نظارت بر نحوه و محل نگه‌داری دستگیرشدگان اعتراضات اخیر | خانواده‌ها نگران نباشند

بسیاری از دستگیرشدگان فاقد سابقه کیفری هستند و بر اساس اظهارات آن‌ها تحت هیجانات و تحریک برخی افراد قرار گرفته و در این تجمعات حضور یافته اند؛ قطعاً وضعیت آن‌ها طی چند روز آینده مشخص و زمینه آزادی آن‌ها با تامین قرار مناسب فراهم می‌شود.

نظارت بر نحوه و محل نگه‌داری دستگیرشدگان اعتراضات اخیر | خانواده‌ها نگران نباشند

حسین رجبی دادستان قزوین در حاشیه بازدید از بازداشتگاه دستگیرشدگان تجمعات اخیر گفت: دادستانی نسبت به نحوه و محل نگه‌داری دستگیرشدگان اعتراضات اخیر به صورت مستمر نظارت دارد و به خانواده‌ها این اطمینان را می‌دهیم تا بر اساس دستورالعمل رعایت حقوق متهمین تحت نظر با آن‌ها رفتار و ضوابط و مقررات مربوط به حقوق متهمین تامین شود.

وی افزود: بسیاری از دستگیرشدگان فاقد سابقه کیفری هستند و بر اساس اظهارات آن‌ها تحت هیجانات و تحریک برخی افراد قرار گرفته و در این تجمعات حضور یافته اند؛ قطعاً وضعیت آن‌ها طی چند روز آینده مشخص و زمینه آزادی آن‌ها با تامین قرار مناسب فراهم می‌شود.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: برخی از این دستگیرشدگان نیز دارای سوابق متعدد کیفری هستند و به صورت مستقیم هدایت تجمعات را برای تخریب اموال عمومی و مقابله با نیروی‌های انتظامی را عهده دار بودند، که شناسایی و دستگیر شدند و بدون شک دستگاه قضایی با افرادی که به صورت سرکرده در این تجمعات غیرقانونی فعالیت داشتند، برخورد قاطع، بدون اغماض و بازدارنده خواهد کرد و پرونده اینگونه افراد سریعاً تکمیل و جهت صدور حکم قضایی به دادگاه ارسال می‌شود.

رجبی همچنین تاکید کرد: قضات ویژه رسیدگی به پرونده دستگیرشدگان در دادسرای قزوین تعیین و همکاران قضایی به صورت شبانه روزی در حال رسیدگی هستند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: برخی افراد و چهره‌ها نیز در فضای مجازی با انتشار مطالب تحریک آمیز از اقدامات معترضان حمایت و آن‌ها را ترغیب به ادامه اقدامات خرابکارانه خود می‌کردند و قطعاً این افراد نیز تحت رصد قرار دارند و با آن‌ها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین به صورت شبانه از بازداشتگاه دستگیرشدگان تجمعات اخیر بازدید و با این افراد گفتگو کرد./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 44052

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر