دادگستری آذربایجان غربی: قاتل متواری نسیم صدقی دستگیر شد | «نسیم صدقی» این دختر جوان کیست و چگونه کشته شد؟ + عکس

«نسیم صدقی» دختر ۲۳ساله اهل شاهین‌دژ بود که به‌طرز مشکوکی در محلی خارج از محدوده شهر ارومیه به قتل رسید. همین موضوع باعث شد این موضوع را به نیرو‌های امنیتی منسوب شود

دادگستری آذربایجان غربی: قاتل متواری نسیم صدقی دستگیر شد | «نسیم صدقی» این دختر جوان کیست و چگونه کشته شد؟ + عکس

نسیم صدقی در جریان اعتراضات و حوادث ۱۴۰۱، در محلی خارج از محدوده شهر ارومیه به قتل رسید. پس از گذشت چند روز از ماجرای قتل «فرشته احمدی» در منزل خود در مهاباد، قتل دختر جوانی به نام «نسیم صدقی» در کانون توجهات قرار گرفت. «نسیم صدقی» دختر جوان اهل شاهین‌دژ بود که به‌طرز مشکوکی در محلی خارج از محدوده شهر ارومیه به قتل رسید. رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از دستگیری قاتل نسیم صدقی که به خارج از کشور متواری شده بود خبر داد.

نسیم صدقی، نامی است که سال قبل بر سر زبان‌ها افتاد؛ یکی از چندین دختری که گفته می‌شود در اعتراضات کشته شده و مقامات رسمی مدعی هستند مرگ او هیچ ارتباطی با اعتراضات ندارد.

بیشتر بخوانید: چند روایت از مرگ مشکوک «نسیم صدقی» در ارومیه | قتل نسیم صدقی به دلیل اختلافات خانوادگی بوده است

به گزارش عرشه آنلاین، خبرگزاری میزان نوشت: آبان ماه سال گذشته خبری در مورد اینکه خانمی به نام نسیم صدقی اهل شهرستان شاهین‌دژ در جریان اغتشاشات کشته شده است، منتشر شد. «نسیم صدقی» دختر ۲۳ساله اهل شاهین‌دژ بود که به‌طرز مشکوکی در محلی خارج از محدوده شهر ارومیه به قتل رسید. همین موضوع باعث شد رسانه‌های ضدانقلاب این موضوع را به نیرو‌های امنیتی منسوب کنند.

 رسانه‌های معاند از جمله بی‌بی‌سی فارسی در این رابطه اعلام کرده بودند که: «روز نهم آبان در ارومیه، ماموران امنیتی با ۲ گلوله جنگی به نسیم صدقی شلیک کردند.»، اما خانواده و نزدیکان نسیم صدقی این ادعا را تکذیب کردند.

براساس اعلام پلیس و مراجع قضایی قاتل نسیم صدقی به خارج از کشور متواری شده بود که با اقدامات، این فرد در روز‌های گذشته به کشور مسترد شد.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در همین رابطه گفت:این فرد از همان روز‌های اول این پرونده بعنوان متهم قتل مرحومه نسیم صدقی تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی قرار گرفت که به دلیل  متواری شدن از مرز ترکیه، دستگیری وی میسر نشده بود.

او افزود: با توجه به اینکه ارتکاب قتل در ایام اغتشاشات در یک خانه ویلایی در خارج از شهر ارومیه اتفاق افتاده بود رسانه‌های معاند تلاش کردند فوت این فرد را به اغتشاشات ارتباط دهند.

رئیس کل دادگستری استان، گفت: با پیگیری‌های موثر قضایی، قاتل در شارجه امارات توسط پلیس اینترپل دستگیر پس از تحویل به ایران با قرار قانونی به اتهام قتل عمد بازداشت و به کشور بازگردانده شد.

نسیم صدفی

نسیم صدقی که بود؟ 

نسیم صدقی، نامی است که سال قبل بر سر زبان‌ها افتاد؛ یکی از چندین دختری که گفته می‌شود در اعتراضات کشته شده و مقامات رسمی مدعی هستند مرگ او هیچ ارتباطی با اعتراضات ندارد.

رسانه‌های فارسی خارج از کشور و بخشی از افکار عمومی بر این باورند که نسیم صدقی دختری ۲۳ ساله اهل شاهین دژ بوده که در روز ۹ آبان در جریان اعتراضات در شهر ارومیه کشته شده است اما ناصر عتباتی رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی می گوید که بررسی جسد نسیم صدقی نشان می دهد وی در اثر شلیک با اسلحه شکاری به کتف راست کشته شده و جسد وی همراه با اسلحه وینچستر در خانه باغی در روستای اوصالو ارومیه پیدا شده است.

او در این باره گفته بود که نسیم صدقی محمودجیق فرزند حسن و اهل شاهین دژ بوده که به تنهایی در ارومیه اقامت داشته است. رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در این باره گفته است:

در پی دریافت گزارش فردی، جسد یک خانم با هویت نسیم صدقی محمودجیق فرزند حسن اهل شاهین دژ که ظاهرا بصورت مجردی در ارومیه اقامت داشته در حالیکه گلوله اسلحه شکاری از ناحیه کتف راست و چسبیده به بدن، شلیک شده بود و اسلحه وینچستر نیز در کنار جسد بود؛ در خانه باغی در روستای اوصالو ارومیه کشف شد. در بررسی‌ها و استعلامات صورت گرفته مشخص شد یکی از فرزندان صاحب باغ که مظنون پرونده است، ساعت ۷ از مرز سرو و در ساعت ۹ صبح همان روز نیز پدر وی از مرز خارج و مجددا ساعت ۱۰:۳۰ وارد کشور شده است.

 نسیم صدقی

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی نیز گفته است که دهم آبان مرگ مشکوک یک دختر ۲۳ ساله در یک مکان شخصی در خارج از شهر ارومیه به این نیزو گزارش شده که کارآگاهان جنایی مشغول بررسی این پرونده هستند. وی مدعی شده که این دختر پس از مشاجره لفظی بر سر اختلافات شخصی و خانوادگی از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته و جان باخته است و علیرغم شناسایی و متواری بودن عامل قتل، سه نفر در این زمینه دستگیر شده اند.

این اظهارات در حالی است که گفته می شود نسیم صدقی برای شرکت در کلاس های آرایشگری به ارومیه آمده و آخرین بار در روز نهم آبان در کلاس آرایشگری خود حضور یافته است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 89990

ارسال نظر