واکنش ها به فیلم لو رفته «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا» | سکانس سانسوری مهناز افشار و طناز طباطبایی در استخر

سومین قاچاق پیاپی: «ارادتمند نازنین بهاره تینا» هم منتشر شد!. با انتشار نسخه فیلم توقیف شده عبدالرضا کاهانی حالا قاچاق فیلم‌ها به یک بحران همه جانبه برای سینمای ایران تبدیل شده است.

واکنش ها به فیلم لو رفته «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا» | سکانس سانسوری مهناز افشار و طناز طباطبایی در استخر

 سومین قاچاق پیاپی: «ارادتمند نازنین بهاره تینا» هم منتشر شد!. با انتشار نسخه فیلم توقیف شده عبدالرضا کاهانی حالا قاچاق فیلم‌ها به یک بحران همه جانبه برای سینمای ایران تبدیل شده است.

فیلم «ارادتمند نازنین بهاره تینا» با بازی مهناز افشار، طناز طباطبایی، سحر دولتشاهی، آیدا ماهیانی، مهران غفوریان، محمد کارت و ... در کانال‌های تلگرامی در حال انتشار است.

این سومین قاچاق پی در پی فیلم‌های سینمایی در کمتر از یک هفته است.. عبدالرضا کاهانی مدتی قبل اعلام کرده بود قصد انتشار فیلم توقیف شده‌اش را در اینترنت دارد، اما در نهایت اعلام کرد به دلیل خواست تهیه‌کننده فیلم از این تصمیم منصرف شده.

در این شرایط هنوز منشا انتشار این فیلم و همچنین «تفریق» و «بی رویا» مشخص نیست و باید در انتظار توضیحات ستاد صیانت و سازمان سینمایی در این مورد بود

 

ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا فیلمی به کارگردانی و نویسندگی عبدالرضا کاهانی ساخته سال ۱۳۹۵ است. عبدالرضا کاهانی که بعد از اکران استراحت مطلق در ایران و چند کشور دیگر برای مدتی به استراحت پرداخت، در زمستان ۱۳۹۴ فیلم جدیدش را جلوی دوربین برد. این فیلم سه بازیگر زن اصلی دارد که این نقش‌ها را طناز طباطبایی، مهناز افشار و آیدا ماهیانی برعهده دارند و بازیگر مرد این فیلم هم مهران غفوریان است.

در این فیلم زندگی سه دختر با خواستگاه‌های فکری گوناگون روایت می‌شود که هر سه به نوعی مجردند و همین می‌شود که به دل خیابان زده و با حضور در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها از مردان انتقام می‌گیرند.

فیلم ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا

فیلم| سکانس لو رفته و جنجالی «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا» با بازی مهناز افشار و طناز طباطبایی

سکانس سانسور شده از فیلم توقیف شده «ارادتمند نازنین، بهاره، تینا» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی که این کارگردان در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است را در فایل زیر می‌بینید.

 سکانسی از فیلم «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی که روز شنبه لو رفت، بین کاربران فضای مجازی پربازدید شده است.

واکنش تند کاهانی به انتشار غیرقانونی فیلم «ارادتمند نازنین، بهاره، تینا» | با مجوز ارشاد فیلم نمی‌سازم

کارگردان «ارادتمند نازنین، بهاره، تینا» می‌گوید نسخه خصوصی این فیلم که در اختیار وزارت ارشاد است، به شکل غیرقانونی و قاچاق دست به دست می‌شود.

عبدالرضا کاهانی

 نزدیک به ۵ سال است که از توقیف فیلم «ارادتمند نازنین، بهاره، تینا» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی می‌گذرد. این روزها دوباره سکانسی از این فیلم در شبکه‌های اجتماعی مجازی دست به دست می‌شود که مربوط به قسمت سانسور شده این فیلم است. اما کارگردان فیلم «ارادتمند نازنین، بهاره، تینا» صرفا به انتشار این سکانس بسنده نمی‌کند و می‌گوید نسخه خصوصی این فیلم به شکل غیرقانونی و قاچاق دست به دست می‌شود.

کاهانی با اشتراک‌گذاری سکانس سانسورشده این فیلم در واکنش به انتشار غیرقانونی فیلمش در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «جهت اطلاع؛ مدت‌هاست نسخه‌ی خصوصی فیلم #ارادتمند_نازنین_بهاره_تینا که در اختیار #وزارت_ارشاد است؛ میان مدیران، مسئولان سینمایی، خانواده‌های آن‌ها و حتی اهالی سینما -به شکل غیر قانونی و قاچاق- دست به دست می‌شود اما پس از حدود پنج سال که از ساخت فیلم می‌گذرد به سازندگانش هشدار می‌دهند؛ مردم و تماشاگران خارجی اجازه‌ی تماشای آن را ندارند! بدون تردید گرفتاری مردم - در این روزهای عجیب و سخت - مهم‌تر از حواشی تمام نشدنی فیلم من است اما قول می‌دهم در این جنگ نابرابر با وزارت ارشاد، راهی برای نمایش و انتشار عمومی فیلم پیدا کنم. لطفا اندکی دیگر صبر کنید و به من حق بدهید که مدت‌هاست با مجوز وزارت ارشاد فیلم نمی‌سازم و رؤیاهایم را مستقل از نظارت سانسورچی‌ها در چهار گوشه‌ی جهان جستجو می‌کنم.

ارادتمند شما. عبدالرضا کاهانی»

فیلم ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا

اگر شریکم اجازه بدهد، همین الان فیلم را آنلاین منتشر می‌کنم

کاهانی پیش‌تر نیز در صفحه اینستاگرام خود در پاسخ به درخواست‌هایی مبنی بر منتشر کردن این فیلم نوشته بود: «در جواب دوستان عزیزی که انتظار دارند فیلم #ارادتمند_نازنین_بهاره_تینا رو اینترنتی پخش کنم باید بگم:

اگه شریک دوست‌داشتنی‌ام -که دلایل موجه برای عدم انتشار فیلم داره- اجازه بده، همین الان فیلمو آنلاین منتشر می‌کنم؛ به احترام شما که بارها و بارها منو شرمنده کردید و با کامنت‌های زیبا و صمیمانه‌ سراغ فیلمو گرفتید. پس از چند سال انتظار، توقعی ندارم جز این‌که شما -بدون سانسور- تماشاگر فیلم باشید.

وقتی می‌گید فیلمو اینترنتی پخش کنم مطمئن باشید منم بهش فکر کردم و اگه مانعی نباشه لحظه‌ای درنگ نمی‌کنم. این اثر متعلق به شماست. شما که هر روز در حال پیشرفت فکری و اجتماعی هستید و من خجالت می‌کشم محصول فکری پنج سال گذشته‌م رو از شما دریغ کنم. دوستتون دارم. عبدالرضا کاهانی»

فیلم ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا

ادعای عجیب درباره لو رفتن فیلم مهناز افشار و طناز طباطبایی

وب سایت تبیان مدعی شده که قاچاق فیلم «ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا» از عمد بوده است!

تبیان در ادامه مدعی شده است:

* طی یک هفته گذشته سه فیلم ایرانی به عنوانی قاچاق شده‌اند. «تفریق»، «بی‌رویا» و «ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا». تفریق که قرار بود در اپل‌تی‌وی منتشر شود و در جشنواره‌ها حضور داشت، سر از وب‌سایت‌ها درآورد. بی‌رویا هم قرار بود در پلتفرم‌های داخلی اکران آنلاین شود که به نظر می‌رسد از همان طریق به فضای مجازی راه پیدا کرده. 

* اما قاچاق «ارادتمند: نازنین، بهاره و تینا» از همه عجیب‌تر و حاشیه‌دارتر است. این فیلم از ۸ سال پیش تا امروز اصلا پروانه نمایش نگرفته و در کمیته بازبینی فیلم‌های توقیفی دولت روحانی هم غیرقابل انتشار تشخیص داده شد و اصلا امیدی به انتشارش نبود. عبدالرضا کاهانی، کارگردان فیلم هم چندباری درباره انتشار نسخه آن در اینترنت صحبت کرده بود، اما هر بار به دلیلی این اتفاق نمی‌افتاد.

* حالا در بحبوحه‌ انتشار دو فیلم دیگر خیلی ناگهانی «ارادتمند» با کیفیت بالا و نسخه اسکوپ قاچاق می‌شود. کاهانی هم که چند سالی می‌شود خارج از ایران زندگی می‌کند، دقیقا همان شب در بی‌بی‌سی فارسی حاضر می‌شود می‌گوید «این فیلم تنها چیزی بوده که او را به گذشته وصل می‌کرده و در آستانه سالگرد جنبش زنان ایران، این انتشار مراسم خاکسپاری فیلمش بوده است.»

* آقای کاهانی جای دیگری از صحبت‌هایش هم این‌طور به قضیه نگاه می‌کند که «چون در سالگرد اتفاق‌های سال گذشته هستیم، با انتشار نسخه‌های قاچاق فیلم‌ها می‌خواهند مردم را سرگرم کنند تا در خانه بمانند!»

بیوگرافی بازیگران فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا

ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا فیلمی به کارگردانی و نویسندگی عبدالرضا کاهانی ساخته سال ۱۳۹۵ است. عبدالرضا کاهانی که بعد از اکران استراحت مطلق در ایران و چند کشور دیگر برای مدتی به استراحت پرداخت، در زمستان ۱۳۹۴ فیلم جدیدش را جلوی دوربین برد. این فیلم سه بازیگر زن اصلی دارد که این نقش‌ها را طناز طباطبایی، مهناز افشار و آیدا ماهیانی برعهده دارند و بازیگر مرد این فیلم هم مهران غفوریان است.

 

فیلمنامه این فیلم را نیز کاهانی نوشته‌است؛ فیلمی که هنوز جزئیاتی از داستان آن رسانه‌ای نشده اما برخلاف کارهای قبلی این کارگردان فضایی زنانه دارد. فیلمبرداری فیلم از ۱۵ دی ۱۳۹۴ به تهیه‌کنندگی عبدالرضا کاهانی و سعید خانی آغاز شد. در تابستان سال ۱۴۰۲ نسخه باکیفیت این فیلم در فضای اینترنت پخش شد.

مهناز افشار در نقش تینا

مهناز افشار، هنرپیشه و بازیگر ایرانی است. او در تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۳۴۹ (26 آوریل 1970) در تهران، ایران به دنیا آمد. مهناز افشار در زمینه بازیگری فعالیت می‌کند و در طول سال‌ها در فیلم‌ها، سریال‌ها و تئاتر نقش‌های متنوعی را ایفا کرده است. او در دهه ۱۳۷۰ با فیلم “پیشاهنگی” به کارگردانی مسعود کیمیایی به سینما وارد شد و از آن پس در فیلم‌ها و سریال‌های معروفی همچون “هواداران”، “همنشینی”، “به من بگو دوست داری”، “شهرزاد”، “شبی که ماه کامل شد” و بسیاری دیگر نقش‌های قابل توجهی را ایفا کرده است.

افشار به خاطر بازیگری استعداد بالا و توانایی در اجرای نقش‌های مختلف تحسین‌برانگیز شناخته می‌شود. او برای بازی در فیلم “همنشینی” از جشنواره فجر جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرده است. علاوه بر فعالیت در زمینه بازیگری، در زمینه فعالیت‌های اجتماعی نیز فعالیت داشته و در برخی از پروژه‌های مربوط به حمایت از کودکان و افراد نیازمند شرکت کرده است.

مهناز افشارفیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا

طناز طباطبایی در نقش بهاره

طناز طباطبایی (زاده ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۲) بازیگر ایرانی است. او برای نقش‌آفرینی در فیلم شنای پروانه (۱۳۹۸) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنوارهٔ فیلم فجر را دریافت کرده‌است. همچنین برای فیلم بی‌رؤیا (۱۴۰۰) برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد. برای فیلم‌های صداها (۱۳۸۷)، رخ دیوانه (۱۳۹۳) و خشم و هیاهو (۱۳۹۴) هم نامزد دریافت این جایزه شده بود.

او در سال‌های ابتدایی خود در سینما به‌عنوان بازیگر ظاهر شد و در فیلم‌هایی همچون “مدرسه‌ی کشاورزی” و “شبی در کنار خانه” نقش‌هایی ایفا کرد. همچنین در سریال‌هایی مانند “پایتخت” و “دلدادگان” حضور داشته است.

همچنین، طناز طباطبایی در تئاتر نیز فعالیت داشته و در برخی اجراهای تئاتر شرکت کرده است. او در نمایش‌هایی همچون “سیاوش در سرزمین پلید” و “گل‌های سفید” به ایفای نقش پرداخته است.

علاوه بر فعالیت در زمینه هنر، طناز طباطبایی همچنین در فعالیت‌های اجتماعی نیز مشارکت داشته است. او در برخی از پروژه‌های مربوط به حمایت از کودکان و افراد نیازمند شرکت کرده و نقش مستمری را ددر این زمینه ایفا کرده است.

طناز طباطبایی فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا

آیدا ماهیانی در نقش نازنین

 

آیدا ماهیانی، هنرپیشه و بازیگر ایرانی است. او در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۶۰ (13 اوت 1981) در تهران، ایران به دنیا آمد. آیدا ماهیانی در طول سال‌ها در صنعت سینما و تلویزیون ایران فعالیت‌های متنوعی را انجام داده است.

او به عنوان بازیگر در سینما با فیلم “دیوانه” به کارگردانی علی رزم‌کار وارد صحنه شد. از آن پس، در فیلم‌هایی همچون “زندگی در رنگ”، “یک عالمه رنگ”، “به زودی آماده میشوم” و “سمفونی یک شهر” نقش‌های مهمی را ایفا کرده است. همچنین در سریال‌ها نیز حضور داشته و در مجموعه‌هایی همچون “پرستوها”، “بهارستان”، “سیمای آتش” و “شهرزاد” بازی کرده است.

فیلم ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا

مهران غفوریان در نقش بهزاد

مهران غفوریان (زادهٔ ۳ شهریور ۱۳۵۳)، بازیگر، کمدین و کارگردان ایرانی است. او فارغ‌التحصیل رشتۀ نقاشی است و با بازی در مجموعۀ لبخند سوم (۱۳۷۳)، پا به عرصه بازیگری گذاشت و خیلی زود وارد عرصه کارگردانی نیز شد. وی در سال ۱۳۸۰ با کارگردانی مجموعهٔ زیر آسمان شهر و بازی در آن به شهرت رسید.

بازیگری را به کارگردانی مسعود رشیدی با مجموعۀ طنز لبخند سوم آغاز کرد و خیلی زود به عرصۀ کارگردانان تلویزیونی پیوست. از سال ۱۳۷۶، برنامۀ “گل‌ها” و پس از آن، حرف تو حرف را ساخت و سپس در سال ۱۳۷۷، با مهران مدیری هم بازی شد.

سپس این چند نفر را کارگردانی کرد که در بین مردم به نام “هژیرها” معروف شده بود. بعد از آن، زیر آسمان شهر را ساخت که آغازی برای پخش هر شب سریال‌ در تلویزیون شد. با موفقیت این مجموعه، وی اقدام به ساخت سری دوم و سوم آن نمود.

فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا مهران غفوریان

سحر دولتشاهی در نقش مهسا

سحر دولتشاهی (زادهٔ ۱۶ مهر ۱۳۵۸) بازیگر اهل ایران است. او در رشتهٔ ادبیات نمایشی و مترجمی زبان فرانسه تحصیل کرده‌است. فیلم چهارشنبه‌سوری (۱۳۸۴) نخستین حضور او در سینما و تئاتر نیمروز خواب آلود (۱۳۸۰) نخستین کار حرفه‌ای او بود.

دولتشاهی دوبار برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های عصر یخبندان (۱۳۹۳) و چهارراه استانبول و عرق سرد (۱۳۹۶) برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شده‌است. او برای بازی در مجموعهٔ قورباغه (۱۳۹۹–۱۴۰۰) نامزد بهترین بازیگر زن درام از جشن حافظ شد.

سحر دولتشاهی

پانته آ سیروس در نقش نسرین

 

پانته‌آ سیروس (زادهٔ ۱ فروردین ۱۳۵۳) بازیگر ایرانی است. او فعالیت در زمینهٔ نقاشی را در سال ۱۳۷۰ زیر نظر آیدین آغداشلو آغاز کرد و بعدها بازیگر شد. سیروس فارغ‌التحصیل در مقطع لیسانس طراحی صنعتی از دانشگاه آزاد تهران است. نخستین تجربهٔ حضور او در سینما فیلم اینجا همه‌چیز خوب است (۱۳۹۱) بوده‌است.

پانته آ سیروس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 102889

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • مهدی

        این سینمای ایران نیست، سینمای یک عده آدم شکم سی. و سگ چرون هست.

      ارسال نظر