اظهارات سخنگوی قوه قضاییه درباره قتل نسیم صدقی | کسرا مددی کیست و چرا این دختر جوان را کشت؟

مسعود ستایشی درباره مرگ نسیم صدقی توضیحاتی داد.

اظهارات سخنگوی قوه قضاییه درباره قتل نسیم صدقی | کسرا مددی کیست و چرا این دختر جوان را کشت؟

نسیم صدقی، دختر ۲۳ ساله اهل شاهین‌دژ بود که در محلی خارج از محدوده شهر ارومیه و به‌طرز مشکوکی به قتل رسید. نسیم صدقی در جریان اعتراضات و حوادث ۱۴۰۱، در محلی خارج از محدوده شهر ارومیه به قتل رسید. پس از گذشت چند روز از ماجرای قتل «فرشته احمدی» در منزل خود در مهاباد، قتل دختر جوانی به نام «نسیم صدقی» در کانون توجهات قرار گرفت. 

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه درباره قتل نسیم صدقی توضیحاتی ارائه کرد.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه درباره مرگ نسیم صدقی توضیحاتی داد.

 نسیم صدقی

بیست و ششمین نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه با جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای امروز چهارشنبه، ۱۷ خرداد ماه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: چند روایت از مرگ مشکوک «نسیم صدقی» در ارومیه | قتل نسیم صدقی به دلیل اختلافات خانوادگی بوده است

سخنگوی قوه قضاییه درباره نسیم صدقی گفت: رسانه های معاند مبادرت به کشته سازی خلاف واقع داشتند که این یک نمونه از آن است.

ایشان توسط فردی به نام کسرا مددی به قتل رسیده است. مقتول از ناحیه قاتل شرایطی برایش پیش می‌آید و قاتل اقدام به قتل او می‌کند و بعد از آن مبادرت به فرار از کشور از طریق مرز ترکیه  می کند. سپس به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس می رود و از آنجا که  اعلان قرمز بین المللی داشته،  در حاشیه  خلیج فارس دستگیر و به کشور بازگردانده می شود.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: تحقیقات اولیه انجام شده است و این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و مفتوح است. متهم از  ۱۰ خرداد سال  ۱۴۰۲ تحت قرار بازداشت موقت است و اتهام او  قتل عمدی  است و اتهامات دیگری همچون  خرید و فروش مشروبات الکلی  و... دارد و انگیزه قتل برای مقام رسیدگی کننده حاصل شده و بعدا اطلاع رسانی می شود.

ستایشی در خصوص ترک فعل مسئولان در حوزه عفاف و حجاب گفت: براساس آخرین اطلاعات لایحه مربوط به ترک فعل تدوین شده است و به زودی تقدیم به دولت خواهد شد تا با بهره گیری از مقررات قانونی دقیق‌تر و روشن‌تر به موضوع ترک فعل بپردازیم و هرکجا دستگاه‌ها از انجام وظایف و تکالیف قانونی خود سرباز زنند تذکر قانونی داده‌ایم.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص اقدامات انجام شده اصلاح مجرمان گفت: باید زمینه‌های بروز و ارتکاب جرم در جامعه برداشته شود و فقر و فساد و بیکاری در جامعه به حداقل برسد‌ بازگشت مجرمان به جامعه باید مقدماتی داشته باشد که از جمله آن مشارکت فعال دستگاه‌های دیگر است.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: استفاده مؤثر از مجازات‌های جایگزین حبس اهمیت زیادی دارد و تعیین شعب اختصاصی برای مجازات‌های جایگزین حبس نیز در دستور کار است.

او گفت: علاوه بر اینکه حرفه آموزی و اشتغال زندانیان یکی دیگر از اقدامات است که اگر افراد دارای توانایی علمی و فنی نشوند نمی‌توان از آن‌ها انتظار کاری درست داشت و در این زمینه نیز کارگاه‌ها و بنگاه‌هایی که امکان اشتغال زندانیان در آن فراهم است شناسایی می‌شوند.

توضیحات رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی درباره قتل نسیم صدقی

ایسنا نوشت: رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: در پی کشف جسد یک زن در باغی واقع در ارومیه، مظنونان پرونده دستگیر شدند.

ناصر عتباتی در رابطه با شایعه کشته شدن فردی به نام نسیم صدقی در ناآرامی‌های اخیر ارومیه بیان کرد: در پی دریافت گزارش فردی، جسد یک خانم با هویت نسیم صدقی محمودجیق فرزند حسن اهل شاهین دژ که ظاهرا به صورت مجردی در ارومیه اقامت داشته در حالیکه گلوله اسلحه شکاری از ناحیه کتف راست و چسبیده به بدن،  شلیک شده بود و اسلحه وینچستر نیز در کنار جسد بود؛ در خانه باغی در روستای اوصالو ارومیه کشف شد.

او افزود: در بررسی‌ها و استعلامات صورت گرفته مشخص شد یکی از فرزندان صاحب باغ که مظنون پرونده است، ساعت ۷ از مرز سرو و در ساعت ۹ صبح همان روز نیز پدر وی از مرز خارج و مجددا ساعت ۱۰:۳۰ وارد کشور شده است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی تصریح کرد: پدر مظنون به همراه برادر دیگرش که جسد را دیده و به پلیس اطلاع داده بود، دستگیر و در حال حاضر تحت نظر هستند. تحقیقات توسط کارآگاهان جنایی آغاز نتایج حاصله متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90923

ارسال نظر