فروش ۱۴۴ میلیاردی نمایشگاه کتاب| ساعت کاری افزایش یافت

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به آمار فروش کتاب تا ساعت۲۱ روز گذشته (دوشنبه ۲۵ اردیبهشت)، گفت: ۱۴۴ میلیارد تومان میزان فروش کلی نمایشگاه در بخش حضوری و فیزیکی بوده است. در این میان در بخش حضوری، ۶۷ میلیارد تومان در دستگاه‌های کارت خوان رسمی و ۲۰ ‌میلیارد تومان در بخش غیررسمی شامل کارت به کارت و فروش نقدی ثبت شده است.

فروش ۱۴۴ میلیاردی نمایشگاه کتاب| ساعت کاری افزایش یافت

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران از فروش ۴۸۰ هزار نسخه کتاب تا پایان ششمین روز نمایشگاه خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین،‌ ششمین نشست خبری روزانه سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور علی رمضانی قائم مقام این نمایشگاه برگزار شد.

رمضانی سخنگوی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به استقبال قابل توجه امروز مردم از نمایشگاه کتاب تهران گفت:  این‌روز در تاریخ نمایشگاه کتاب تهران یک‌روز‌بی‌نظیر و کم سابقه از نظر استقبال مردم بود.

در تاریخ برگزاری نمایشگاه هیچ روزی مثل امروز پراستقبال نداشتیم، حسب مشاهده خبرنگاران قدیمی این حوزه جمعیت بی‌سابقه است‌ و امیدوام مجموع خدمات به مردم مورد رضایت مردم قرار گیرد‌.

وی افزود: اگر باغ علم و دانایی در نمایشگاه جلوه‌ دارد محصول تربیت شاگردان امام صادق(ع) و ترویج مکتب آن حضرت است.

رمضانی تصریح کرد:‌ از ساعتی قبل ظرفیت پارکینگ نمایشگاه تکمیل شد و در اطراف مصلی پلیس راهور مشغول جانمایی و هدایت مردم در اتوبان‌ها هستند.

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به میزان فروش کتاب در نمایشگاه گفت:‌ با این وضعیت اقتصادی پیش‌بینی نمی‌شد که این اندازه استقبال مردم را در عرصه خرید ببینیم، آمار فروش نشان می‌دهد مردم فرهنگ دوست و فرهنگ پرور هر مسأله‌ای داشته باشند از اولویت به کتاب غافل نمی‌شوند و بخشی از هزینه خود را به کتاب اختصاص می‌دهند.

وی از تمدید ساعات کار نمایشگاه کتاب تهران توسط شورای سیاست‌گذاری خبر داد و گفت:‌ امروز میزبان رئیس جمهور بودیم که از بخش ناشران کودک بازدید کردند و با ناشران به بحث و گفتگو پرداختند.

وی با اشاره به آمار فروش کتاب تا ساعت۲۱ روز گذشته (دوشنبه ۲۵ اردیبهشت)، گفت: ۱۴۴ میلیارد تومان میزان فروش کلی نمایشگاه در بخش حضوری و فیزیکی بوده است. در این میان در بخش حضوری، ۶۷ میلیارد تومان در دستگاه‌های کارت خوان رسمی و ۲۰ ‌میلیارد تومان در بخش غیررسمی شامل کارت به کارت و فروش نقدی ثبت شده است.

وی با اشاره به آمار بخش مجازی افزود: در بخش مجازی‌ نیز ۵۷ میلیارد تومان فروش داشتیم که سهم ناشران ۴۳ میلیارد تومان و سهم کتابفروشان ۱۳ میلیارد تومان بوده است.

رمضانی تصریح کرد: در مجموع در بخش مجازی تا ساعت ۲۰ شب گذشته حدود ۴۸۰ هزار نسخه کتاب به فروش رسیده است‌.

وی همچنین از اولین مرحله‌ واریز بخش مجازی به ناشران و کتابفروشانی که بسته‌ها را به دست مردم رسانده بودند خبر داد و از آنها خواست اطلاعات حساب بانکی خود را تکمیل کنند تا واریزی‌ها انجام شود.

قائم‌مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش دوم این نشست در پاسخ به پرسشی مبنی بر فروش صنایع دستی در غرفه پایتخت کتاب گفت: این اقدام خلاف قوانین است و تذکر خواهیم داد.

وی با اشاره به مشارکت بانک ملی به عنوان بانک عامل نمایشگاه در خصوص یارانه اعطایی به خریداران کتاب گفت: بانک ملی مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به اقشار مختلف یارانه اختصاص داده است،‌ هم‌چنین وزارت ارشاد نیز حدود ۴۰ میلیارد تومان یارانه اختصاص داده است،‌ این یارانه لزوما کامل مصرف نمی‌شود و دست ما را برای حمایت از افراد بیشتر باز نگه می‌دارد.در مجموع بانک ملی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۷۰ میلیارد تومان یارانه برای نمایشگاه کتاب تهران اختصاص داده است.

رمضانی در بخش دیگر این نشست با بیان این مطلب که ۳ درصد از کل فر از کتابفروشان گفته نمی‌شود،‌ گفت:‌ هزینه پست نیز به حساب کتابفروشان بازگردانده می‌شود.

رمضانی با اشاره به یارانه اختصاص داده شده برای کتابفروشان گفت: در مجموع وزارت ارشاد تا سقف ۱۰ میلیارد تومان یارانه برای کتابفروشان اختصاص داده است. در صورتیکه این سقف پر نشود،‌ اگر مردم از ناشران بیشتر از یارانه خرید کردند،‌ به آنها اختصاص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به نظارت سختگیرانه بر پنل فروش کتابفروشان به جهت ارسال به موقع بسته‌ها گفت:‌ در روزهای اخیر اندکی عدد فروش کتابفروشان کاهش داشته است که در نتیجه بسته شدن پل فروش کتابفروشانی است که در ارسال بسته‌ها عقب مانده‌اند. / تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87436

ارسال نظر