جزئیات بررسی طرح ساماندهی استخدام‌ها و تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی و قراردادی در مجلس | موافقان و مخالفان طرح ساماندهی استخدام کارکنان چه گفتند؟

جزئیات جلسه بررسی جزییات طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران (طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت) اعلام شد.

جزئیات بررسی طرح ساماندهی استخدام‌ها و تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی و قراردادی در مجلس | موافقان و مخالفان طرح ساماندهی استخدام کارکنان چه گفتند؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از حدود ۶ ماه از زمان تصویب کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، در جلسه علنی امروز (یکشنبه) هجدهم دی ماه ۱۴۰۱ بالاخره بررسی جزییات این طرح را آغاز کردند اما هیچ پیشنهادی به تصویب نرسید و ادامه بررسی طرح به جلسه بعدی موکول شد.

نمایندگان در جلسه علنی امروز، بررسی جزییات طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت) با یک ماده واحده و ۸ تبصره را شروع کردند.

در این طرح تمهیداتی برای تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی، حجمی، طرح‌های عمرانی و سایر عناوین مشابه پیش بینی شده است.

در جلسه علنی پنجم تیرماه، گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص طرح  ساماندهی استخدام کارکنان دولت مورد بررسی قرار گرفت که نمایندگان با ۱۹۶ رای موافق کلیات این طرح را به تصویب رساندند و برای بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی ارجاع دادند.

در جریان بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت، عبدالله ایزدپناه نماینده مردم ایذه و باغملک در تذکری شفاهی با اشاره به اینکه مردم انتظار دارند طرح ساماندهی کارکنان دولت زودتر در مجلس به نتیجه برسد، گفت: انتظار می رود هرچه زودتر این طرح به نتیجه برسد.

حجت الاسلام جواد نیک بین نماینده کاشمر هم در اخطاری با اشاره به اینکه دولت قول حذف نیروهای شرکتی را داده بود، گفت: مجلس به قول‌های قوه مجریه عمل می‌کند.

او افزود: نیروهای شرکتی امنیت شغلی ندارند، باید آن ها تبدیل وضعیت و دائمی شده و با آن ها قرارداد کار معین بسته شود.

همچنین لطف الله سیاه کلی عضو کمیسیون صنایع و معادن خواستار توجه و دقت نمایندگان در جریان رسیدگی به طرح ساماندهی وضعیت کارکنان شد.

در تذکر شفاهی علی رضایی عضو کمیسیون اقتصادی هم تاکید شد که باید به نیروهای شرکتی، قراردادی، حجمی، ساعتی و روزمزد توجه شود و انتظار می‌رود در بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت شاهد همکاری دولتمردان برای برطرف کردن نگرانی‌ها باشیم.

در ادامه بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت، محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه نیروهایی که سال‌هاست در انتظار تغییر وضعیت و خروج از استعمار شرکت‌های واسطه هستند با طرح مجلس شورای اسلامی نجات پیدا می‌کنند اما همچنان افرادی در دولت بوده که با طرح ساماندهی کارکنان دولت مخالفت می‌کنند آقای رئیس جمهور مراقب این افراد باشید تا مردم نسبت به دولت شما را ناامید نکنند.

در جلسه علنی امروز که به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد، علاوه بر بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت،‌ بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح اصلاح بند(ب) ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده و ... در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

رئیس مجلس در بخشی از نطقش با بیان اینکه مصیبت حادثه سقوط اندوهبار هواپیمای مسافربری اوکراینی و جان باختن جمعی از هموطنان عزیزمان که عموما از جوانان نخبه و آینده ساز کشور بودند همچنان مثل روز اول بر سینه ما و آحاد ملت شریف ایران سنگینی می‌کند، افزود: امیدواریم دادخواهی خانواده های شهدای سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در چارچوب قانون و به نحو مقتضی اجابت شود.

قالیباف همچنین در پاسخ به تذکر حجت الاسلام سیدمحمد رضا میرتاج‌الدینی در انتقاد از عقب افتادگی مجلس در رسیدگی به لایحه بودجه سال آتی،‌ تاکید کرد: براساس توافق صورت گرفته دولت تا پایان دی‌ماه برنامه هفتم را به مجلس تقدیم می‌کند و مجلس ابتدا برنامه هفتم را تصویب می‌کند و اگر فرصت نشد بودجه را به صورت چند دوازدهم تصویب خواهیم کرد.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 65145

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر