یک اتفاق عجیب: کتاب سردار سلیمانی از نمایشگاه جمع شد!

کتاب «نامزد گلوله ها» به قلم مرتضی سرهنگی در حالی امروز از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران جمع شد که محمدعلی آقامیرزایی درباره آن توضیحاتی ارائه داد

یک اتفاق عجیب: کتاب سردار سلیمانی  از نمایشگاه جمع شد!

کتاب «نامزد گلوله ها» به قلم مرتضی سرهنگی در حالی امروز از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران جمع شد که محمدعلی آقامیرزایی درباره آن توضیحاتی ارائه داد.

آنا نوشت: صبح امروز کتاب « نامزد گلوله ها» نوشته مرتضی سرهنگی از بستر نمایشگاه کتاب تهران جمع آوری شد، بر اساس این گزارش، خبرنگار آنا این مسئله را از علی رمضانی سخنگوی نمایشگاه کتاب جویا شد که وی توضیح داد.

 صبح امروز کتاب « نامزد گلوله ها» نوشته مرتضی سرهنگی از بستر نمایشگاه کتاب تهران جمع آوری شد.

بر اساس این گزارش، خبرنگار آنا این مسئله را از علی رمضانی سخنگوی نمایشگاه کتاب جویا شد که وی توضیح داد

رمضانی درباره چرایی گردآوری این کتاب از مصلای امام خمینی گفت: کتاب «نامزد گلوله‌ها» مجوز نشر نداشت به همین دلیل از نمایشگاه جمع و مقابل عرضه آن گرفته شد.

محمدعلی آقامیرزایی از محققان کشورمان در این باره در صفحه شخصی خود نوشت: 

ناشر سعی داشت کتاب را به بهترین شکل به مخاطب عرضه کند. این کتاب چند بار توسط گروه‌های مختلفی از بهترین هنرمندان کشور طراحی شد، اما کار آن‌طور که می‌خواستیم در نیامده بود. در نهایت با شکل و شمایل فعلی با طراحی خوب سید هادی قادری آماده نشر شد. کتاب به دل مخاطب نشست و در نمایشگاه بیش از هزار نسخه به فروش رسید. شاید بتوان نامزد گلوله‌ها را پرفروش‌ترین کتاب نمایشگاه خواند.

کتاب را برج ۹ سال ۱۴۰۱ برای مجوز ارسال کردیم و در حالی که طبق قانون ارشاد موظف است نهایتاً یک ماه نسبت به کتاب پاسخ بدهد و برای تأخیر در صدور مجوز تا دو ماه نیازمند امضای وزیر ارشاد است. در پیگیری‌های اولیه مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی وزارت ارشاد تأکید کرد که مجوز کتاب منوط به نهاد دیگری نیست و در موعد مقرر صادر خواهد شد.

کتاب پنج ماه معطل ماند. در نهایت کارشناس حوزه ادبیات پایداری ارشاد کتاب را بدون مشکل خواند و با هماهنگی و موافقت شفاهی ارشاد کتاب به چاپ رسید و در نمایشگاه عرضه شد.»

حال باید منتظر ماند و دید تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه چه پاسخی خواهد داد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87954

ارسال نظر