کاخ سفید چین را تهدید کرد

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه هشدارهای مقامات آمریکا به چین گفت که اگر پکن، تسلیحاتی را در اختیار مسکو قرار دهد، بهای واقعی آن را پرداخت خواهد کرد.

کاخ سفید چین را تهدید کرد

ایسنا نوشت: «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه هشدارهای مقامات آمریکا به چین گفت که اگر پکن، تسلیحاتی را در اختیار مسکو قرار دهد، بهای واقعی آن را پرداخت خواهد کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که اگر کشور چین، تسلیحاتی را در اختیار روسیه قرار دهد، بهای واقعی این اقدام خود را پرداخت خواهد کرد.

به نقل از الجزیره، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه هشدارهای مقامات آمریکا به چین گفت که اگر پکن، تسلیحاتی را در اختیار مسکو قرار دهد، بهای واقعی آن را پرداخت خواهد کرد.

پیشتر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، دولت چین را تهدید کرده بود که در صورت ارائه کمک نظامی به روسیه با «عواقب واقعی» مواجه خواهد شد.

بلینکن گفت: ما نگران هستیم که چین در حال بررسی امکان حمایت از تلاش‌های نظامی روسیه در اوکراین با سلاح‌های مرگبار باشد.

او ادامه داد: همانطور که گفتم اگر چین تسلیحات مرگباری به روسیه بدهد، پیامدهای واقعی برای روابط ما با چین خواهد داشت و چین در روابط با تعدادی دیگر از کشورها «مشکلات جدی» خواهد داشت.

روزنامه وال استریت ژورنال روز شنبه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که چین در حال بررسی امکان تأمین هواپیماهای بدون سرنشین و سیستم‌های توپخانه برای روسیه است.

این روزنامه آمریکایی نوشت: تحویل تسلیحات چین به روسیه برای سال‌ها روی روابط غرب با این کشور تأثیر خواهد شد.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 74782

ارسال نظر