دستور جدید رئیسی

جزئیات دستور ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور برای تشکیل کارگروه اقتصاد دریا در دولت اعلام شد.

دستور جدید رئیسی

وزیر راه و شهرسازی گفت: رییس‌جمهور دستور تشکیل کارگروه اقتصاد دریا را صادر کرده است؛ سال آینده به طور ویژه بر این مساله متمرکز خواهیم شد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح بندر چند منظور خمیر در استان هرمزگان با تشکر از همراهی نمایندگان استان در این سفر، عنوان کرد: از استاندار هرمزگان نیز به عنوان نیرویی جهادی یاد کرد و عنوان داشت: سازمان بنادر خوب شروع کرده و باید با همین قدرت ادامه دهند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بالادست بندر شهید رجایی یک ظرفیت ارزشمندی است و برای بندرلنگه که در موقعیتی در درون شهر قرار گرفته نیز باید فکری برای ایجاد یک طرح جدید کرد و با جابجایی ۱۰ تا ۲۰ کیلومتری این بندر، بندر فعلی را در خدمت فعالیت‌های گردشگری و مردم قرار داد و در مورد لایروبی بنادر این منطقه نیز باید اقدام شود چرا که بندر با ارزشی است و باید رونق هرچه بیشتری بگیرد.

به گفته بذرپاش، رئیس جمهور به تازگی دستور تشکیل کارگروه اقتصاد دریا را صادر کرده است و  در سال ۱۴۰۲ برنامه‌های خوبی در زمینه اقتصاد دریا خواهیم داشت. 

وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح کاملی برای شهرهای ساحلی و سواحل جنوب کشور نیز خواهیم داشت تا با مدل مطلوبی بتوانیم توسعه این مناطق را پیگیری کنیم. در مورد اقتصاد دریا، زیرساخت‌های بندری ما نیاز به توسعه و برخی نیاز به جابجایی دارد و ظرفیت بنادر کشورمان را نیز باید افزایش دهیم و با زمینه سازی برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و نهادهای عمومی، بانک‌ها و مؤسسات مالی و… به توسعه بنادر این استان شتاب دهیم.

او از استاندار هرمزگان خواست تا کمیته‌ای در این زمینه تشکیل دهد و گفت: من تمام سرمایه گذاران را به شما ارجاع خواهم داد تا بتوانید از ظرفیت آنها استفاده کنید تابتوانیم در زمینه حمل و نقل ترکیبی اقدامات خوبی انجام دهیم.

بذرپاش عنوان کرد: تا پایان دولت باید کریدور ساحلی کشور به بهره برداری برسد. راه، مهمترین مساله در ادامه توسعه بنادر است تا کار ابتر نماند.

بذرپاش اضافه کرد: شرکت‌های خارجی اکنون در صف ملاقات با بنده هستند تا در زمینه سرمایه گذاری در حوزه راه‌ها و حمل ونقل گفت و گو کنیم و فرصت‌های خوبی وجود دارد تا بتوانیم کریدورهای شمال - جنوب از رشت تا بندرعباس را توسعه دهیم و راه دیگری از سرخس تا چابهار در زیر بار ساخت قرار دارد. کریدور شرق به غرب از سرخس به مشهد، مشهد به تهران و تهران به تبریز و نیز کریدور ساحلی در دست اقدام هستیم.

او ادامه داد: یکی سرمایه گذاران خارجی به من گفت که خدا خواسته تا راه ابریشم را دوباره زنده کند و کشور شما بهره آن را ببرد و اگر این راه را احیا کنیم، به اندازه درآمدهای نفتی می‌تواند برای ما در حوزه ترانزیت درآمد داشته باشد و بنابراین سرعت در احداث و تکمیل کریدورها می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کند.

بذرپاش از نمایندگان و استاندار هرمزگان خواست تا در زمینه توسعه اقتصاد دریامحور پیشنهادات خود را ارائه کنند و وزارت راه و شهرسازی نیز با تمام توان پای کار است تا بتوانیم سالهای بعد با به ثمر رسیدن این پروژه‌ها به گذشته این کشور و توسعه افتخار کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با تمام توان پای قول‌ها و تکمیل پروژه‌ها هستیم تا سود این پروژه‌ها نصیب حال همه مردم بشود.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 76829

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر