بازداشت عوامل انتشار شایعه مسمومیت مولوی عبدالحمید

چند نفر از عوامل اصلی انتشار شایعه مسمومیت مولوی عبدالحمید امام جماعت مسجد مکی زاهدان دستگیر شدند.

بازداشت عوامل انتشار شایعه مسمومیت مولوی عبدالحمید

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم است. روایت‌های مختلفی از بازداشت یک فرد مشکوک در دفتر مولوی عبدالحمید در رسانه‌های دولتی، رسانه‌های محلی سیستان و بلوچستان و فضای مجازی وجود دارد. در روزهای اخیر، اخباری مبنی بر توطئه برای ترور مولوی عبدالحمید در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده است. زاهدان در ماه‌های اخیر کانون حوادث و اعتراضات گسترده بوده است و تجمعات اعتراضی مردم زاهدان در روزهای جمعه و پس از نماز جمعه خطبه‌های مولوی عبدالحمید در مسجد مکی، در اعتراض به حادثه جمعه خونین زاهدان همچنان ادامه دارد و خبرساز است. آخرین وضعیت پرونده ترور مولوی عبدالحمید و پرونده ترور مولوی عبدالواحد ریگی اعلام شد. 

چند نفر از عوامل اصلی انتشار شایعه مسمومیت مولوی عبدالحمید امام جماعت مسجد مکی زاهدان دستگیر شدند.

به گزارش عرشه آنلاین، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: طی روزهای گذشته خبری مبنی بر ترور بیولوژیکی و مسمومیت امام‌جماعت مسجد مکی زاهدان در فضای مجازی منتشر شد که از اساس کذب بود.

بیشتر بخوانید: خبر جنجالی از حوادث اخیر زاهدان | توضیحات عجیب درباره ترور مولوی عبدالحمید و مولوی عبدالواحد ریگی خبرساز شد

وی افزود: در همین راستا براساس تاکید ویژه رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان مبنی بر شناسایی و برخورد قاطع با عوامل نشر این شایعه که موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم کرده بودند، تعدادی از این عوامل و فعالان فضای مجازی شناسایی و بازداشت شدند.

این منبع آگاه تاکید کرد: در تحقیقات ‌اولیه مشخص شد که این افراد بدون استناد و داشتن مدارک قانونی ‌و صرفا با هدف ایجاد التهاب و آشوب در استان سیستان وبلوچستان دست به انتشار این شایعه زده بودند که پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا، رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بازداشت یک فرد با این عنوان که قصد مسمومیت طلاب مسجد مکی و شخص مولوی عبدالحمید را بر عهده داشته، اقدامی غیرقانونی بوده است، گفت: عوامل وابسته به مسجد مکی باید با دلیل و مدرک ثابت کنند ماجرای شخص مذکور که مدعی هستند قصد مسمومیت طلاب و مولوی عبدالحمید را داشته است، چه بوده است و باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید: ماجرای خبرساز ترور بیولوژیک مولوی عبدالحمید در مسجد مکی چیست؟

حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا، رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به شفافیت سازی در خصوص اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر حبس و اعتراف گیری از یک طلبه در مسجد مکی، افزود: در این خبر مطرح شده فردی قصد مسمومیت طلاب مسجد مکی و شخص مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی را داشته و در این خصوص گزارشی تهیه کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در مورد این فرد ادعا شده است که گویا روزی ۱۵ میلیون تومان از اطلاعات سپاه گرفته و کارت او شارژ شده است که پس از بررسی‌های مسجدمکی مشخص شد چنین پولی به حسابش واریز نشده است.

او ادامه داد: اینکه افراد وابسته به مسجد مکی مدعی شده‌اند، فرد مذکور قصد مسمومیت طلاب و امام جمعه مسجد مکی زاهدان را داشته است و یا اینکه آدم عادی نبوده و دارای اختلال حواس است، باید به اثبات برسد و عوامل دخیل در این حبس با دلیل و مستندات پاسخگوی قانون باشند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 94411

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر