جزئیات مهم از بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت \ وضعیت کارگران با تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان بهبود می‌یابد

مجلس شورای اسلامی طرحی را تحت عنوان طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در دست بررسی دارد که به موجب آن تمام پیمانکارانِ حاضر در مشاغلِ با ماهیتِ دائم از مراکز دولتی، نیمه دولتی و عمومی حذف می‌شوند و کارگران به صورت مستقیم با مجموعه‌ی اصلی قرارداد می‌بندند.

جزئیات مهم از بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت \ وضعیت کارگران با تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان بهبود می‌یابد

 کارگران شهرداری کوت عبدالله گفتند: با تغییر پیمانکار بخشی از مشکلات کارگران حل شد و در حال حاضر هم حقوق خود را به موقع دریافت می‌کنیم و هم حق بیمه‌‌مان به طور کامل رد می‌شود.

کارگران شهرداری کوت عبدالله که بیش از یک سال بابتِ مطالبات مزدی خود و عدم پرداخت حق بیمه‌ی کامل توسط کارفرما، اعتراض داشتند در تماس با خبرنگار ایلنا از بهبود وضعیتِ خود خبر دادند.

آنها می‌گویند: درحال حاضر وضعیت‌مان خوب است و از عملکرد شهردار و شورای شهر و پیمانکار راضی هستیم.

به گفته‌ی آن‌ها؛ با تغییر پیمانکار  بخشی از مشکلات کارگران حل شد و در حال حاضر هم حقوق خود را به موقع دریافت می‌کنند و هم حق بیمه‌ی آن‌ها به طور کامل رد می‎شود.

آنها می‌گویند: برخلاف قبل، برای گرفتنِ تجهیزات و لباس کار مشکلی نداریم.

این کارگران می‌گویند: از پیمانکار قبلی حقوق برج ۱۲ سال گذشته را طلب داریم که شهردار قول پرداختِ این معوقه را داده است.

گفتنی است؛ حضور پیمانکاران از دهه‌ی ۷۰ به بعد در بازار کار ایران مشکلات فراوانی برای کارگران به وجود آورده است. کارگرانی که با پیمانکاران کار می‌کنند خیلی اوقات از ابتدایی‌ترین حقوق خود نیز محروم می‌شوند.

کارگران شهرداری کوت عبدالله نیز بیش از یک سال برای دریافت ابتدایی‌ترین حقوق خود اعتراضات زیادی دادند. اعتراضاتی که تا پایانِ کارِ پیمانکارِ قبلی همچنان ادامه داشت و آن‌ها اکنون از پیمانکار قبلی هم حقوق معوق طلب دارند و هم سابقه‌ی برخی از ماه‌هایشان به صورت ناقص رد شده است.

امروز گرچه به گفته‌ی کارگرانِ کوت عبدالله حضور پیمانکار جدید بسیاری از مشکلات را برای آن‌ها رفع کرده و آن‌ها اکنون با پیمانکارِ منصفی قرارداد بسته‌اند، اما قانون باید به گونه‌ای باشد که کارگران در هر شرایطی بتوانند به حداقل حقوق خود برسند. در همین راستا مجلس شورای اسلامی طرحی را تحت عنوان طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در دست بررسی دارد که به موجب آن تمام پیمانکارانِ حاضر در مشاغلِ با ماهیتِ دائم از مراکز دولتی، نیمه دولتی و عمومی حذف می‌شوند و کارگران به صورت مستقیم با مجموعه‌ی اصلی قرارداد می‌بندند. چنانچه این اتفاق بیفتد می‌توان امیدوار بود که بخش بزرگی از کارگران از وضعیتِ نابسامانی که امروز درگیرش هستند رهایی یابند و برای رسیدن به حقوق خود تا این اندازه دچار مشکل نشوند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33358

ارسال نظر