ورود یک شخص ناشناس به منزل مشاور امنیت ملی آمریکا

سرویس مخفی آمریکا بامداد چهارشنبه اعلام کرد که در حال بررسی ورود غیرقانونی یک مرد ناشناس به خانه «جِیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ماه آوریل است.

ورود یک شخص ناشناس به منزل مشاور امنیت ملی آمریکا

 مقام‌های آمریکایی در حال بررسی ورود غیرقانونی یک مرد ناشناس به خانه مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ماه آوریل هستند.

منابع مطلع می‌گویند در ساعت ۳ صبح یکی از روزهای ماه آوریل، یک مرد ناشناس به‌صورت غیرقانونی وارد خانه مشاور امنیت ملی کاخ سفید شد که سالیوان با او روبه‌رو شده و وی را مجبور به ترک خانه کرد.

سه مقام دولتی آمریکا به روزنامه «واشنگتن پست» گفت که شخص ناشناس حدود دو هفته قبل و بدون اینکه توسط مأموران محافظ سالیوان شناسایی شود، قدم‌زنان وارد خانه او شده است.

به گفته یکی از این منابع مطلع، هیچ نشانه‌ای از ورود شخص مذکور به خانه مشاور امنیت ملی کاخ سفید با توسل به زور یا مخفیانه وجود نداشته و این در حالی است که مأموران سرویس مخفی آمریکا به‌صورت شبانه‌روزی از سالیوان محافظت می‌کنند.

واشنگتن‌پست در این گزارش نوشت: «با این حال، ماموران مستقر در خارج از خانه [سالیوان] از ورود یک مزاحم به داخل این ساختمان واقع در محله وست اِند واشنگتن، بی‌خبر بودند تا اینکه مرد آنجا را ترک کرد و سالیوان برای هشدار به ماموران از خانه خارج شد».

به گفته افرادی که در جریان جزئیات این حادثه قرار گرفته‌اند، به نظر می‌رسد که شخص مزاحم مست و گیج بوده است و هیچ مدرکی وجود ندارد که او سالیوان را می‌شناخته یا به دنبال آسیب رساندن به او بوده است.

سرویس مخفی آمریکا نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تحقیقاتی را در مورد این حادثه و نحوه دسترسی شخص ناشناس به خانه سالیوان آغاز کرده و این حادثه امنیتی را یک موضوع نگران‌کننده می‌داند.

«آنتونی گوگلیلمی» سخنگوی سرویس مخفی آمریکا نیز خبر داد که اقدامات احتیاطی امنیتی بیشتری را برای سالیوان و اطراف خانه‌اش به کار گرفته است تا این تحقیقات تکمیل شود.

به نوشته واشنگتن‌پست، کاخ سفید هنوز از اظهار نظر درباره این حادثه امنیتی خودداری می‌کند.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87484

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر