فروش ۱۹۸ میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب/ هفت ناشر حکم تخلف گرفتند

سخنگوی نمایشگاه کتاب از فروش ۱۹۸ میلیارد تومانی نمایشگاه در بخش مجازی و حضوری خبر داد و گفت هفت ناشر نیز حکم تخلف گرفتند.

فروش ۱۹۸ میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب/ هفت ناشر حکم تخلف گرفتند

سخنگوی نمایشگاه کتاب از فروش ۱۹۸ میلیارد تومانی نمایشگاه در بخش مجازی و حضوری خبر داد و گفت هفت ناشر نیز حکم تخلف گرفتند.

به گزارش عرشه آنلاین، علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در هفتمین نشست از نشست‌های روزانه نمایشگاه که امروز چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت، در مرکز پاسخگویی برگزار شد، بعد از بازدید از این بخش در سخنانی اظهار کرد: بسیاری از سالمندان اظهار می‌کنند به دلیل نداشتن رایانه یا گوشی هوشمند  نمی‌توانند از بخش مجازی نمایشگاه خرید کنند، همکاران‌ما در مرکز پاسخگویی، آماده خدمات‌رسانی به این عزیزان هستند  و یا کسانی که در روستاها و مناطق مختلف دسترسی به اینترنت نداشته باشند می‌توانند با شماره‌گیری ۹۱۰۰۹۸۹۸، با مرکز تماس بگیرند.

او افزود: شاید بتوان گفت روز گذشته پراستقبال‌ترین روز نمایشگاه کتاب را پشت سر گذاشتیم و مردم نشان دادند به آرامش‌بخشی حوزه فرهنگ اعتقاد دارند و کتاب را مایه آرامش و تفریح سالم می‌دانند.  آرامشی که در نمایشگاه ملاحظه می‌کنید، از این مرکز ثمر بخشیده می‌شود، این افراد روزانه به هفت‌هزار تماس پاسخ می‌دهند که نشان‌دهنده این است که این کار یک کار حوصله‌سوز است و سعه صدر می‌خواهد.

در ادامه آزاده نظربلند، مدیر کمیته اطلاع‌رسانی و پاسخگویی نمایشگاه با بیان این‌که ۸۰ نفر در این مرکز مشغول فعالیت هستند، گفت: ما از  روز ۱۷ اردیبهشت این‌جا مستقر شده‌ایم. از آن روز تاکنون ۵۶ هزار و ۵۳۷  تماش ورودی داشتیم که مجموعا هزار و ۳۶۷ ساعت پاسخگویی بوده و تعداد تماس‌های خروجی‌مان نیز  ۷ هزار و ۴۸ تماس با حدود  ۲۲۷ ساعت بوده است.

او افزود: علاوه بر تماس، درخواست‌هایی را ناشران و خریداران در سامانه ثبت می‌کنند که در این‌جا به تیکت معروف است؛ ناشران در سامانه ثبت‌نام ۶ هزار و ۸۸۵  تیکت ثبت کرده‌اند و  ۱۳ هزار و ۷۳۰ تیکت نیز توسط خریداران ثبت شده است. ناشران در سامانه فروش مجازی هم  ۲ هزار و ۲۲۰ تیکت ثبت کرده‌اند.  تماس صوتی که بعد از ساعت کاری در سامانه ثبت شده، ۹۷۷ تماس صوتی بوده است.

اندرخو، مدیر پشتیبانی نیز با ارائه توضیحاتی درباره این بخش بیان کرد: این سوالات به صورت دوره‌ای بوده، زمانی ثبت‌نام سوالات در این بخش و در زمان استفاده از یارانه‌ها درباره یارانه و نحوه استفاده از آن بوده و الان هم بیشتر سوالات درباره مرسولات پستی است.

در ادامه نشست علی رمضانی یادآور شد: در روزهای پنج‌شنبه و جمعه (۲۸ و ۲۹ اردیبهشت‌ماه) نمایشگاه  تا ساعت ۲۱ تمدید شده و ازهمه مردم خواهشمندیم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و ساعت حضور خود را نیز توزیع کنند. روز گذشته در بخش کودک و نوجوان، مسئولین مجبور  شده بودند در ساعاتی به دلیل  ازدحام، درها را می‌بستند تا حجم جدیدی از مردم وارد نشود. مردم فردا و پس‌فردا در ساعات اولیه حضورشان را تنظیم کنند، و در زمان حضور از کودکان و وسایل شخصی خود مراقبت کنند.

 به گفته او، روز جمعه به مناسبت روز دختر و میلاد حضرت معصومه (س)، جشنی در صحن برگزار می‌شود.

سخنگوی نمایشگاه کتاب در ادامه درباره فعالت‌های فرهنگی نمایشگاه و میزان مراجعه به غرفه‌ها، اطلاع‌رسانی و مشاوره کتاب توضیحاتی را ارائه داد و درباره تخلفات نیز  اظهار کرد: کمیته تخلفات ۱۷ پرونده را مورد بررسی قرار دادند که هفت مورد منجر به صدور رای شد و الباقی به اصرار کمیته رسیدگی به تخلفات برای تکمیل مدارک پرونده از دستور کار خارج شد.

 او درباره جزئیات احکام صادرشده گفت: یک ناشر غرفه‌اش به مدت یک روز تعطیل شد. یک ناشر توبیخ و تعهد کتبی بدون درج در پرونده داشت. شش ناشر نیز محکوم به تعطیلی پنل مجازی‌شان به مدت یک روز شدند.  عرضه و فروش مغایر با  ضوابط نشر بالاترین دلیل تخلف است و دسته دیگر مربوط به رعایت نکردن  شئونات اسلامی است.

علی رمضانی درباره میزان فروش کتاب با بیان این‌که نمایشگاه کتاب در مجموع در بخش حضوری و مجازی ۱۹۸ میلیارد تومان فروخته است، توضیح داد: مجموع فروش تا ساعت ۲۱ روز هفتم در بخش مجازی ۱۳۰ میلیارد تومان بوده که ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق کارتخوان‌های رسمی بوده و برآورد ۳۰ میلیارد تومانی از طریق  کارتخوان‌های  غیررسمی، فروش نقدی و کارت به کارت است. فروش در بخش مجازی هم ۶۸ میلیارد تومان بوده است که ۱۴ و نیم میلیارد تومان برای ناشران و ۵۳ و نیم میلیارد تومان برای کتابفروشان است.  در بخش مجازی هم  بیش از ۶۰۰ هزار نسخه کتاب فروخته شده است.

 او همچنین یادآور شد: پنل مجازی برخی از کتابفروشان و ناشران برای حمایت از حقوق مخاطبان  به صورت موقت بسته شده  است که تعداد بسته‌های ارسالی زیاد نشود. بعد از تحویل بسته‌ها به پست می‌توانیم پنل آن‌ها را باز کنیم.

رمضانی در پاسخ به پرسشی درباره مکان نمایشگاه نیز گفت: گفت‌وگو پیرامون محل نمایشگاه کتاب زیاد است  اما بیش از گفت‌وگو به عمل نیاز است. برای محل برگزاری نمایشگاه باید فضا را برای استفاده مردم فراهم کنیم، روز گذشته شاهد بودیم که با وجود این همه دسترسی گره ترافیکی ایجاد شد. فرض کنید این ترافیک در یک شریان ورودی شهر باشد و فکر می‌کنم مردم هم می‌خواهند تصمیم با عمل بگیریم./ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87642

ارسال نظر