امید تلویزیون به بازگشت مردم با نون خ ، پایتخت و زیر خاکی +جدول زمان پخش سریالها

5سریال کمدی «بیست کووید»، «بدل»، «چرخ گردون»، «نون خ 5» و «زیرخاکی 4» با بازی سعید آقاخانی، ژاله صامتی، پژمان جمشیدی و علیرضا خمسه در راه تلویزیون هستند

امید تلویزیون به بازگشت مردم با نون خ ، پایتخت و زیر خاکی +جدول زمان پخش سریالها

۵سریال کمدی «بیست کووید»، «بدل»، «چرخ گردون»، «نون خ ۵» و «زیرخاکی ۴» با بازی سعید آقاخانی، ژاله صامتی، پژمان جمشیدی و علیرضا خمسه در راه تلویزیون هستند

امسال در فصل بهار و اوایل تابستان، دو مجموعه کمدی «نون خ ۴» اثر سعید آقاخانی و «چشم‌بندی ۲» به کارگردانی شاهد احمدلو روی آنتن شبکه های یک و ۳ رفتند. فصل چهارم «نون خ» در مقایسه با فصول دیگر ضعیف بود و «چشم‌بندی» که در فصل اول مورد استقبال قرار نگرفته بود، در فصل دوم نیز نتوانست رضایت مخاطبان را جلب کند. پس از پایان ایام محرم و صفر نیز باکس سریالی این دو شبکه از سریال کمدی خالی بود. اکنون سریال کمدی «بیست کووید» ساخته هادی حاجتمند آماده پخش است تا پس از «رحیل» در جدول پخش قرار بگیرد. چهار مجموعه کمدی دیگر مانند «چرخ گردون» کاری از جواد مزدآبادی، «بدل» به کارگردانی علی مسعودی، «نون خ ۵» اثر سعید آقاخانی و «زیرخاکی ۴» ساخته جلیل سامان نیز جلوی دوربین هستند تا پخش شوند.

سریال بیست کووید

بیست کووید

سریال «بیست کووید» در ادامه مجموعه‌هایی که اتفاقات دوران شیوع کرونا را روایت کردند، تولید شده. تا به حال پنج مجموعه خانوادگی و امنیتی درباره کرونا ساخته شده و پس از «آزادی مشروط»، «بیست کووید» دومین سریالی است که از زاویه طنز به این بیماری می‌پردازد. هادی حاجتمند که مستند داستانی «بچه زرنگ» را در کارنامه تلویزیونی خود دارد، «بیست کووید» را کارگردانی کرده است. این مجموعه روی کاغذ شانس چندان بالایی برای جذب مخاطب ندارد. از طرفی پس از شیوع ویروس کرونا، سریال‌های مختلفی درباره این موضوع ساخته شده و از طرف دیگر نیز گروه بازیگران «بیست کووید» ترکیب برنده‌ای نیست. علیرام نورایی، آزیتا ترکاشوند، علی عامل‌هاشمی، میرطاهر مظلومی و فرزاد جمشیدی مجری تلویزیون در این مجموعه حضور دارند. باید دید پس از شکست «آزادی مشروط»، «بیست کووید» چگونه با سوژه کرونا مواجه خواهد شد.

بدل

علی مسعودی هم اکنون مشغول تصویربرداری سریال جدیدش به نام «بدل» است. این مجموعه سومین مجموعه تلویزیونی مسعودی در مقام کارگردان است. علی مسعودی در «بدل» سراغ بازیگرانی مانند شهرام قائدی و هادی عامل هاشمی رفته که پیشتر نیز با آن‌ها تجربه همکاری داشته است. فرزانه سهیلی بازیگر سریال «پلاک 13»، ساعد هدایتی و ابوالفضل رجبی که با نقش «بهروز» در مجموعه «پایتخت» شناخته می‎شود نیز دیگر بازیگرانی هستند که در این سریال حضور دارند. علی مسعودی به عنوان نویسنده آثار پرمخاطب و محبوبی در کارنامه دارد، اما او طی سال‌های اخیر با تولید مجموعه «آخر خط» و «نوروز رنگی»، عملکرد چندان موفقی در عرصه کارگردانی نداشته است. با توجه به این سابقه، توقعات از «بدل» بالا نیست. علاوه بر این، گروه بازیگران سریال نیز برگ‌برنده‌ای برای سریال نیستند.

سریال چرخ گردون

چرخ گردون

یکی دیگر از سریال‌های کمدی که این روزها جلوی دوربین است، «چرخ گردون» نام دارد. این مجموعه به کارگردانی جواد مزدآبادی تولید می‌شود و قصه دو مرد «کریم آشی» و «غلام عدسی» را روایت می‌کند. این دو شخصیت در یک پارک آش و عدسی می‌فروشند و رقیب یکدیگر هستند. «چرخ گردون» ماجراهای این دو کاراکتر و خانواده آن‌ها را به تصویر می‌کشد. این مجموعه در ادامه سریال‌های نود شبی تلویزیون تولید می‌شود و بازیگران متعددی دارد. تلویزیون طی سال‌های اخیر تلاش کرده با ساخت «پلاک 13» و «چشم‌بندی» کمدی‌های نود شبی را احیا کند، اما این تلاش نتیجه موفقیت‌آمیزی نداشته است. بازیگران اصلی «چرخ گردون» چهره‌های محبوب و خوش‌سابقه‌ای مانند علیرضا خمسه و حمید لولایی هستند و کمند امیرسلیمانی، رامین ناصرنصیر، نیما شاهرخ‌شاهی، آتش تقی‌پور، ساقی زینتی، حمیدرضا حافظ شجری، سولماز حصاری و فرهاد بشارتی هم در جمع بازیگران حضور دارند.

سریال زیرخاکی 4

زیرخاکی ۴

فصل سوم «زیرخاکی» نوروز 1401 روی آنتن رفت و مانند دو فصل قبلی با استقبال مواجه شد. فصل سوم به ماجرای حضور اتفاقی و اجباری «فریبرز» در میدان جنگ و همچنین اشتباه گرفتن او با یکی از فرماندهان ارشد می‌پرداخت. مسیر قصه در «زیرخاکی 3» طوری پیش رفت که این مجموعه ظرفیت ادامه پیدا کردن در فصل چهارم را نیز داشته باشد، بنابراین پیش‌بینی می‌شود «زیرخاکی 4» نیز موفقیت فصول قبل را تکرار کند. حضور بازیگران محبوب مانند پژمان جمشیدی و ژاله صامتی و همچنین خاطره خوب مخاطبان از «زیرخاکی» نیز شانس این مجموعه را برای دیده شدن بیشتر خواهد کرد. گیتی قاسمی که با کاراکتر «کشور» حضور جذابی در این سریال داشت، در فصل چهارم نیز حضور دارد. پیام احمدی‌نیا هم در گفت‌وگو با مهر، از حضور خود در این سریال خبر داده بود. «زیرخاکی» جزو برندهای تلویزیون است و می‌تواند مخاطبان را به رسانه ملی بازگرداند. «زیرخاکی 4» یکی از گزینه‌های پخش در نوروز 1402 است.

سریال نون خ

نون خ ۵

زمانی که فصل اول سریال «نون خ» تولید شد، کمتر کسی تصور می‌کرد این مجموعه با حضور تعداد زیادی بازیگر بومی و جدید بتواند به یکی از برندهای تلویزیون تبدیل شود، اما این اتفاق رخ داد و «نون خ» به دلیل استقبال مخاطبان در چهار فصل ادامه پیدا کرد. «نون خ 4» نوروز 1402 پخش شد، اما این مجموعه برخلاف انتظارات رضایت بینندگان را جلب نکرد. احتمالا تولید این مجموعه تحت تاثیر وقایع و شرایط جامعه در سال 1401 قرار گرفته بود و سعید آقاخانی نیز کاراکتر خود را به حاشیه برده بود. ضعف‌های مشهود «نون خ 4» باعث شد واکنش‌ها به این فصل مثبت نباشد. اکنون فصل پنجم سریال در حال تولید است و از نکات جالب آن، حضور قومیت‌های دیگر در این مجموعه است. «نون خ 5» فعلا در چابهار تصویربرداری می‌شود. اگر سعید آقاخانی با همان انرژی و انگیزه سابق به اتحاد قومیت‌ها بپردازد، شاهد اتفاقاتی جذابی در این فصل خواهیم بود. سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ و سیروس میمنت از بازیگران «نون خ 5» هستند و بازیگران بومی سریال نیز در آن حضور دارند. این مجموعه هم یکی از گزینه‌های پخش در نوروز و رمضان 1403 است.

منبع : خراسان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 119934

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر