‌ها مدل‌های بیشماری دارند؛ از کوتاه گرفته تا بلند، دنبال‌دار؛ راسته و… این قسمت از پوشش سخاوتمندانه به هر اندامی اجازه می‌دهد که در یکی از مدل‌های‌اش جا شود و زیبایی‌اش را به رخ بکشد.

بازیگران خانم ایرانی که در ملاء عام دامن پوشیدند

برترین ها نوشت: پوشش دامن برای زنان یکی از قدیمی‌ترین، کلاسیک‌ترین و البته دوست‌داشتنی‌ترین پوشش هاست. دامن‌ها مدل‌های بیشماری دارند؛ از کوتاه گرفته تا بلند، دنبال‌دار، راسته و… این قسمت از پوشش سخاوتمندانه به هر اندامی اجازه می‌دهد که در یکی از مدل‌های‌اش جا شود و زیبایی‌اش را به رخ بکشد.

بازیگران زن ایرانی هم در این سال‌ها نشان داده اند، با این پوشش می‌توانند حسابی جلب توجه کنند، خصوصا در جشنواره‌ها و مراسم خارج از کشور که آزادی پوشش وجود دارد. در ادامه به چند بازیگری که در استایل شان، دامن را جا داده اند، نگاهی انداخته ایم.

لیلا حاتمی

لیلایِ دامن‌کشان در جشنواره‌های خارجی

لیلا حاتمی که به عنوان بازیگر؛ مهمان، داور به جشنواره‌های زیادی در خارج از ایران دعوت می‌شود، دامن‌های زیادی را در این سال‌ها در استایل خود داشته است.

او که خلاقیت زیادی در لباس پوشیدن در این سال‌ها نشان داده؛ حتی به قیمت اینکه مورد پسند خیلی‌ها نباشد؛ به دلیل قد بلندی که دارد؛ دامن‌های کلوش و ماکسی زیادی را امتحان کرده است.

لیلا حاتمی

البته که انتخاب اول او همیشه پیراهن‌های درخشان بوده است اما همین طور که می‌بینید؛ لیلای سینمای ایران با کمک استایلیست‌هایی که دارد، می‌تواند یک دامن بسیار کلاسیک نوک مدادی را در یک استایل منوکروم با کتی طوسی؛ بلند ست کند و با اینکه همان سبک مینیمالیستی‌اش را دارد اما به اندازه کافی درخشنده و جذاب باشد.

دامنِ عروس سینمای ایران

نیکی کریمی که دهه شصتی‌ها او را با بازی در فیلم عروس به یاد می‌آورند اما جدیدتر‌ها او را در نقش خانم کارگردان میانسالی می‌شناسند که بیشتر از همه لباس‌های رسمی و زنانه می‌پوشید.

دامنِ عروس سینمای ایران نیکی کریمی

نیکی کریمی هم بارها در جشنواره‌های خارجی با کت و دامن، روی فرش قرمز رفته است. دامن بلند و آهار دار رنگی و حتی دامن بسیار کوتاه مشکی.

نیکی کریمی دامنِ عروس سینمای ایران

یکی از ترفندهای پوشیدن کت و دامن و یا بلوز دامن اگر باهمدیگر ست نباشند و یا نخواهیم یکدستی رنگ را رعایت کنیم؛ این است که یا پوشش بالاتنه با طرح‌های زیاد و شلوغ داشته باشیم و یا دامن‌مان را این طور انتخاب کنیم.

پوشیدن بلوز / کت و دامنی که هر دو طرح دارند، خصوصا طرح‌های بزرگ و شلوغ ما را درشت اندام‌تر نشان می‌دهند.

دامن‌های طرح دار و رنگی و کوتاه و همچنین پفی هم می‌توانند قد را از آنچه هست کوتاه‌تر نشان دهند، انقاقی که برای ساره بهرامی هم حتی افتاده است.

بهرام و تیپ‌های شاد و متفاوت

پانته آ بهرام، بازیگری نیست که استایل‌های مورد توجهی در این سال‌ها از خودش به نمایش گذاشته باشد، او که در دنیای بازیگری یکی از موفق‌ترین هاست، روی فرش قرمز‌ها یکی از بازیگران خانمی است که استایل شخصی خودش را دارد.

پانته آ بهرام

پانته آ هم با دامن طرح هندی و شلوغ خود اما همان ترفند نیمه‌ای خلوت و نیمه‌ای پر نقش را رعایت کرده است. او شاید اگر از کیف شانه‌ای با بند بلند که البته با یکی از رنگ‌های دامنش هماهنگی دارد؛ صرفنظر می‌کرد و کیف مشکی کوچک و بدون‌بندی را انتخاب می‌کرد، حالا می‌شد درباره استایلش کمی بیشتر حرف زد.

سحردولتشاهی؛ اسپورت پوشی با طعم کلاسیک

سحر دولتشاهی یکی از بازیگرانی است که بیشتر ترجیح داده تیپ‌های اسپرت بزند تا رسمی. او خودش را در دایره محدودی از مدل و رنگ قرار نداده اما همین پس زمینه ذهنی به او یک استایل ثابت بخشیده است.

سحر در یکی از مراسم اکران فیلم دامن زرد درخشانی را با کت لی و بلوزی سفید پوشید که خیلی‌ها او را با لباس بلیک لایولی مقایسه کردند و گفتند سحر از او الگو برداشته است؛ در حالیکه بلیک یک پیراهن زرد و روی آن یک کت لی پوشیده بود.

سحردولتشاهی

او در جشنواره فیلم و زمانی هم که جایزه گرفت یک دامن کوتاه و راسته به رنگ سرمه‌ای با کت و جلیقه‌ای قرمز رنگ پوشید.

سحر دولتشاهی

شبنم مقدمی؛ همیشه سنگین و نه همیشه رنگین

شبنم مقدمی بازیگری که بیشتر وقت‌ها لباس‌های رسمی می‌پوشد و کمتر با لباس اسپرت دیده شده؛ از راسته دامن‌پوشان و درست‌تر بگوییم کت و دامن‌پوشان است.

شبنم مقدمی؛ همیشه سنگین و نه همیشه رنگین

او که در اکثر مواقع رنگ مشکی را برای استایل خودش ترجیح می‌دهد؛ با پوشیدن دامن به این سادگی؛ ظرافتی زنانه می‌بخشد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 55329

  • ناشناس

    نمیدونم این بازیگران فاز شدن چیه می خوان بگن ما از همه زنان ایران خوشگل تریم

ارسال نظر