نوه مولوی عبدالحمید بازداشت شد

«عبدالنصیر شه‌بخش» نوه مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جماعت مسجد مکی زاهدان دستگیر شده است.

نوه مولوی عبدالحمید بازداشت شد

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم است که در روزهای اخیر، اخباری مبنی بر توطئه برای ترور او در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده بود؛ با این وجود، رسانه‌های دولتی روز سه‌شنبه «۶ تیر ماه ۱۴۰۲» از دستگیری عوامل اصلی انتشار شایعه مسمومیت مولوی عبدالحمید، امام جماعت مسجد مکی زاهدان خبر دادند؛ و روز چهارشنبه «۷ تیر ماه ۱۴۰۲» اعلام شد که نوه مولوی عبدالحمید اسماعیل‌ زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم نیز دستگیر شده است. 

بیشتر بخوانید: بیانیه دفتر مولوی عبدالحمید درباره شایعه اخیر

زاهدان در ماه‌های اخیر کانون حوادث و اعتراضات گسترده بوده است و تجمعات اعتراضی مردم زاهدان در روزهای جمعه و پس از نماز جمعه خطبه‌های مولوی عبدالحمید در مسجد مکی، در اعتراض به حادثه جمعه خونین زاهدان همچنان ادامه دارد و خبرساز است. آخرین وضعیت پرونده ترور مولوی عبدالحمید اعلام شد و دستگیری عبدالنصیر شه‌بخش، نوه مولوی عبدالحمید اعلام شد. 

مولوی عبدالحمید

عبدالنصیر شه‌بخش، نوه مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جماعت مسجد مکی زاهدان دستگیر شده است.

 خبرگزاری تسنیم نوشت: روز گذشته خبری مبنی بر دستگیری عوامل انتشار و پخش شایعه تلاش برای مسمومیت عبدالحمید منتشر شد. پیگیری‌ها نشان می‌دهد یکی از این عوامل، عبدالنصیر شه‌بخش، نوه مولوی عبدالحمید بوده است.

تسنیم نوشته است: از زمان حوادث سال گذشته، برخی نزدیکان آقای اسماعیل‌زهی اقدام به فعالیت‌های ضد امنیتی همچون ارتباط و همکاری با رسانه‌های معاند کرده بودند که نوه مولوی عبدالحمید نیز در همین راستا بازداشت شده است.

نوه مولوی عبدالحمید

در تحقیقات اولیه از این افراد مشخص شد که بدون استناد و داشتن مدارک قانونی ‌و صرفا با هدف ایجاد التهاب و‌ آشوب در استان سیستان وبلوچستان دست به انتشار این شایعه زده بودند که پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده است.

بازداشت عوامل انتشار شایعه مسمومیت مولوی عبدالحمید

خبرگزاری «ایرنا»، رسانه دولت اعلام کرد: چند نفر از عوامل اصلی انتشار شایعه مسمومیت مولوی عبدالحمید امام جماعت مسجد مکی زاهدان دستگیر شدند.

به گزارش عرشه آنلاین، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشته است: طی روزهای گذشته خبری مبنی بر ترور بیولوژیکی و مسمومیت امام‌جماعت مسجد مکی زاهدان در فضای مجازی منتشر شد که از اساس کذب بود.

او افزود: در همین راستا براساس تاکید ویژه رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان مبنی بر شناسایی و برخورد قاطع با عوامل نشر این شایعه که موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم کرده بودند، تعدادی از این عوامل و فعالان فضای مجازی شناسایی و بازداشت شدند.

این منبع آگاه تاکید کرد: در تحقیقات ‌اولیه مشخص شد که این افراد بدون استناد و داشتن مدارک قانونی ‌و صرفا با هدف ایجاد التهاب و آشوب در استان سیستان وبلوچستان دست به انتشار این شایعه زده بودند که پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا، رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بازداشت یک فرد با این عنوان که قصد مسمومیت طلاب مسجد مکی و شخص مولوی عبدالحمید را بر عهده داشته، اقدامی غیرقانونی بوده است، گفت: عوامل وابسته به مسجد مکی باید با دلیل و مدرک ثابت کنند ماجرای شخص مذکور که مدعی هستند قصد مسمومیت طلاب و مولوی عبدالحمید را داشته است، چه بوده است و باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا، رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به شفافیت سازی در خصوص اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر حبس و اعتراف گیری از یک طلبه در مسجد مکی، افزود: در این خبر مطرح شده فردی قصد مسمومیت طلاب مسجد مکی و شخص مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی را داشته و در این خصوص گزارشی تهیه کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در مورد این فرد ادعا شده است که گویا روزی ۱۵ میلیون تومان از اطلاعات سپاه گرفته و کارت او شارژ شده است که پس از بررسی‌های مسجدمکی مشخص شد چنین پولی به حسابش واریز نشده است.

او ادامه داد: اینکه افراد وابسته به مسجد مکی مدعی شده‌اند، فرد مذکور قصد مسمومیت طلاب و امام جمعه مسجد مکی زاهدان را داشته است و یا اینکه آدم عادی نبوده و دارای اختلال حواس است، باید به اثبات برسد و عوامل دخیل در این حبس با دلیل و مستندات پاسخگوی قانون باشند.

فیلمی نیز منسوب به اظهارات فرد منتشرکننده خبر ترور مولوی عبدالحمید در رسانه‌های دولتی منتشر شده است.

آخرین وضعیت پرونده جمعه خونین زاهدان و ترور مولوی عبدالحمید

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، گفت: واقعه ۸ مهر در زاهدان، آزمون مهمی برای همگان بویژه دستگاه قضا و سازمان قضائی نیروهای مسلح است.

آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در دیدار اعضای شورای قضائی سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته قوه قضائیه، ضمن تبریک این هفته و گرامی‌داشت نام و یاد حضرت امام خمینی (ره) و شهدا خصوصاً شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و همراهان و یاران ایشان، از گزارش ارائه شده و تلاش‌های خالصانه کارکنان دستگاه قضا تقدیر کرده و افزود: دشمن، جنگ ترکیبی و گسترده‌ای را در ابعاد مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی علیه ما دنبا می‌کند. که در بخش تبلیغاتی و فرهنگی در پی القای مواردی از جمله ناکارآمدی نظام اسلامی، تبعیض، بی‌عدالتی و امثال اینهاست که در تریبون‌های مختلف شنیده می‌شود.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: ما هم در این جنگ ترکیبی باید یک جبهه مقاومت ترکیبی تشکیل بدهیم و با یک تقسیم کار درست هر کدام در هر جایگاهی که هستیم بتوانیم با تمام قدرت و شدت با دشمن مقابله کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در رابطه با گزارشی که درباره واقعه هشتم مهر زاهدان مطرح شد، تاکید کرد: واقعیت این است اتفاقی که در سال گذشته رخ داد خیلی ناهنجار بود و و این یک آزمون بزرگ برای همه ما و مردم و در واقع یک امتحان الهی است و دستگاه قضایی و سازمان قضایی نیروهای مسلح یکی از موارد مهمی هستند که در برابر این آزمون مهم قرار گرفته‌اند.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه مردم منتظر هستند ما چه اقدامی صورت می‌دهیم و آیا به دنبال اجرای عدالت هستیم، ادامه داد: اجرای عدالت ابعاد مختلفی دارد و بررسی جامع، دقیق، منصفانه و برخورد متناسب و بازدارنده با متخلفان از هر ناحیه‌ای که باشند باید انجام بشود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 94557

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر