شیر طلایی ونیز را چه کسی خواهد برد؟

جشنواره فیلم ونیز شامگاه شنبه با اهدای جوایز برندگان در بخش‌های مختلف به هفتاد و نهمین دوره از برگزاری این رویداد بین‌المللی به کار خود پایان می‌دهد اما گمانه‌زنی‌ها در این باره که شیر طلایی جشنواره از آن چه کسی می‌شود شکل قوی‌تری به خود گرفته است.

شیر طلایی ونیز را چه کسی خواهد برد؟

درام تار به نویسندگی و کارگردانی تاد فیلد آمریکایی که کیت بلانشت در آن نقش اصلی لیدیا تار آهنگساز و رهبر موسیقی مشهور در دنیای بین‌المللی موسیقی کلاسیک  را ایفا می‌کند، از دید رسانه‌ها یکی از شانس‌های قوی برای ربودن شیر طلایی این دوره از جشنواره فیلم ونیز است.

این فیلم جزو اولین‌های جشنواره فیلم ونیز بود که یکم سپتامبر برای نخستین بار به نمایش درآمد. در این فیلم، نوئمی مرلان، نینا هوس، سوفی کائور، جولیان گلاور، آلن کوردانر و مارک استرانگ ایفای نقش می‌کنند.

تار که در هفتم اکتبر قرار است در سینماهای آمریکا اکران شود، تاکنون با نقدهای مثبتی از سوی منتقدان همراه بود و در زمینه کارگردانی فیلد و نقش‌آفرینی بلانشت ستایش شد. تار در طول جشنواره بازخوردهای مثبت زیادی دریافت کرد.

در این اثر، بلانشت برای حفظ جایگاه خود در دنیای پدرسالارانه موسیقی کلاسیک، نگرش شکننده و سازش ناپذیری را ایجاد کرده است. اما پس از آن زندگی او به دلیل‌ اتهامات سوء استفاده از کنترل خارج می‌شود. بلانشت در نقش زنی که تمایل دارد خونسرد به نظر برسد عالی است.

هر چند که به زعم برخی رسانه‌ها و منتقدان، باردو (یا وقایع‌نگاری نادرست یک مشت حقیقت) که فیلم کمدی و درام مکزیکی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی الخاندرو گونسالس اینیاریتو با بازی دانیل خیمنس کاچو در نقش یک روزنامه‌نگار مکزیکی یکی از شانس‌های اصلی فیلم ونیز است، اما استخوان‌ها و همه در این میان شانس بیشتری دارد. درامی ساخته لوکا گوادانینو با بازی تیلور راسل و تیموتی شالامی است که توانسته نظر منتقدان را به خود جلب کند.

این فیلم آمریکایی-ایتالیایی به نویسندگی دیوید کاجگانیچ بر اساس رمانی از کامیل دی‌آنجلیس ساخته شده‌است.

این فیلم برای نخستین بار در هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در ۲ سپتامبر ۲۰۲۲ نمایش داده شد و قرار است در ۲۳ نوامبر ۲۰۲۲ توسط مترو گلدوین مایر از طریق یونایتد آرتیستس در آمریکا و توسط برادران وارنر پیکچرز در سایر نقاط جهان اکران شود.

یکی دیگر از شانس‌های قوی شیر طلایی در هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز، بنشی‌های اینشرین ساخته مارتین مک‌دونا است که احتمالاً بیشترین خنده را به دنبال داشت.

در این اثر، کالین فارل نقش پادریک ایرلندی را بازی می‌کند که بهترین دوستش کولم (برندان گلیسون) ناگهان و بدون دلیل تصمیم می‌گیرد در این کمدی سیاه به دوستی خود پایان دهد.

از این اثر به عنوان فیلمی با شخصیت‌های کاملاً فردی و پر از دیالوگ‌های سرگرم‌کننده یاد شده است.

تا ساعاتی دیگر برندگان این دوره از جشنواره فیلم ونیز معرفی خواهند شد.

 

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 40796

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر