دلار به کانال 50000 برگشت؟دلار چقدر ریخت؟

نکته مهم بازار ارز این‌جاست که در عین ریزش قیمت‌ها ولی خریداری در بازار ارز وجود ندارد و همه چشم‌انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

دلار به کانال 50000 برگشت؟دلار چقدر ریخت؟

دلار ۲هزار تومان دیگر ریخت! دلار در کف کریدور ششم قرار گرفت

به گزارش عرشه آنلاین ، قیمت دلار در شروع معاملات امروز با کاهش بیش از هزار تومانی به کف کریدور ششم برگشت و منطقه حمایت را از دست داد. قیمت دلار در شروع معاملات دومین روز هفته با کاهش هزار و ۲۰۰ تومانی در روند نزولی قرار گرفت و به کف کریدور ششم برگشت.

ارزپاشی بازارساز، دلار را ارزان کرد

تجارت نیوز نوشت : معامله‌گران معتقدند اسکناس دلار متاثر از ارزپاشی سیاست‌گذار در روند کاهشی قرار گرفته است. روند عرضه و تقاضا همچنان در تعادل قرار دارد. دلار در لحظه نگارش این گزارش، در کف کریدور ششم قرار دارد.

کاهشی‌های بازار ارز در روزهای گذشته، برگشت قیمت دلار به کریدور پایین‌تر را پیش‌بینی کرده بودند. به اعتقاد آنها، سیاست‌گذار طی سال گذشته تلاش کرد قیمت دلار را مهار کند؛ بنابراین برای شروع سال جدید فارغ از تنش‌های سیاسی اجازه ماندگاری قیمت اسکناس آمریکایی در سقف قیمت را نمی‌دهد.

گفتنی است امروز بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته قرار دارد و تحرکات قیمت طلا و رمزارزها در بازار ارز تاثیری ندارد.

خبرگزاری تسنیم نیز کاهش دو هزار تومانی نرخ دلار را با این تیتر، خبررسانی کرده است.

در متن این خبر آمده: قیمت دلار که در روزهای نخست امسال و مخصوصا پایان تعطیلات نوروز به دلیل بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای و حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در دمشق به اوج خود رسیده بود این روزها به شدت درحال ریزش است.

قیمت دلار در آن ایام به دلیل تشدید تنش های منطقه ای و نگرانی از شدت درگیری‌ها بین ایران و اسرائیل به 70 هزار تومان هم رسید؛ دلال‌های خیابان فردوسی همان موقع اذعان می کردند که منتظر دلار 75 هزار تومانی بودیم!

اما با پاسخ قاطع ایران، ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و طلا آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد. قیمت دلار که در معاملات اول صبح 26 فروردین ماه (فردای پاسخ قاطع ایران به اسرائیل) در بازار غیررسمی به 70 هزار تومان رسیده بود در معاملات نخست صبح امروز 9 اردیبهشت ماه به کانال 60 هزار تومان برگشته است. بعبارتی دلار در دو هفته 10 هزار تومان کاهش داشته است و آنطور که فعالان حاضر در بازار ارز پیش بینی می کنند در روزهای آینده نیز بازهم شاهد ریزش سنگین قیمت‌ها در بازار خواهیم بود.

برخی دیگر البته می گویند علاوه بر کاهش سطح ریسک‌های سیاسی، وجود احتمالاتی مبنی بر شروع مذاکرات هسته‌ای و اخبار مثبت درآمدهای نفتی هم به ریزش قیمت ها در بازار دامن زده است در عین حال سفر رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد به عربستان نیز به عنوان عامل اثرگذار دیگری در روند نزولی قیمت ها در بازار طلا و ارز عنوان می شود.

قیمت دلار صبح امروز در بازار آزاد تهران به کانال 60 هزار تومان بازگشته است؛ قیمت دلار هرات نیز که اهمیت بالایی در بازار ارز دارد و کاهش و افزایش قیمت آن بر بازار تاثیرگذار است از عصر دیروز به کانال 60 هزار تومان بازگشته بود و هم اکنون به کانال 50 هزار تومان بازگشته و با قیمت 59 هزار و 800 تومان معامله می شود. علاوه براین قیمت درهم امارات هم به عنوان یکی دیگر از عوامل موثر بر نرخ ارز در بازار داخلی شیب نزولی را در پیش گرفت و در کانال 16 هزار تومان عقبگرد قابل توجهی را تجربه کرد.

سیگنال قیمتی از هرات و امارات باعث شده تا فعالان بازار ارز احتمال بازگشت قیمت دلار در بازار تهران را به کانال 50 هزار تومان طی امروز و فردا بسیار جدی بدانند؛ علاوه بر این گفته می شود حضور جدی بازارساز و تزریق های سنگین درهم امارات موجب شده تا اکثر بازارها این روزها فروشنده شوند چراکه احتمال ریزش بیشتر قیمت ها تقویب شده است.

قیمت دلار هم اکنون (در لحظه انتشار این گزارش ) در بازار آزاد تهران 60 هزار و 100 تومان و قیمت دلار هرات 59 هزار و 800 تومان اعلام شده است. سکه بهار آزادی طرح جدید نیز بازهم روند کاهشی داشته و به کانال 40 میلیون تومان بازگشته است؛ هم اکنون سکه طرح جدید با قیمت 40 میلیون و 500 هزار تومان فروخته می شود. قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز که در هفته های گذشته برای ساعتی به 4 میلیون تومان هم رسیده بود هم اکنون به کانال 3 میلیون و 300 هزار تومان بازگشته است. 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 135321

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر