سریال پایتخت

خبر خوش برای طرفداران سریال‌های «نون‌خ» و «پایتخت» | زمان پخش مشخص شد

ساخت فصل هفتم سریال «پایتخت» در صورت به نتیجه رسیدن رایزنی‌ مدیران این مرکز با تهیه‌کننده و کارگردان این مجموعه به مرحله تولید وارد خواهد شد.

خبر خوش برای طرفداران سریال‌های  «نون‌خ»  و «پایتخت»  | زمان پخش مشخص شد

پس از پخش سریال پایتخت ۶ در نوروز ۹۹ که با حواشی بسیاری به پایان رسید، شایعات زیادی درباره ی بروز اختلاف میان تیم سازندگان پایتخت و صدا و سیما به وجود آمد که این احتمال را مطرح کرد که این سریال محبوب دیگر ادامه پیدا نخواهد کرد. مدتی بحث بر سر ساخت یا عدم ساخت فصل ۷ مجموعه تلویزیونی پایتخت مطرح بود، اما در نهایت پس از جلساتی که مدیران تلویزیون با سازندگان سریال پایتخت داشتند، تکلیف ساخت این سریال پرمخاطب مشخص شد. آخرین خبر‌ها حاکی از آن است که سریال پایتخت با یک نسخه سینمایی برای پخش در نوروز ۱۴۰۳ ساخته می‌شود.

سریال پایتخت تاکنون در شش فصل به کارگردانی سیروس مقدم و به تهیه کنندگی الهام غفوری تولید شده است. محسن تنابنده، ریما رامین فر و بهرام افشاری از بازیگران سریال پایتخت هستند. با شیوع ویروس کرونا، فصل ششم سریال پایتخت در ۱۵ قسمت تولید شد. ساخت فصل هفتم سریال «پایتخت» در صورت به نتیجه رسیدن رایزنی‌ مدیران این مرکز با تهیه‌کننده و کارگردان این مجموعه به مرحله تولید وارد خواهد شد.

 

تکلیف «پایتخت» برای نوروز ۱۴۰۳ روشن شد

سرانجام تکلیف سریال پایتخت مشخص شد و بناست یک نسخه سینمایی برای پخش در نوروز ۱۴۰۳ ساخته شود.مدتی است که بحث سر ساخت یا عدم ساخت فصل هفتم مجموعه تلویزیونی «پایتخت» مطرح بود و در نهایت پس از جلساتی که مدیران تلویزیون با سازندگان سریال پایتخت داشتند، تکلیف ساخت این سریال پرمخاطب مشخص شد.

 طبق تصمیمات گرفته شده، نسخه سینمایی این مجموعه تلویزیونی برای پخش در نوروز ۱۴۰۳ تولید خواهد شد.

تهیه کنندگی این نسخه سینمایی را به روال قبل الهام غفوری بر عهده خواهد داشت و سیروس مقدم آن را کارگردانی خواهد کرد. همچنین بازیگران اصلی در ترکیب حضور خواهند داشت.

مدت زمان این تک قسمتی ۱۰۰ دقیقه است و مشخص نیست زمان پخش آنچه روزی از نوروز خواهد بود.

همچنین بناست فصل هفتم سریال «پایتخت» در ۱۶ قسمت تولید شده و در سال ۱۴۰۳ و یا نوروز ۱۴۰۴ به پخش برسد.

سریال پایتخت

در سال ۹۹ محسن تنابنده در پستی اینستاگرامی اعلام کرده بود به دلیل حاشیه‌ ها و جنجال‌ های مربوط به فصل ۶، تا آینده ی نامعلوم خبری از تولید فصل‌ های بعدی پایتخت نخواهد بود. با این حال، در شبکه‌ های اجتماعی و برخی رسانه‌ های همسو با صدا و سیما علت انصراف تنابنده از ساخت فصل ۷ این سریال، رد شدن درخواست او برای دستمزدی چند میلیاردی عنوان شد. برخی رسانه ها نیز مدعی بروز اختلاف میان تنابنده با عوامل سریال بر سر روند داستان شده اند.در سال ۱۴۰۰ محسن تنابنده در مصاحبه ای درباره ی ساخت ادامه ی سریال پایتخت گفته بود: «پایتخت دست ما نیست، دست آقایان است. آقایان دلشان بخواهد ساخته می‌ شود، دلشان نخواهد ساخته نمی‌ شود و این وسط تنها چیزی که مهم نیست مردم‌ اند. چون دائم در کامنت های صفحه ام می بینم که مردم درخواست می کنند ادامه‌ی پایتخت را بسازیم. از همین تریبون به آن ها می‌ گویم که ما مشکلی برای ساخت پایتخت نداریم، آقایان باید تصمیم بگیرند که پایتخت ساخته بشود یا نشود.»

«نون‌خ» جدید چه زمانی از تلویزیون پخش می‌شود؟

تهیه کننده سریال «نون‌خ»، گفت: شروع پخش این سریال در ابتدای ماه رمضان خواهد بود و خوشبختانه کنار بازیگران فصل‌های قبلی همچون حمیدرضا آذرنگ، بازیگران بومی و محلی جدیدی هم به گروه اضافه شده‌اند.

مجموعه تلویزیونی «نون‌خ» این روز‌ها در چابهار تصویربرداری خود را پیش می‌برد و قرار است از ابتدای ماه رمضان سریال شبکه یک سیما باشد.

 فصل جدید مجموعه تلویزیونی «نون‌خ» بعد از گذشت مدتی از تصویربرداری خود در اطراف تهران، به چابهار رسید.

مهدی فرجی تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی، گفت: این روز‌ها تصویربرداری سریال در چابهار ادامه دارد و در تهران و کردستان هم فیلمبرداری خواهیم داشت.

 

او همچنین درباره زمان پخش و حضور پررنگ بازیگران بومی و محلی در این فصل افزود: شروع پخش این سریال در ابتدای ماه رمضان خواهد بود و خوشبختانه کنار بازیگران فصل‌های قبلی همچون حمیدرضا آذرنگ، بازیگران بومی و محلی جدیدی هم به گروه اضافه شده‌اند.

توجه به محور‌هایی همچون محیط زیست، میراث فرهنگی و مسائل اقوام کماکان در دستور کار سعید آقاخانی و عوامل «نون‌خ ۵» است.

شنیده می‌شود با تنوع لوکیشن و توجه به موضوعات جدید در فیلمنامه، فصل پنجم «نون‌خ» برگ برنده جدیدی را به رخ مخاطب خواهد کشید.

حمیدرضا آذرنگ، سعید آقاخانی، امیر سهیلی، هومن حاجی‌عبداللهی، سیروس میمنت، مجید یاسر، بیژن بنفشه‌خواه، کاظم نوربخش، نسرین مرادی، هدیه بازوند، سیدعلی صالحی، پاشا جمالی، ندا قاسمی، ماشاءالله وروایی و صهبا شرافتی از جمله بازیگران این سریال تلویزیونی‌اند.

«نون‌خ» به‌کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی از نوروز ۱۳۹۸ از شبکه یک به نمایش درآمد. «نون‌خ» در اصل مخفف نام نقش اصلی این سریال، نورالدین خانزاده است. تاکنون چهار فصل از این مجموعه ساخته و پخش شده است که در نوروز سال‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ پخش شدند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 119543

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر