خبر جنجالی از حوادث اخیر زاهدان | توضیحات عجیب درباره ترور مولوی عبدالحمید و مولوی عبدالواحد ریگی خبرساز شد

آخرین وضعیت پرونده جمعه خونین زاهدان، ترور مولوی عبدالحمید و پرونده ترور مولوی عبدالواحد ریگی اعلام شد.

خبر جنجالی از حوادث اخیر زاهدان | توضیحات عجیب درباره ترور مولوی عبدالحمید و مولوی عبدالواحد ریگی خبرساز شد

زاهدان در ماه‌های اخیر کانون حوادث و اعتراضات گسترده بوده است. تجمعات اعتراضی مردم زاهدان در روزهای جمعه و پس از نماز جمعه در مسجد مکی، در اعتراض به حادثه جمعه خونین زاهدان همچنان ادامه دارد و خبرساز است. آخرین وضعیت پرونده هشتم مهرماه زاهدان، کلانتری ۱۶ زاهدان و جمعه خونین زاهدان اعلام شد. در روزهای اخیر، اخباری مبنی بر توطئه برای ترور مولوی عبدالحمید در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده است. آخرین وضعیت پرونده ترور مولوی عبدالحمید و پرونده ترور مولوی عبدالواحد ریگی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: ماجرای خبر محاصره مسجد مولوی عبدالحمید در زاهدان چیست؟

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان جزییات ماجرای ترور مولوی عبدالحمید و حبس و اعتراف‌گیری از یک طلبه در مسجد مکی زاهدان را تشریح کرد. 

بیشتر بخوانید: اخبار دردناک و تکان‌دهنده از زاهدان | در زاهدان چه خبر است؟ فیلم

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان نیز آخرین جزئیات درباره پرونده شهادت و ترور مولوی عبدالواحد ریگی، امام جمعه مسجد امام حسین(ع) اهل سنت خاش را اعلام کرد.

زاهدان

 رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان درباره ماجرای ترور مولوی عبدالحمید و حبس و اعتراف‌گیری از یک طلبه در مسجد مکی زاهدان توضیحاتی ارائه کرد.

حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا، رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بازداشت یک فرد با این عنوان که قصد مسمومیت طلاب مسجد مکی و شخص مولوی عبدالحمید را بر عهده داشته، اقدامی غیرقانونی بوده است، گفت: عوامل وابسته به مسجد مکی باید با دلیل و مدرک ثابت کنند ماجرای شخص مذکور که مدعی هستند قصد مسمومیت طلاب و مولوی عبدالحمید را داشته است، چه بوده است و باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید: ماجرای خبرساز ترور بیولوژیک مولوی عبدالحمید در مسجد مکی چیست؟

حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا، رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به شفافیت سازی در خصوص اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر حبس و اعتراف گیری از یک طلبه در مسجد مکی، افزود: در این خبر مطرح شده فردی قصد مسمومیت طلاب مسجد مکی و شخص مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی را داشته و در این خصوص گزارشی تهیه کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در مورد این فرد ادعا شده است که گویا روزی ۱۵ میلیون تومان از اطلاعات سپاه گرفته و کارت او شارژ شده است که پس از بررسی‌های مسجدمکی مشخص شد چنین پولی به حسابش واریز نشده است.

او ادامه داد: اینکه افراد وابسته به مسجد مکی مدعی شده‌اند، فرد مذکور قصد مسمومیت طلاب و امام جمعه مسجد مکی زاهدان را داشته است و یا اینکه آدم عادی نبوده و دارای اختلال حواس است، باید به اثبات برسد و عوامل دخیل در این حبس با دلیل و مستندات پاسخگوی قانون باشند.

زاهدان

حجت‌الاسلام مصطفوی‌نیا با بیان اینکه کشور قانون دارد و بازداشت این فرد اقدامی غیرقانونی بوده است، گفت: هم‌اینک شخص مذکور که چند روزی در بازداشت بسر برده شاکی است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: روز گذشته دستگاه‌های امنیتی شخص مذکور را به پزشک قانونی و مراجع ذیربط معرفی کرده‌اند تا اگر وی یا شخصی از خانواده‌اش شکایتی دارد آن را ثبت کند که تاکنون گزارشی مبنی بر ارائه شکایت دریافت نکرده‌ایم.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: عوامل وابسته به مسجد مکی باید با دلیل و مدرک ثابت کنند ماجرای شخص مذکور که مدعی هستند قصد مسمومیت طلاب و مولوی عبدالحمید را داشته، چه بوده، باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

سه نفر در ارتباط با پرونده ترور مولوی عبدالواحد ریگی دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان از دستگیری سه نفر و رسیدگی سریع به پرونده شهادت مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه مسجد امام حسین(ع) اهل سنت خاش خبر داد.

مهدی شمس‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: به محض وقوع حادثه سریعاً اقدامات پلیسی در این زمینه آغاز و پلیس وارد عمل شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان افزود: در کمتر از یک هفته، سه نفر از متهمان دستگیر و اعتراف کردند که با حیله شهید عبدالواحد ریگی را وارد ماشین کرده و در مسیر وی را با اسلحه به شهادت رسانده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان ادامه داد: سریعاً پرونده در شعبه ویژه قتل، رسیدگی در نهایت در مدت زمان کوتاه تحقیقات تکمیل شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای یک نفر از متهمان کیفر خواست به عنوان مباشرت در قتل عمدی و برای ۲ نفر دیگر معاونت در جرم قتل عمد صادر و پرونده به دادگاه کیفری یک ارسال شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان همچنین در رابطه با آخرین وضعیت پرونده شهادت حجت الاسلام سجاد شهرکی امام جماعت مسجد مولای متقیان زاهدان گفت: در این رابطه افرادی دستگیر شدند و کیفر خواست نیز صادر شده که بزودی محاکمه آنان آغاز می‌شود.

آخرین وضعیت پرونده جمعه خونین زاهدان

دادستان نظامی سیستان و بلوچستان گفت: در خصوص حادثه کلانتری ۱۶ زاهدان به طور کلی سه پرونده تشکیل شده است.

حسینعلی میر، دادستان نظامی سیستان و بلوچستاندر نشست خبری اظهارداشت: در پرونده نخست تعداد ۱۵ نفر از متهمان در اواخر سال گذشته کیفرخواست آنها به دادگاه ارسال و احکام این افراد نیز صادر شده است اما در حال حاضر در مرحله تجدید نظرخواهی قرار دارد و با توجه به اینکه هنوز نهایی نشده نمی توان احکام نهایی را اعلام کرد.

او بیان کرد: همچنین در پرونده دوم که برای این موضوع تشکیل شده به ۱۱ نفر از متهمان این حادثه مربوط می شود که اقدام به تیراندازی کرده که تیراندازی آنها منجر به قتل نیز شده است.

دادستان نظامی سیستان و بلوچستان در خصوص این افراد نیز بعد از تشکیل پرونده تعدادی از شکات متأسفانه با وجود احضار مراجعه نکردند برای طرح شکایت و همچنین آن تعدادی که نیز مراجعه کردند از اولیای دم نیز یا گواهی انحصار وراث را ارائه ندادند یا مراجعه نکردند و برخی از مجروحین این حادثه نیز به دلیل طول درمان هنوز نظر نهایی پزشکی قانونی را دریافت نکردند به طوری که این پرونده برخی نواقص دیگر نیز داشته که اواخر سال گذشته با کیفر خواست به دادگاه ارسال شده اما چون نواقصی از این دست داشت دادگاه نتوانست رأی نهایی را صادر کند.

دادستان نظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این پرونده مجدد به دادسرا اعاده شده تا نواقص برطرف و بعد مجدد برای رسیدگی به کیفر خواست به دادگاه ارسال شود.

میر اظهار داشت: همچنین پرونده دیگر این حادثه درباره فرماندهانی بود که اقداماتی نظیر ترک فعل، عدم رعایت نظامات دولتی و گزارشات خلاف واقع داشتند که برای آنها نیز کیفر خواست تشکیل و جلسات آن نیز برگزار شده که استعلاماتی دارد که در حال انجام است و به محض دریافت پاسخ استعلامات احکام آنها نیز صادر خواهد شد.

دادستان نظامی سیستان و بلوچستانتاکید بیان کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح همواره سعی کرده اولویت اصلی خود را بر پیشگیری از وقوع جرم قرار دهد و این نهاد با آگاه سازی نیروهای مسلح  با حضور در سطح یگان و با آموزش حقوقی و قضایی بر این مهم تاکید داشته است.

دادستان نظامی سیستان و بلوچستان در خصوص ضابطان نیز گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح همچنین وظیفه خود می‌داند بر تمام بازداشگاه‌های استان نظارت کامل داشته باشد و با دیدارنزدیک از متهمان و محکومان تلاش دارد در جریان پرونده قضایی آنها قرار بگیرید.

او ادامه داد: اگر نقض حقوق شهروندی از سوی نیروهای مسلح رخ دهد این سازمان سریعاً ورود می کند و اگر فرد شاکی باشد رسیدگی قضایی انجام می شود.

دادستان نظامی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: هنوز احکام برخی از نیروهای نظامی این پرونده قطعی نشده است و به محض نهایی شدن به سمع و نظر مردم شریف استان خواهد رسید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93351

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • زهره

        بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند چو ردی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار) مثل خداوند بی دریغ و یکسان و با همه با محبت و با گذشت و بخشنده باشیم و حق هیچ انسانی را ضایع نکنیم با هیچ دینی به بهشت نمی رویم مگر اینکه انسان باشیم

      • محمدی

        به عبدالحمید یکی بگه موشک بدرد نمیخوره زمانی که صدام ملعون شهرهای ما را میزد اگر موشک داشتیم ازین غلطها نمیکرد چرا اسراییل جگرنداره حمله کنه از ترس موشکهاست

      ارسال نظر